Omgång 23: HV71 - Luleå HF

bittert att se hv helt utspelade hemma…

Katastrof.

Dags att ta bussen till hemmamatcherna kanske…

Är man positivt lagd så är detta bara en pissig insats av HV idag, är man något realistiskt inställd så inser man att HV inte rår på topp 4 lagen om inte dessa lag gör en riktig plattmatch. Det saknas ingredienser för att ha chans på guldet och tror att minst 2 nya spelare behöver komma in samt ge zion mer kontinuerligt spel i A-truppen. Skulle inte gråta om man gjorde sig av med Ikonen, Sundh och Johnsson. Nu kommer folk garanterat skrika sig hesa över Sundh men tkr faktiskt han har gjort sitt och det för längesen. Vi har spelare som är sköter det defensiva minst lika bra och som dessutom är vassare framåt. Ikonen är fortsatt helt anonym och faktiskt ganska klen i sarghörnen där han ständigt förlorar sina kamper. Johnsson är förvisso en bra spelare som går att slänga in och som säkert inte gnället nämnvärt över att sitta som 13:e men i mina ögon endast stark defensivt och där har vi spelare som går före iom att de är snäpp bättre offensivt. Om inte annat så behövs det några andra spelare som kan göra PP bättre och utan att ta in nytt så tror jag att det är kört.

Riktigt dålig insats på många håll idag, kanske enbart Törngren som är bra och faktiskt visar något idag.
Nya tag på lördag och få en skön vinst mot frölunda innan uppehållet.

Tycker också att Sundh har haft sina bästa dagar, i 3e satte tränarna ihop Storsvamp Sundh och Ikonen, förutom att ej existerande PP så var nog detta en helt makalöst märklig kedjekonstellation.

Bara att inse, alla ni som gnällde på oss “negativa”…i told you so.

Laget är ett fuskbygge utan spets, vi är ett mellanmjölks lag. vi kommer komma i mitten av serien som bäst.

Bara att inse.

Enda chansen man har att fixa till detta är att ränsa lite och värva lite nytt. Ikonen ut tex och in med en riktigt vass pp spelare, då kanske vi har chans på top4, inte annars

Alla var så glada när vi hade possitiv trend och trodde vi var ett topplag, snälla emot top4 lagen har vi vunnit 2 gånger och torskat 5 gånger, det är klasskillnad där vi kan slå oskarshamn och leksand med 5-0 jippie, men emot toplagen så har vi inte mycket att komma med med kanske historiens sämsta pp ever ?

Ja, så var man hemma efter en bedrövlig match. trodde i alla fall att de skulle jobba får att matcha Luleå.
Tror aldrig att jag sett live så många dåliga passmottagningar. Hälften av dessa studsade pucken iväg åt fel håll.
Luleås passningsmottagning i fart och runt HV;s spelare visade sig göra att de styrde det som hände i hela matchen, de var egentligen aldrig hotade, tyvärr.
Det blev som jag befarade med sämre spel än vanligt, tyvärr.

Ingeville, håll dig borta från kinnarps i minst ett år… :wink: [size=50]OBS: Ironi[/size]

Det man ändå blir mest frustrerad av är att PP blir inte ett skit bättre!
Vad gör man för att bli bättre där?
Nöta javisst men varför nöta något som inte fungerar! Kanske ska lägga upp en ny strategi i den formen istället!
Finns ju massvis av olika vägar man kan ta för att överhuvudtaget komma in i zon men Hv envisas med att en back åker upp och droppa till en forward/center som man gjorde på Davidsson tid! Men skillnaden är att Davidsson hade både fart och skicklighet att komma förbi första pressen. Det har vi inte idag och har inte haft det på många år.

Sen att man har för bråttom till att hitta en avgörande passning är ju så dumt då motståndarna är fräscha och stänger dessa ytor!
Ska man hitta ett avslut så tidigt så bör det komma från back då man har folk som kan återvinna puck om man missar.

Passa runt och gör boxen passiv och trött och sen höj passningstempot!
Men kanske det viktigaste av allt är att man klarar inte passa blad blad utan man måste oftast kladda med puck då passen är för dålig!

Dessa nycklar skulle man ha värvat in till i år men tyvärr så har man ännu en gång inte lyckats värva in rätt spelare för den formen.
Är många matcher som vi kunde tagit poäng och t om vunnit om vi hade haft en medelmåttiga
PP! Men man blir inte ens taggad när vi får PP för man vet nästan hur det kommer se ut!
Däremot så blir man nästan chockad de få gånger det blir mål!

Vem är det som är ansvarig för PP?
Jag hörde att det är spelarna själva! Men kan det verkligen stämma?

Fattar,vi sa att HV borde bjuda oss, jag från Grimsås (Nittorp) och den andre från Gislaved på C-more så stannar vi hemma i fortsättningen.

Vi satt på C läktaren och såg PP i två perioder. De slarvar oerhört med tempo och passningar. Korta pass som ställde medspelaren i stress och sen ett felpass, så var det för det mesta. De direkta snabba passen var sällsynta med ett avslut. Även när HV kom in i zon och skulle hålla pucken slutade med svara pass och ännu sämre mottagning. Ikonen, Sund och Fröberg vad gjorde dom??? Sen lyckades inte Bergström och Holmström heller med nånting men de brukar va bättre. Det är när jag stannar hemma och ser på C-more.