Omgång 23: HV71 - IF Björklöven

[size=150]HV71 - IF Björklöven[/size]

Toppmatch mot Björklöven står på programmet för HV71
på onsdagskvällen. Efter fyra raka torskar så är en seger
att föredra i HG på onsdagen.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

foppa tillbaka

Imorgon ska jag ta mig till Husqvarna Garden. Har varit i arenan en (1) gång sedan den hette Rosenlundshallen.
Hade ju varit kul med en vinst!

Förresten så finns det några gratisbiljetter bredvid mig om nån har lust att gå.
Skicka pm i så fall.

Är livrädd att vi hamnat där vi befann oss ifjol. Tycker drivet och uppoffringen inte funnits de senaste matcherna. Man kan inte åka runt och tycka synd om sig själva bara för att vissa spelare saknas. Då finns det ju som Tommy vill se att övriga kliver fram och visa att man vill ha mer istid. Men det har inte gjorts och därmed har vi blottat oss rejält hur svag denna trupp är.

Tror det blir oerhört tufft imorgon och risk att vi åker på 5:e raka och man låter att rulla på som om vi redan va i SHL!

Jag vill inte… :cry:

Hej från en Lövare!

Stort lycka till ikväll.

Tyvärr så dras även vi med mycket skador.
Saknar både första och andra Centern.

Två forwards borta och två backar.

Så kommer blir tufft att utmana ikväll men hoppas på
en underhållande match!

Tror på en ny förlust tyvärr. Löven är alldeles för bra för det här laget och den formen vi har för närvarande.

Fredrik Forsbergs betydelse för det här laget ska inte underskattas.

Med en Foppa skadefri de första 16 omgångarna hade vi kanske inte bäst PP i serien, men vi låg ändå på 22,92 procent (8:a i serien). Utan Foppa ligger vi på 5,58 procent (SÄMST i serien).

Det säger en del om hur viktig Foppa är. Och hur svagt offensivt laget är i övrigt. I synnerhet nu när vi även saknar Önerud och Matson.

Jag ser det med helt andra ögon, med 5,58 % pga av en individ, där har ni luftslottet som Hult har byggt! Borde ligga minst top 3 i PP med denna spelarbudgeten. Det blir ny förlust men jag brukar sällan tippa rätt.

Känns aldrig bra att vara så beroende av 1 spelare, och bara det är väl ett tecken på att truppen är felbyggd

Fan ångest. Antingen vinner vi rätt klart elr blir de som Västerås att vi klappar ihop totalt igen

Tror på vinst ikväll. Eller fan jag vet inte. Hoppas på vinst.
Joo jag väljer att tro på laget ikväll. Kom igen nu. Nu kör vi!!!

Känns som en otroligt viktig match, vinst man får hopp igen, förlust visar man är ett fallande korthus utan hopp

Sååå viktig match. Kämpa hv! Ända in i kaklet.

håller med vad de sa i studion efter denna vecka bestäms de vilka 2 lag de blir i finalen, förlora hv denna och nästa lär de bli modo björklöven i final

Första målet känns ovanligt viktigt idag :exclamation:

Viktigt!

JJJJJJAAAAADÅÅÅÅ!!!

SÅ JÄVLA BRA!!!

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa