Omgång 22: HV71 - Frölunda HC

[size=150]HV71 - Frölunda HC[/size]

Hemmamatch mot Frölunda stundar för HV71.
Ett HV som kommer från en sur förlust mot Linköping.
Hoppas att HV kan göra en bra match mot topplaget
FHC och vinna.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Match hemma mot Frölunda, sen Örebro, följt av borta mot Malmö och Brynäs. Skulle säga att det bör bli seger idag eller på lördag. Sen måste man nog vinna matcherna mot bottenkonkurrenterna. Tre treor minst. Annars kan vi vara nere i skiten när vi går på julledigheten.

HV har mött ett gäng bottenlag de senaste veckorna. Vilket inte minst märkts på spelet. Sällan har man sett så tråkiga matcher som då. Ska bli intressant att se vad HV kan åstadkomma när nivån på motståndet höjs.

Frölunda känns som fågel eller fisk. Kan varva briljanta prestationer med riktiga bottennapp.
Tror Hv kniper tre poäng ikväll. Man har trots allt levererat bra på hemmaplan.

Fast har vi levererat bra på hemmaplan? 6 segrar och 4 förluster.

Som du säger. Frölunda är fågel eller fisk. Har Frölunda en bra kväll så blir det tufft. Dålig så tror jag på tre poäng.

Jo, men det tycker jag att man gjort.
19/30 poäng är bra (fast kunde givetvis vara bättre). Två av förlusterna är på OT.
Intressant är att samtliga förlustmatcher är med 2-3.

edit. Frölunda har förlorat 7 av 11 på bortaplan, varav de sista är 4-0, 7-1 och 8-0. Så visst bör vi ha en god chans ikväll

Defensiven blir nyckeln ikväll. Extremt viktigt att Kinvall är tillbaka

Statistiken/sannolikheten talar för 2-3 mål framåt och kan vi bara hålla ett bra försvar så bör vi kunna plocka poäng.

Önerud och Kokkonen gör mål enligt mina beräkningar :astonished:

Är Stoa spelklar, hittar ingen info om det ?

Troligtvis lördag

Tror tyvärr at Frölunda tänder till då jag tror tränaren gett dem reprimander (s.k. näpsningar) för senaste omgångarna …

De hade en serie bottennapp men det vände med visten mot Rögle (säkert mer motiverande att vinna över konkurrenten)

Det är ett för bra lag för att förlora mot ett decimerat HV så om inte Frölunda-spelarna lagt in singlar på resultat på Bet365 så kommer de troligen att köra över HV

Man är rätt konstig egentligen, trots att det antagligen blir torsk till kvällen så ser man fram emot drabbningen. Men som känslan är just nu slocknar entusiasmen någonstans i första perioden. Men eftersom lagets MVP är åter så finns det chans. 3-2 till HV säger vi, Önerud visar vägen.

Gör vi första målet har vi chansen. Annars är det helt kört. I det mentala tillstånd laget (och vi?) är i klarar man inte av en sådan motgång…

Lär inte bli någon förbättring idag då Rahm vad nöjd med lhc matchen. Inget annat än totalt utspelade är en chock

Ska bli spännande att se om gode Önerud snart höjer sitt spel, för så genomusel som han varit på allt sista matcherna vill jag aldrig mer se vår kapten vara. Visa vägen nu Kapten.

Tror tyvärr på en riktigt fet stortorsk ikväll

Nädå, ikväll blir det vinst :smiley:

Ställer mig som sagt mittemellan jättetorsk och seger. Därför den här matchen känns sjukt spännande. Som någon annan skrev: Konstigt nog ser man faktiskt fram emot dagens match.

Mycket bra att Forsberg tas bort från Wedin och Fröberg.

Forsberg är verkligen ett mysterium. Gör mål. Ibland. Men då gör han å andra sidan många, och ofta matchavgörande. Däremellan är han direkt dålig. Han behöver verkligen höja sig.

O in i den femman kommer nästa iskalla spelare. Önerud…
Faan satsa på dom heta spelarna. Varför inte testa wennlund där stället.
Istället spelar man wennlund i 4e tillsammans med 2 andra centrar.
Suck.

Önerud har ju bra mycket mer uppsida än Foppa.

Kanske de. Men då är de dags att visa de nu.