Omgång 24: HV71 - Djurgården

Hur länge ska de ta innan han blåser för blockering, bland de märkligaste målen jag sett

Vart tog den pucken vägen? vilket oflyt alltså

Wesslau hade aldrig pucken, pucken flög up i luften o damp ner mitt i zonen framför DIF backen, bland de märkliigaste jag har sätt

Fyfan vad flyr Dif har. Dom har inte haft ett jävla skit. Och en jävla slumppuck

Den pucken var det ju ingen som såg. Sjuk puckbana

Den.måste varit uppe i nätet eller nåt!!? Kom ju inte från målet alls.

Lux menar nog detta forum.
www2.difhockey.se/forum/viewtopi … 77&start=0

Synd att Hv blivit så ofantligt lama i PP.

Kom igen nu sätt den!

DIFs mål: Den måste ju ha gått i skyddsnätet? Den styrs väldigt högt upp efter skottet? Eller dyker den ner direkt? Väldigt mysko…

2 ramträffar? Men DIF kommer med några farliga kontringar efter byggt köttmur i 18 min av perioden.

Tycker dom på DIF Forumet med (Måste gått i nätet? Inte fasiken studsar den i sargen där?) :exclamation:

Var pucken uppe i nätet eller damp den ner i sargen?
Ett jäkla skitmål var det iaf…

Hvs period helt och hållet. Total dominans… Men försvarsspelet straffar oss igen. Det är tur att Wesslau vart vaken. Kunde vart värre

Ja det tog tid för den att komma ner, måste vara så och i så fall är det förjävligt!!

Du har en poäng i att Sandberg gör ett bra defensivt jobb. Han har ju +2 hittills. Men jag tror knappast han är tänkt som en defensiv spelare. Att endast mäkta med två mål och nio assist på snart 70 matcher är för dåligt. Jag tror dock fortfarande att han har potential och kommer bli bra med tiden. Men det är ingen välgörenhetsverksamhet att spela i HV71…Presterar man inte så får man ge plats. Se på Jesper Thörnberg till exempel, även han spelade 68 matcher i SHL med bara 2 mål. Nu platsar han knappt i Södertälje (19 matcher 0 poäng).

Väldigt märkligt mål i baken, borde man inte kollat det eller?

Jäkla oflyt med studsen. Det tar ju som sagt lång tid innan pucken dimper ner och domaren kollade ju på Wesslau så den var med största sannolikhet uppe i nätet. DIFaren säger ju till och med att han trodde att domaren skulle blåsa av, så han såg nog själv att pucken var i nätet.

Annars var det HVs period rakt igenom. Men man måste få till mer skymning eller förflyttningar på Tellan. Avsluten rakt framifrån kommer aldrig att gå in på en sån klassmålvakt.

1-1 speglar inte alls matchen. 2-0 hade varit mer rättvist efter att HV71 dominerat hela första perioden. Tycker man har flera bra chanser som lika gärna kunde varit mål. En match med lite med-flyt hade HV71 haft 3-0.
Fortsätter vi såhär men lite mer intensiva framför mål och på returer så ska vi bara vinna den här matchen. Tycker annars vi spelar riktigt bra med fin kreativitet och spelar oss till lägen snarare än jobbar oss till dem. Det är kul att se att vi kan spela hockey på det sättet också. Sätter man in det lilla extra jobbet så man är först på returer och ändå mer sarg-puckar så blir det mumma det här.

Christensen måste ju bara få 1 mål nu i andra efter hans oflyt med målramen och tunneln. Vart det nåt mer han hade som var hyperfarligt? Angående Sandberg så måste folk sluta kritisera honom, han är bäst defensivt i hela laget mer eller mindre men en jävla attityd även offensivt bara att han inte fått in puckarna. Tror det är bra att Fiala spelar i den linan för han kommer kunna hjälpa mycket i den linan offensivt. Det är bara det där lilla sista som saknas och med Fiala där så borde det inte vara långt borta att det trillar in nåt för Sapma eller Törngren snart.

Konstigt att folk inte är argare här, vi blev ju för fan rånade! Med en ledning har man chansen att verkligen trycka dit dif…

Nog fan var puckfan i nätet då skulle det väl inte vara mål eller :question:

Jävlar vad bra han är Christensen när han gör det han är bra på…