Omgång 22: Leksands IF - HV71

Visst kan man se olika på den situation HV befinner sig i. Men hur vi än vrider och vänder på det snackar vi liksom om nyanser av brunt. Det var mörkbrunt inför uppehållet. Blev ljusbrunt de inledande matcherna efter. Nu är väl läget åt det mörkbruna hållet igen.

Fascinerande att folk ändå ser saker i rosa :smiley:

Undrar hur mycket stryk vi får ikväll?

Intressanta kedjor idag. TS är inte nöjd och Bödker och Vingnjåå får spela 4 line idag. Bra signaler.

Westerlund sjundeback och Ortio i mål.

nej

Vad är det våra coacher ser som inte jag ser? Varför fortsätter de med boedker - Sam - Lilldansk?

Varför förstöra för lilldansk? Han gjorde mycket bättre ifrån sig mellan 33-77.

Fan. Varför. varför [size=200]VARFÖÖÖÖR?[/size]

jag blir vansinnig.

Dessutom, 70 mellan 33-77: heeeelt värdelös.

Sätt ihop bröderna brothers med Boedker… så blir medelhastigheten OK på den kedjan.
Kör 33-24-77… GOD DAMN IT

Skulle bara kolla om du var vaken mods.

:smiley:

75 - 51 - 20: OK, med 51 här… trots allt.

56 - 71 - 9: Kör, helt ok, har mer att bevisa, men vi kan inte mönstra bättre.

33 - 24 - 77: visade på bra saker inan de helt obegripligt flyttade lilldansk

70 - 72 - 89: Oklart värde… bröderna brothers har enbart presterat som de siamesiska hockeylirare de är.

Där.

Sen sätter vi Sam på en buss hem. INNAN pucksläpp.

Jag vet inte vad man ska säga om kedjorna. Lilldansk borde vara prio, men icke…
Blir en tuff match, men gäller att studsa tillbaka…

Måste vara ren självbevarelsedrift. Fan, sån är jag med!
Man mår ju piss om man inte få tro och hoppas lite under resan mot kvalet.

Idag blir det torsk med hedervärda 5-1.

Betänk att vi bara har två forwards borta (räknar inte in Önerud då han är en bonus).

Vår forwardssida är ruggigt tunn. En 6-7 spelare man skulle kunna skeppa direkt om det nu inte vore för att man tydligen måste ställa upp med fullt lag när det är match.

Det är väl förklaringen till varför det ser ut som det gör, varför vi ligger där vi ligger. Laget måste göra personbästa match efter match och det är nästintill omöjligt. Tabellen har satt sig och det är i nedre skiktet vi kommer att vara, går inte skylla på oflyt etc. Laget är inte bättre helt enkelt. Ikväll möts seriens 13e sämsta bortalag mot seriens bästa hemmalag. Just saying.

Känns meningslöst att ens slå på TV. Känns hopplöst och man har redan fokus på kvalspel i vår.
Nubben verkar inte kunna hitta spelare som kan rädda oss från det så varför utsätta sig för denna pina 3ggr i veckan!
Hoppas hoppas jag har fel och får äta upp att jag inte kollade ikväll!

Tycker det är lite synd att lilldansken måste spela med de två sega gubbarna Vigneault och Boedker.

Då sitter man här igen, trots allt :wink:

Jävligt segt att man inte kör lilldansk som center mellan #33 och #77. Funkade ju så jävla bra mot iko. Istället gör man om i kedjorna. För mig helt jävla obegripligt.

88,80 % på ortio. För dåligt…

Emil i egen zon…blir livrädd varje gång