Omgång 26: HV71 - Frölunda HC

[size=200]HV71 - Frölunda HC[/size]


[size=150]Karalahti går direkt in i glödhett toppmöte[/size]
Publicerad: 2014-11-28 15:25 shl.se/shl-arena/39011/pregame/

Mötena mellan HV71 och Frölunda brukar vara rafflande matcher med storpublik. Lördagens utsålda match i Kinnarps Arena lär inte vara något undantag, speciellt inte med tanke på lagens tabellplaceringar.

Frölunda har fortsatt att imponera och toppar tabellen och HV71 har efter en radda förluster rest sig, tagit tre raka vinster och återfinns två placeringar bakom göteborgarna.

Till lördagens match kliver smålänningarnas nyförvärv Jere Karalahti in i handlingarna för första gången.

– Jag är väldigt exalterad över att vara här och ser verkligen fram emot att få träna med laget och att spela match på lördag. Jag har visserligen bara en träning med laget innan men man måste börja någonstans och för mig börjar det här. Har bara hört bra saker om SHL som är en bra liga, säger han i en intervju på HV71:s hemsida.


Jere Karalahti gör debut i HV71 mot Frölunda.

[size=125]Frölunda går från klarhet till klarhet[/size]
Det är ofta Frölundas yngre spelare får lovord från tränare och media men efter lagets seger mot Brynäs på fredagen var tränaren Roger Rönnberg nästan lyrisk över en av de äldre lagmedlemmarna.

– Jag vill också berömma Christian Bäckman. Det är inte bara för att han gör två mål utan för att han har väldigt bra fart i uppåkningarna och verkligen leder laget på ett bra sätt, det är nästan som att han är pånyttfödd, sa Rönnberg efter matchen.

Rönnberg brukar ofta prata om att laget ska utvecklas hela säsongen och att det inte är än som man ska vara som bäst. Med tanke på lagets prestationer hittills undrar vi hur bra Frölunda kommer att vara i slutet av säsongen.

Lagen har mötts två gånger tidigare under säsongen. Det första vann HV71 hemma med hela 5-0 i en match där Mattias Tedenby blev tvåmålsskytt och Erik Christensen svarade för hela fyra assist.

Det andra spelades för fyra omgångar sedan och då fick Frölunda revansch efter seger på straffar där Robin Figren blev matchvinnare.

Hur som helst väntar en riktigt intressant match i ett utsålt Kinnarps Arena.

[size=150]KÄMPA HV71!![/size]

Taggad, taggad, taggad!

Taggad!

[size=150]TAGGAD![/size]

Hoppas vi går ut med en jävla bra inställning och pressar sönder Frölunda.

Karalahti bildar backpack med Campoli, hälsar AJ. Kan nog bli bra, tror jag.

Riktigt fin kraftmätning sommar väntar ikväll - var står vi egentligen?

tagga, tagga, tagga, TAGGA!

Säsongens hittills viktigaste match… Vinn!

Nyckel till seger idag tror jag blir att utnyttja FHCs enda egentliga svaghet, nämligen målvakten. Att göra mål på chanserna blir avgörande idag. Hoppas verkligen att HV kan ta var på sina.

Taggad!
Vill se ett riktigt piggt och taggat HV idag och att vi steppar upp till max till skilland från matchen i torsdags. Förhoppningsvis ger Karlalahti en positiv injektion i laget och som oxå äntligen kan utgöra ett hot från offensiva blå, vilket behövs.

Karalahti presenterade sig direkt med en tackling

Riktigt bra start av HV, nu får vi hoppas på utdelning.

Hyvä Soumi :smiley:

Så ja Laine

Snyggt mål!

Wesslau har börjat riktigt bra.

Se upp i BP nu.

Snyggt mål och gillar att Laine skjuter direkt och inget jäkla mjukt fösarskott som vi brukar skjuta, bra ggjort!

jaaaaaa brithen

Yess Yess :smiley:

BRA KAPTEN :smiley:

Fan

Rönnberg verkar ur balans. Ser helt jävla galen ut på blicken!

pc yes

3 ass på Karalahti? :smiley: