Omgång 25: Mora IK - HV71

Eller hur, idiot… :laughing: :laughing:

1-1 :wink:

Skönt med kvitteringen, i andra hoppas vi allt blir bättre.

jo jag vet de står 1-1 men känndes som en klassisk tråkig 0-0 period

Kokkonen har börjat producera nu, kul och se. Det innebär kanske att det är lättare att kränga honom till en annan klubb.

När flera spelare inte motsvarar förväntningarna och till och med är sämre än vad man trodde inför säsongen, måste jag säga att jag gillar Wikström. En spelare som tar små, små kliv hela tiden. Tycker han funkat bra mellan Netterberg och Nybeck tidigare. Och idag mål. Kul.

Kan inte se matchen. Men, 15 skott på en period. Känns som att Hv71 ändå måste göra det rätt okej?

Haha ja. Tänkte skriva att det här var en av hans sämsta perioder hittills. Och det är ju en bedrift i sig. Sen kommer kvitteringen. Att ha Kokkonen i en brunkarkedja är helt meningslöst. I sina sämsta stunder håller han inte ens allsvensk klass. Blir väldigt lätt av med puck. Dräller även en hel del. Rätt tydligt nu varför han aldrig fungerade i SHL. Men kan han steppa upp och producera. Ja, då gör han ju i alla fall anspråk på att ta en tröja.

Sådant mål som HV släpper in ska man ju inte få göra.
Ingen forward täcker blålinjen, bara sjunker ner och täcker egen målis.
Mål ur ingenting…. :blush:

Salmi Lilja spelar med Dalen. Växling när vi tar in lill-törna. Stor-törna hade fortsatt här nu om han inte varit indisponibel?

Trött period (slumrade faktiskt till några minuter)
Steppa upp nu för hel*ete, tävla tävla tävla.

Efter en helt dödstrött period måste jag ändå ge en eloge till den tappra skara HV-fans på läktaren. Ni hörs genom tv’n! Applåd!

Tyckte Jesper Thörnberg såg pigg ut …

Har vi seriens sämsta andra PP? Jag tror det, va?

otroligt långsamt pp…

Det här laget kommer inte ens ta sig förbi kvartsfinalen om inte defensiven skärps rejält, vi spelar fast oss själva, vi klarar inte av det fysiska spelet, lägg till individuella misstag på det med.

I vilken annan klubb som helst hade det markerats för länge sedan, här fortsätter man naivt tro att spelare som aldrig haft en ledande roll helt plötsligt ska ta den

Med den här föreningens förutsättningar och ekonomi så är det under all kritik

Foppis :wink: :smiley:

Man förstår ju att Andre P och andra hemvändare måste ha ett otroligt sug att få gå in på isen och uppleva både atmosfären i dessa ishallar och det fartfyllda spelet som våra “störst budget i ligan” kedjor levererar gång på gång…

så ja foppa

JAAA!!!