Omgång 25: MODO - HV71

[size=200]MODO Hockey - HV71[/size]


[size=150]Nya tuffa MODO Hockey tar sig an HV71[/size]
Publicerad: 2014-11-26 14:05 shl.se/shl-arena/39000/pregame/

Det var stora rubriker och en del som höjde på ögonbrynen under tisdagen när MODO Hockey släppte nyheten att man värvat in forwarden Donald Brashear till laget. Brashear har ett förflutet i NHL där han är känd som en tuffing men har de senaste åren hållt till i lägre divisioner. Men tuffheten finns kvar.

– Donald är en spelartyp som vi i dagsläget inte har. Han kommer inte att producera en massa mål men kommer att tillföra fysiskt spel och trygghet, säger MODO Hockeys assisterande GM Peter Forsberg i ett pressmeddelande.

Under tisdagen spelade också MODO Hockey match i SHL. EN match som inte drog åt sig lika stora rubriker hemma i Ångermanland då det återigen blev noll poäng efter att man förlorat borta mot Brynäs med 1-4.

– Det är tufft att åka härifrån utan poäng eftersom jag tycker vi hade chansen att skaffa oss ett bra resultat ikväll. Men vi måste se till att göra saker och ting ännu bättre. Hela gruppen – från ledare till spelare – måste upp, sa Henrik Gradin i MODO efter matchen med matchen mot HV71 i åtanke.


MODO har värvat Erik Christensens gamla lagkompis från New York, slagskämpen Donald Brashear 42 år.

[size=125]HV71 fick äntligen jubla[/size]
Det satt hårt inne men tillslut fick HV71 åter jubla åt tre inspelade poäng för under tisdagen så hemmabesegrades Djurgården med 3-2 i en tät och tuff match. Forwarden Erik Christensen klev fram som matchvinnare.

  • Djurgården spelade desperat i slutet och de hade ett par bra minuter i andra perioden, men annars så var det vi som styrde. Alla linor spelade bra och det känns bra att vinna eftersom vi har haft det lite tufft ett par veckor och tappat lite onödiga poäng, konstaterade han till klubbens hemsida efter matchen och fick medhåll av tränaren Andreas Johansson.

  • Idag har vi bra fart i spelet. Första perioden är jag nöjd med och vi gör mycket bra i den perioden. Vi är bland annat duktiga med pucken och kommer djupt ner i Djurgårdens zon, vilket är bra eftersom de är bra runt den egna kassen, sa HV71:s tränare

Nu väntar alltså MODO Hockey för HV71. Ett motstånd som har varit lite av en svår nöt att knäcka för HV71. De två tidigare mötena har nämligen slutat med förluster båda två. Nu möter man dessutom ett tuffare MODO med tanke på intåget av Brashear.

  • När jag kom till New York så var han där och vi spelade ihop, men jag har inte träffat honom på ett tag. Det finns dock inga slagsmål här i SHL så jag kommer inte vara orolig när han är på isen, säger Erik Christensen skrattandes till HV71:s hemsida.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Nån som vet när vi vann uppe i Ö-vik senast?

2013-11-03 MODO-HV71 2-3 0-0, 0-1, 2-2 Fjällräven Center 5682

Ok, var inte så farligt längesen… Men vår vinstprocent uppe i både Ö-vik och Luleå kan fan inte vara bra, vi vinner knappt aldrig där uppe.

Inte bara där, uppe i Skellefteå var det ju första segern i grundserien på 11 matcher mot dem så HV har svårt uppe i norr, jobbigt med långa resor?? Har tittat nu och HV har iaf en seger borta mot Modo varje säsong senaste 3 åren men mindre än 50% vinster iaf. Luleå har vi inte vunnit borta mot de 2 senaste säsongerna. Sorry för lite historia…

Mot Modo verkar det kvitta vilken form de är eller vi är, hur bra lag de har eller vi har, brukar bli svårt ändå. När Hv hade sin bästa period hade vi lite lättare borta men nästan lika svårt hemma vill jag minnas. Blir sällan så frustrerad som mot just Modo av nån anledning.

Men nu jädrar ska det bli vinst!

expressen.se/sport/hockey/sh … l-debuten/
Hv ser ut att slippa Brashear ikväll. På ett sätt är jag lättad för jag skulle varit tädd för att han skulle spelas mot Jämtin/Laine och han skulle starta slgsmål med nån av dem o båda får matchstraff då de skadar HV mer än Modo. Jämtin/Laine är nog viktigare för spelet än Brashear äär för Modo. Men de skulle varit kul o se hur han är som hockeyspelerae och tycker de är synd att jag ej får se han ikväll.

Matchen skjuts upp en halvtimme.

Kan bli en timme till och med.

HV71 fick problem med flyget upp till Örnsköldsvik och var enligt Aftonbladet tvungna att byta flygplan, något som gör att laget anländer till Örnsköldsvik Airport tidigast klockan 18:00. Matchen väntas starta ungefär 19:45.
Jnytt

Matchstart 19.40

För att nämna något positivt i statistikväg så vann vi ju en kvartsfinal med 10-1 mot dom. Dock hemmaplan. Det är om jag inte minns fel den största segern någonsin i ett slutspel. Det var underhållande att vara på ståplats den kvällen. 7-0 efter första perioden, allt gick in. Sen att vi förlorade nästa match med typ 6-0 eller något sånt är en annan sak.

Men alltså jag får grått hår på riktigt. Varför kan inte Wesslau hålla sig i buren för? Obegripligt.

Snacka om att wesslau är på läktaren och köper korv :angry:

Fyfan va uselt

bra start som vanligt i Övik

Modo ett jävla spöke

HV sitter kvar på planet. Vakna nu för fan!

Oavsett om skröder ej är målgården så är det en pååkning av wesslau jag undrar vad domarna sa där.

Är Ersberg skadad? Tror vi behöver honom för konkurrensens betydelse.

MEN vad gör tendenby för nytta??? Snacka om att vara som klockan bara går och går men INGET händer,skulle inte han vara en kanonvärvning som skulle leda laget?Pyttsan grabben är totalt osynlig får aldrig ut något vettigt.