Omgång 23: Leksand - HV71

[size=200]Leksands IF - HV71[/size]


[size=150]Leksand jagar fjärde raka segern[/size]
Publicerad: 2014-11-21 15:13 shl.se/shl-arena/38990/pregame/

Leksands IF har efter en dåligt start på säsongen nu kommit igång ordentligt i SHL. Laget från Dalarna är nu uppe i tre raka segrar och i torsdags blev det seger med 4-3 på bortais mot Luleå Hockey.

Leksand ledde med 2-1 efter två perioder och gick ifrån till 4-2 i den tredje innan Chris Abbott skapade lite nerv i matchen i slutsekunderna med sin reducering fram till 4-3. Men Leksand höll undan och tog en ny fullpoängare.

Johan Ryno som hade riktigt svårt med målskyttet under inledningen på SHL 2014/2015. Men nu har det lossnat rejält för Ryno och han har nu gjort mål i fyra raka matcher.

Igår blev det två nya fullträffar från Johan Rynos klubba och han står nu noterad för fem mål på sina fyra senaste matcher.

– Vi har tre raka och på väg upp i tabellen, riktigt skönt, sa Leksands David Åslin till C More efter matchen.

I och med den fina formen för Leksand har nu laget rejält häng på MODO Hockey, Färjestad BK och Brynäs IF i tabellen. Nu skiljer det endast två poäng till MODO och fyra poäng till Färjestad och Brynäs i den jämna SHL-tabellen.


HV71 har nu två finnar i laget när dom på fredagen gjorde klart med Jere Karalahti

[size=125]Lag med olika formkurvor[/size]
HV71 har det jobbigt i SHL just nu. Efter att de tidigare på säsongen haft åtta raka segrar har nu jönköpingslaget sex raka förluster.

En tung svit för HV71 som ett tag toppade SHL-tabellen. Nu har laget från Jönköping sjunkigt till en tredje plats i tabellen och har åtta poäng upp till serieledande Frölunda.

Just Frölunda var laget HV71 drabbade samman med på torsdagen. Det var en jämn match där Frölunda tog ledningen tre gånger och HV71 reducerade lika många gånger.

Efter en mållös förlängning fick matchen avgöras på straffar och där avgjorde Robin Figren med sitt straffslag.

Nu väntar en match med två lag som har olika formkurvor i SHL. Räkna med en riktigt laddad drabbning där båda lagen vill ha tre poäng.

[size=150]HEJA HÅÅVEE!![/size]

Är Jere klar för spel?
Någon mer som ska till Leksand? :slight_smile:

Va jag har förstått de som så är Jere spelklar nästa vecka men jag kan ha fel ^^

Enligt dagens JP spelar Jere på torsdag mot modo eller lördag mot Frölunda

Jere karalahtis bror :slight_smile: imdb.com/name/nm0042524/?ref_=tt_cl_t7 skämt

haha “really”? :wink:

de var lite likt faktiskt

Invasion, Tegera Arena ska bli “vår” hemmaarena för en match. Hoppas på ett riktigt bra tryck och HV71 kommer ta minst 1p.
Spelar man som man gjorde mot Frölunda tror jag att man kommer vinna matchen. Man behöver bara lära sig att inte vara så jävla nonchalanta när man ska spela sig ur egen zon…

Någon som vet om Emil är med upp till dalarna? Han lirar inte med J20 just nu iaf.

Laguppställningen släpptes nyss. Jesper Williamsson är 7:e back och Emil Johansson inte med. Vad har Kristofer Berglund gjort för att spela istället för dessa herrar?

Kom igen bevisa att mitt tips är fel idag HV

Idag skall jag hålla ett öga på Tedenfart. Jag vill att han får igång det. Skall se om jag kan klura ut om det finns en problematik kring honom eller om det bara är lite segt just nu.

HV klacken skriker så högt att det sprakar från där de tar upp ljudet

hyffsad start… #22 gjorde en viktig brytning med klubban

fan…

sugstart

Kukhelvete

Straff.

Synd att vi skuger i den formen.

Dom kan väl för i helvete inte döma utvisning så sent. Jävla domarhelvete

jjjasJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

A

Grymt av Holzapfel, ännu grymmare av Christensen!