Omgång 22: Frölunda HC - HV71

[size=200]Frölunda HC - HV71[/size]


[size=150]Laddat toppmöte väntar i Scandinavium[/size]
Publicerad: 2014-11-19 15:10 shl.se/shl-arena/38984/pregame/

Efter 3-0 förlusten i lördags mot Brynäs så bröt Frölunda tillbaka det negativa resultatet med att plocka hem en meriterande skalp i tisdags då man bortaslog Linköping med 3-2. En underhålande match där en norsk duo fick stå för matchavgörandet då Mathis Olimb snyggt frispelade Mats Rosseli-Olsen som inte gjorde något misstag.

Tre nya poäng till Frölunda som man plockar med sig hem till Göteborg där man nu ska försöka fortsätta sin segersvit och därmed befästa sin topposition i SHL.tabellen.

Men man kommer ställs mot en rejäl utmanare då HV71 är på besök. Tabelltrean som verkligen vill blanda sig in i leken om den absoluta toppen på allvar.

  • Målet är att hänga kvar i toppen och göra ett bättre slutspel än förra året, säger Mats Rosseli Olsen till Frölundas hemsida.

[size=125]Fem raka förluster för HV71[/size]
HV71 har fått en tung start efter landslagsuppehållet. Fyra raka förluster vilket totalt gör att man förlorat de fem senaste matcherna. Dessutom sved det nog lite extra i tisdags då man på hemmaplan blev nollat mot antagonisten Färjestad när man förlorade med 0-1. Inte nog med det då Färjestad dessutom satte sin 1-0 puck med endast sju sekunder kvar av matchen.

  • Vi ägde mycket puck i matchen och försökte vara för kreativa på slutet. Vi kunde inte hålla tålamodet. Vi tappar pucken för mycket. Den sista perioden blev jämn, men man vinner inte när man gör noll mål, konstaterade Andreas Johansson till HV71:s hemsida efter matchen.

    Förhoppningsvis är Calle Ridderwall med mot FHC.

Till matchen mot Frölunda så hoppas HV71 på att Calle Ridderwall är tillbaka. HV:s skyttekung missade matchen mot Färjestad eftersom han var sjuk och med fem raka förluster i bagaget vill HV71 säkerligen få sin skyttekung frisk så att han kan leverera och få HV71 upp på segerbanan igen.

[size=150]FORZA HV!![/size]

Dags att vända den negativa trenden och börja vinna matcher nu! Svår utmaning men kanske det som behövs för att vinna.
Vill dessutom se Emil Johansson tillbaka, förstår inte alls varför man skickade ner en av våra bästa backar till j20 efter uppehållet.

Jag ställer mig lite undrande till laget av precis den anledningen. Någon som varit så pass bra bara försvinner utan en enda ledtråd?
Vad händer? Uffe-D-fasoner på AJ’s beteende den senaste tiden. För mkt vaskande bland kedjor eller?
Sen att gnälla på Fiala efter varje match ---- bad sport!

Jag såg inte sista matchen pga resa så jag har ingen aning om huruvida vi kan förvänta oss att vara på väg tillbaka från svackan, men snart har vi raderat ut värdet av vår långa segersvit.

Ay caramba, anfäkta och anamma, bomber och granater - vi behöver en seger!!!

BORDE vi formera laget (lämnar Emil/Stenlund utanför då dom lirade igår):

Ersberg
Wesslau

Campoli - Berglund
Kolan - Pilut
Pettan - JW
Eidstedt

Ted - EC - Riddarn
Fiala - Nilson - PC
Tedenby - Riley - Jämtin
Melin - Bengtsson - Törngren
Strandberg

Mvh, Supportercoachen

Tycker den uppställningen ser riktigt bra ut :slight_smile: Balanserad men ändå chans till offensiv.

Dock sa AJ i HVTV att de skulle åka med 14 forwards och du har inte med Sandberg va?
Tror inte Melin får speltid heller men kanske i PP.

Inte lyssnat på någon intervju faktiskt så det stämmer nog. Då får vi stryka Eidstedt och köra Sandberg istället.

Håller helt med. Fiala ställer till det alldeles för mycket men det är ju upp till AJ att få honom att sluta dribbla i fel lägen eller släppa puck i tid. Antingen får han göra som han vill och fortsätta vara “kreativ” men då får AJ (och vi alla andra stackars supportrar) stå ut med det, eller så säger han till honom skarpt. Fortsätter han spela nonchalant så blir det bänken direkt.

Nu tror jag Fiala gör en kanonmatch ikväll så kan AJ hylla honom efter matchen istället. :slight_smile:

Precis, tre baljor, minst!

Härlig intervju med AJ. Tror det bli bra det här till slut. Han tänker precis på det sätt man ska göra av mig själv att tycka.

  • Först och främst handlar det om att alla ska vara där och ge allt för varandra.
  • Sen handlar det om att vara noggranna över hela banan och hjälpa varandra även defensivt så kan man hjälpa varandra även offensivt när chanserna finns att spela i anfallszon.
  • Det snackas mycket om känslor hit och dit, Jag kan förstå varför. Det är inspirerande och känslosamt att se spelarna visa känslor. Men ofta så är man ute efter dom där ta hand om varandra ute på isen känslorna och besvikelse känslor över dåliga domslut.
    Jag är inte så säker på att det alltid är bra att ta åt sig och bli besviken varje gång. Om ni har hört om det här med positivt tänkande så förstår ni vad jag menar. Är man grinig så grinar ödet tillbaka. Är man glad och positiv så går oftast det mesta riktigt bra. Visst får man gnälla på domslut och vara grinig, Men då gäller det att man gör det på rätt sätt med lite jävlar anamma och tro på sig själv med positiva känslor.

AJ är en sådan kille som verkar snappat upp detta och försöker få en positiv känsla i truppen även om han kan skälla ibland. Det är därför bara små glada målkramar kan vara nog så viktiga för att hålla laget igång med en positiv känsla. Tedenby speglar bra hur glad man ska bli efter ett mål när han flyger upp i famnen på Christensen i en tidigare match :slight_smile: Jag tror vi gjorde 5 mål den matchen.
Får hopppas vi får se ett taggat Hv71 som visar med lite glada känslor också där ute och lite spelglädje. Man ska ju ha kul där ute och vara glad när man spelar hockey. Ibland kan man vara grinig men inte för ofta och länge.

William Karlsson var den där extremt glada killen och det är säkerligen mycket därför det gick bäst för honom förra året. Svårt att inte gilla en sådana människor. Lite mer WK-känsla över laget så kommer vi igång igen.

Absolut, gillar oxå det han säger även om jag tycker en del är mer eller mindre självklara saker men det gäller att göra det jobbet varje match, varje träning och jag hoppas han kan få förmedla det till killarna i laget på ett bra sätt.

Köööööööör bara

Macce: Fantastiskt fina matchtrådar. Fortsätt så!

Sjukt snygg mediakub!

Tyckte nån sa att HV tränat försvar märks inte :exclamation:
Frlunda kommer fram i för många farligheter Ersberg får storspela :confused:

Och där kom det jag väntade mig FAN FAN

Skönt Calle två märkliga mål :smiley:

Jaaaaa, Riddarn… Så enkelt med lite fart och och vilja o gå på mål.

detta oväntat då?

Haha, Ridderwall gör fan mål på alla sätt utom dom vanliga sätten, härligt.

Där kan HV tacka sina lyckliga stjärna. Annars var det läge för Time-Out.