Omgång 23: HV71 - Mora IK

Jaaaaaaaa…missade 58 minuter av matchen, men fick iaf se ett mål :smiley:

HahahHahahahaha.

Va fan! Hockey är ju kul igen!

Gott att du är positiv igen min vän :smiley:

Johan Johnssons fart kanske skulle passa bättre i en andra kedja än Joakims slöare stil

Efter en och en halv säsongs mörker är det nog rätt många som drar på smilbanden en kväll som denna :smiley:

Nio av nio poäng är ju fantastiskt. Men det som gör mig mest lycklig är att vi har en tränare som matchar laget så som det topplag HV faktiskt skulle kunna vara.

håller med dig :smiley:

Tvärbra att Gunnarsson är inspelad nu också, Han var är ett monster när han är i form

Jag var skeptiskt till tränarbytet,men här lyfter jag på hatten för ledningen. Harmonin och glädjen tycks vara tillbaka.

Underbar seger och väldigt psykologiskt för HV71:s del att även kunna slå “de sämre lagen” då vi haft väldigt tufft mot dessa lagen under säsongen. Skönt även inför kommande möte mot just Mora. 1-0 av 2 matcher.

Den enda som ska ha en rejäl känga är kommentatorn Björn Geijer som jag förövrigt tröttnat på rejält. Förstår att det blir naturligt att han får dessa matcher eftersom han bor i 036 området, men maken till borta betonad kommentator. Inte första matchen han försäger sig.
Ni som är uppmärksamma hörde givetvis hans blunder i slutet av matchen. När HV71 i slutskedet av 3:e perioden drar på sig en utvisning (där förövrigt HV71 gör mål i boxplay) så säger Björn Geijer: “Nu hoppas jag att Mora kan få göra ett mål här i Powerplay och få komma här ifrån med ett mål, det är viktigt för Mora inför kommande match”

Just orden “Nu hoppas jag” borde vara nog för att ge honom sparken från C more.
Man märker även hur besviken han blir när HV71 vinner en match. Då är det väldigt fåordigt från honom. Annars är han överlycklig när HV71 ligger under och motståndare laget sitter i framsätet. Så det var skönt att köra över både Mora och Björn “Hatar HV71” Geijer.

Nu ska jag lämna in en skriftlig kommentar till styrelsen i TV4 gruppen med. Mitt tålamod med Björn Geijer är slut. Vet att han är ett hett ämne i Cmores kommentarsfält, där flera beskriver samma som mig.

Geijer är ju HV supporter, han försöker kompensera det emellanåt. Han satt säkert och storlog i kommentatorshytten ikväll

Det är ett helt annan spel sen Lillis fick ta över!
Mer fart o anfaller tillsammans samt att man transporterar in pucken.

Säger inte att det bara är Lillis förtjänst men det känns som ett helt annat lag sen han tog över.
9p av 9 möjliga! När hände det sist under Lindboms tid?
Lyckat drag måste jag ändå säga att göra sig av med Lindbom utan att man vet hur det sett ut med Lindbom.
Men något har ju ändå hänt!

Jag tvivlar starkt efter kvällens match. Inte första gången.
Har tänkt samma som dig. Att han håller på HV71, men måste kompensera. I så fall blir det fel, för han markerar alldeles för hårt och får det att låta som att han hatar HV71 och älskar motståndare laget. Han måste lära sig hitta en neutral balans.
Bara för att om han nu håller på HV71, så kan han ju inte maxa sina positiva ord om det andra laget och helt utelämna HV71.

Oavsett vilket lag han håller på, så är det väldigt otrevligt att höra på honom. T o m min fru och hennes väninnor som sällan kollar på hockey satt med oss grabbar ikväll och de sa samma sak. De tyckte han var väldigt hatisk mot HV71 och väldigt färgad gent emot Mora.

Björn Geijer håller absolut högsta klass och känner honom privat.
Bådas söner går b.la i samma klass och jag VET att han håller på HV.

Härligt att se att vi aldrig slappnar av utan gör en match i 60min trots att vi leder med 3-0 inför sista men ändå kör på och är aggressiva. Kul att vi oxå för en gång skull får utdelning… Holmström effekt?
Väldigt imponerad av Brännström som kommer in som en raket och får välförtjänt göra mål.
I frågan om vi saknar målskyttar så har vi iallfall en som producerar, Önerud som klättrar till en delad 2:a plats i SHL’s skytteligan.
Och fjärde! nollan för Gunnarsson :smiley:

Han har då ett märkligt sett att visa det på :frowning:
Istället för att vara neutral så är han istället hatisk och nedvärderande mot HV71. Grabben verkar ha problem med en bra balans där.
Ta ett snack med honom är du snäll och hälsa honom detta. Inget agg, men fruktansvärt irriterande och otrevligt för oss som tittar.

Jag älskar Björn Gejjer, visst ibland så är han lite tyst när man förväntar att han borde kommentera nån felaktig utvisning som ej borde varit det, men överlag tycker jag snarare det känns som att han håller på HV71, Låter alltid exalterad och glad när HV skapar chanser och gör mål. :slight_smile: Kan gott få kommentera alla matcher som ej är studio-sända för min del. :smiley:

Jag har då aldrig märkt detta? Har alltid haft känslan att han gillar HV snarare. Hmm.

Mycket bra match.
Som någon annan nämde, jag vart också väldigt tveksam att Lundh tog över, men det ser ju bättre ut.
En annan glöd tycker jag.

Men, ojojoj vad jag hoppas Thörngren får göra ett mål snart, jäääävlar vad målkåt han är :slight_smile:

Thörngren och Sundh, vilka målsumpare.
Ett mål där och det släpper, se bara på J Johnsson.
Håller med om att som det ser ut nu borde han få fortsätta i 2a.

Tror och hoppas fortfarande på en spetsvärvning senare under säsongen.

Tror varken Thörnberg eller Sandberg är tillbaka denna säsong.

HV vann med 6-0.
HV har tagit 9 av 9 möjliga poäng sedan tränarbytet.
HV har 11-2 i målskillnad under samma period.
HV (Gunnarsson) har hållit nollan två gånger.

Och vi diskuterar Björn Geijer. Kom igen…

Jag får ge honom en chans till då :wink: