Omgång 23: Frölunda HC - HV71

HV skapar inte mycket framåt idag. Hade ett par chanser i PP men i övrigt inte mycket. Med tanke på att FHCs målis ser grymt skakig ut så hade det vart gött med lite fler skott på mål.

Eftersom AIK fullständigt kör över Örebro idag så krävs nog minst 2p idag för att inte hamna under strecket igen.

2:a- och 3:e-kedjan måste lyfta sig och börja producera. Räcker inte med en kedja framåt.

Nytt PP nu - sätt den nu!

Under strecket igen tyvärr :exclamation:

När 2:a- och 3:e-kedjan är inne märks det inte ens att HV har PP. Dahlén måste göra något åt detta så att dom vaknar. Byta Krog mot Christensen, kanske?

Hade en bra feeling när vi låg under mot Växjö.
Har en dålig feeling idag, ser 1 pinne som en framgång.

2-1 till Frölunda.

3-1

Helvete då

Tack för den Nilsson :imp: :imp: Är du så jävla kass att du inte orkar åka skridskor så sätt dig på bänken och där kom 3an och denna matchen är körd

2-1 nu.
Men en riktigt bra match. Kul att titta på.
Fortsatt trögt framåt, men det har jämnat ut sig lite.

Vafan 3-1. Vad händer?

Kom igen nu i tredje HV. Bara guld för ögonen!

Ridå.

Det här var ju inte bra

Men för fan i helvetes jävlar! FÖRSVARSSPEL ERA LATA NÖTTER!!!

Skulle precis skriva att detta va den bästa hv71 matchen jag sätt denna säsong och att Wesslau spelade grymt, så läcker det in 3 mål bara för jag tänkte så…

Grymt snabb han är med plocken den där målvakten…HVs försvarspel suger k*k. Förstår varför Uffe säger att vi har mycket att jobba med.

Hv slappnar av totalt sista minuten och det straffar sig sjukt hårt!

Pinsamt försvarsspel!!! Så sjukt dåligt.

Godnatt! HV hämtar sig troligen inte från det här. Återigen släpper man in en skitpuck i slutet av en period. HV skapar inte ett skit framåt förutom med 1:a-kedjan i PP.

Idag komer det att visa sig vad det innebär att bara ha en kedja framåt. Detta måste åtgärdas NU! 4:e-kedjan skapar ju mer framåt än transatlantkedjan och Nilson kan man ju bänka. Han spelar med en sån oerhörd frustration och får inte ut ett skit, bara utvisningar emot sig.

Hv borde bara tok köra för de har inte match på en vecka. Jobba nu för fan!

Nilson måste bänkas. In med liket i 2:akedjan

Sitter å retar upp mig så till den milda grad.
Tränar man bara anfallsformationer?