Omgång 25: MODO Hockey - HV71


[list]OMGÅNG 25 | Fjällräven Center | Torsdag | 2012-11-22 | 19:00 | | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:

  • Omgång 6: MODO Hockey - HV 71: 3 - 1

  • Omgång 17: HV 71 - MODO Hockey: 4 - 1

  • 1:a (52p)

  • Senast: Timrå IK - HV 71 3 - 5 V

  • Bästa Poängplockare: #8 Rhett Rakhshani: (9+12) 21p

  • Bästa Målskytt: #4 Marcus Nilsson: 10

  • PP: 22,50% | BP: 82,95%

  • GM: 72 | IM: 48 | +24

  • Oscar Sundh, Jesper Fasth, Jesper Thörnberg, Mats Trygg, Gustaf Wesslua

  • 7:a (35p)

  • Senast: Frölunda HC - MODO Hockey 0 - 2 V

  • Bästa Poängplockare: #49 Richie Regehr (3+14) 17p

  • Bästa Målskytt: #12 Dave Spina: 7

  • PP: 18,60% | BP: 87,69%

  • GM: 59 | IM: 64 | -5

  • Oscar Alsenfelt, Jens Westin, Richard Stehlik, Samuel Påhlsson, Alexander Steen, Björn Svensson

Under matchen mot TIK igår med de omdömen som kom här på forumet ett tag var jag beredd att säga att en upprepning av förra matchen i Ö-vik lär inträffa men jag tror faktiskt HV har en chans att knipa poäng där uppe.

Många frågor man har.
Vi åkte upp med 6 backar vilket innebär att Luoma väl ska spela igen? Vad betydde målet för honom? Kan han ha fått blodad tand utav detta?
Hur ser det ut med Wesslau? Kommer han att spela?
Kommer Mackan att vara lika kanon igen?
Ska Liket verkligen fortsätta med transatlanterna (kommer på mig själv varje ggn att jag nästan skriver transarna :unamused: )
Eller ska ngn annan in där? Kristiansen kanske?

Tror precis som mot Timrå att det blir riktigt målsnålt :unamused: . Mitt senaste tips gick ju däng direkt.
Jag hoppas att de är på tårna från första början. Men risken är att det blir full rulle från start.
Har missat på sistone men är Steenen fortfarande borta?
Sist var inte HV på tå utan kom igång för sent och då var det också detsamma.

Gunnarsson vaktar målet/ Wesslua vilar
“- Som det ser ut nu kommer vi att vila honom. Det är mer en säkerhetsåtgärd, är en spelare inte 100 är det bättre att stå över, menar Thomas Ljungbergh.”

Gunnarsson har revansch att utkräva på MODO så motivationen lär inte saknas inför morgondagen :wink:

Hoppas att det inte låter så inför varje match nu i två, tre veckors tid. :frowning:

Vet inte vad jag ska tro om denna match men lutar åt förlust tycker jag.

Innebär detta då att Kokman är inkallad som andremålvakt då?

MODO borta har alltid vart en svår nöt att knäcka, tror på förlust eller sudden. Det tar jag enbart på att HV har haft det svårt borta mot MODO

mrcadaza: Stämmer, Viktor är påväg mot Ö-vik.

Seriens jobbigaste match ikväll. MODO är en riktig mardrömsmotståndare. De har fyra raka hemmasegrar mot HV71 och jag är rädd för att det kommer att vara fem klockan 21:30 ikväll.

Modo borta med Gunnarsson i mål, hmm.
Detta blir extremt tufft att knäcka.
Känns som spelarna inte alls litar på Jonas och då låser sig spelet.

Nu måste spelarna ta sitt ansvar och stå upp för Gunnarsson.
Men det blir tufft och jag tror på liknande siffror senast vi va här.
Tips: 4-1
Hv mål: Nilsson

Sist man åkte till Ö-vik med Gunnarsson i kassen så slutade det med spelmässig förnedring. Det hade säkerligen också slutat med resultatmässig förnedring om inte Gunnarsson hade gjort en utmärkt insats.

Jag hoppas verkligen att laget vill visa både Gunnarsson och oss övriga att MODO borta inte är en omöjlig uppgift, utan att man istället utkräver hämnd i Gunnarssons namn för det som hände där uppe sist.

Känslan är dock inte helt bra i magen. Å ena sidan har HV alltid haft svårt för MODO. Å andra sidan så gick MODO som tåget sist, med en riktig “hot streak” på ett antal segrar och det har dom ju verkligen inte haft nu.

Jaja, det visar sig snart…

Kom igen, HV!

helvete… det lutar ALDRIG åt förlust… är man inte nöjd med lutningen går man runt å tittar från andra hållet… vips!!! Ser skitbra ut!!!

Som jag ser det finns det ett antal nyckelvariabler till framgång i Ö-vik ikväll;

-Mikko Luoma har huvudet fastskruvat åt rätt håll. Det var nästan plågsamt att se honom i Timrå-matchen men tack vare målet så känns det ändå som att det går i rätt riktning. Ut med puckarna snabbt Mikko och sluta dräll bakom mål så ska du se att det ordnar sig!

  • Om Jonas Gunnarsson kan få lite hjälp av sina utespelare. Sug pucken och vägra släpp!

  • Rhett och Jason kan ju iallafall FÖRSÖKA backchecka. Speciellt Rakhshani blir jag less på när han kör Allmänhetens åkning. Han kan ju få en lektion av kapten som är ett föredöme när det kommer till försvaret.

-Tommy Kristiansen verkar vara den enda i HV som kommer ihåg att hockey är en fysisk sport. Jag gillar Tommy nått överjävligt, han är ingen rubrikernas man men han kommer till jobbet varje dag och verkar njuta av livet som HV-spelare. Tycker att han kan få chansen bredvid transatlanterna, han är ju iallafall inte rädd för att gå in framför mål!

Fyra raka torsk borta mot MoDo betyder ingenting längre. Hårt jobb och alla spelar för varandra så ska det bära frukt i denna batalj.
Matchen i matchen skulle jag säga är mellan Dahlén och Samuelsson, spännande!

Men alla bet är klara för dagen, bärsen färdigkyld, bunkrat upp soffan med bekvämligheter…
Nu kör vi, BARA KÖÖÖR!! :smiley:

rolig hockey…

Utvisning Jämtin fri?

Övik “The heart of hockey” brukar man proklamera. Hjärtat verkar inte finnas bland publiken där i a f. Ser ju halvtomt ut, eller halvfullt om vi ska vara på det positiva stråket!

FAN!

1-0 till Modo på ett friläge.

*edit: Vi har vunnit och vänt svårare matcher i år men magkänslan säger att det blir förlust och tappad serieledning ikväll.
Hv får gärna motbevisa mig…