Omgång 26: HV71 - Skellefteå AIK

ett par fotbollsräddningar av wesslan idag… ser bra ut.

FANTENBERG - JÄTTE

Dum avslutning på perioden.

Den utvisningen var löjligt billig.

bra av domaren där, att ta ut rhett, jag menar, fulare ingrepp har man ju aldrig sett i hockey. :unamused:

varken petrasek eller rhett skulle åkt ut?.. Vad är det för nivå i en serie final. Pinsamt!

Märkligt att det ska bli sådana billiga utvisningar. Det är två domare och då borde den som visslar in en tvåa ha koll, men icke…

En ganska bra period och visst är det klasskillnad på lagen som varit här på sistone jämfört med AIK. De är ju livsfarliga vid varje attack känns det som.
Men tack vare ett slarvigt uppspel och en bra brytning av PC och en elegant avslutning av Mackan så leder vårat HV med 1-0.

Var väl inte direkt utvisning på ZAIK spelaren heller?

Men bästa perioden jag sett på länge tacka fan för slutspelshockey!!

Bara jag som har problem med uppdateringen?

Logga ut- logga in- logga ut- logga in.

Mycket in ut nu :unamused:

Haha, eller hur. Exemplarisk/kirurgisk puckstöld. Vi har onekligen ett domarproblem i ES. Man blir sådär generad som när något barn sjunger falskt i TV…

// JV

Ja fy f…n hade det blivit en Hjärnskakning hade int blivit nåt (tror jag) :unamused:

Sådana fruktansvärda överträdelser måste bort inom hockeyn! Så gör man bara inte Rhett! Nu väntar lång avstängning! Jag menar, kamp om pucken vill vi verkligen inte tillåta på isen i vår fina serie…

Herregud… SAIK-försvararen håller i Rhett 5 sekunder när han försöker jobba hem ingen tvåa.

Varför kan inte spelarna få göra upp det här? Känns så jävla tråkigt att domarnivån är så ojämn. Elitserien MÅSTE få bättre domare!

Samma här

Samma här :exclamation:

Word. Jag lirade ju bandy istället för hockey innan jag blev ledbruten och medelålders och det hade inte ens varit frislag i bandy.

// JV

Petrasek höll fast sin motspelare så kan inte direkt klaga på den utvisningen men den sista var, jag vet inte finner inga ord. SAIKs utvisning var också billig, vart andra situationer åt båda håll som skulle vart mer utvisning än de 2 situationerna.

Annars är la perioden okej, defensivt är man riktigt bra men offensiven har mer att önska av. Vi får inga direkt långa anfall och det är ZAIK som för matchen.

Hoppas HV gör en bättre andra period o utökar ledningen

om han ska hålla denna nivå är allt utvisning

Kul att se en välfylld Kinnarps Arena(som vanligt).
Ser för jävligt ut i andras lador där man kan ta med hela
släkten och sätta sig var man vill.

Tagga för andra nu!! Jag tyckte SAIK lyckades oroväckande bra att checka fast HV. Snabbare puckbehandling och uppsikt tack!

Men först BP.

// JV