Omgång 26: Tingsryds AIF - HV71

[size=150]Tingsryds AIF - HV71[/size]

HV åker till Tingsryd för match på fredagskvällen.
Efter förlusten på straffar mot Mora på onsdagen så
skulle en trepoängare sitta fint.

hv71.se/article/ecpjakx95-3 … eslutsamma

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Inför varje match tror man som man gjorde ifjol också att denna match lossnar det.
Men fan, det gör inte det och man blir lika frustrerad varje match.

Idag är det en match som vi bör avgöra redan i första period men det kommer inte hända. Tycker inte man är påkopplade inför uppgiften utan man är nonchalant mot både sig själva och motståndet. Hv71 är favorittippade att glida igenom serien och tror även spelarna tror det och därmed inte kommer ut som bålgetingar.
Hur många matcher har vi inte fått lita på individuell skicklighet och en 3:e period?

Här är det en tränarfråga om att våga bänka nonchalanta spelare för att väcka dem. Sätt ner foten till dem som inte sliter från första tek!

Jag tycker nog ändå inte det är viljan och kämpaglöden det är något större fel på. Däremot är man väldigt slarviga, man är inte rädda om pucken och spelar ganska farligt, dels i egen zon, men också mellan anfallsblå och tekningspunkterna där man ofta spelar i sidled, träffar en klubba eller skridsko på en motståndare och åker på snabba spelvändningar.

Utan att jag räknat, känns det som att, åtminstone hälften av de mål HV släppt in, har man bjudit på. Lite mer ödmjukhet och noggrannhet och lite mer beslutsamhet i offensiv zon så vinner man.

Idag vill jag se enkelt backspel. Har man inte en 100% chans att sätta en pass så vill jag se sarg ut.
Inga mer chanspassningar bakom ryggen, inget halvhjärtat försök att få pucken mot kassen och inget mer slarv med korta nätta passningar i egen zon.

Finner man inte ett blad, sarg ut!

Nu kör vi!

Jag tycker man har problem i uppspelsfasen då pucken ofta inte spelas till spelare i fart vilket gör transporten därigenom svårare och långsammare än den behöver vara. Det är lite osynk mellan backar och forwards. Vidare så saknas spets i avgörande lägen, men det har väl lite med form att göra…

För övrigt är jag säker på vinst ikväll!!!

Spelarna sitter i bussen när pucken släpps som majoriteten av andra matcherna. Tingsryd lär vara tillräckligt motiverade att kämpa i 60 minuter och vinner rätt komfortabelt mot ett svagt HV71, jag ser liksom ingen annan utväg ikväll. För vem ska göra alla målen? Vilken målvakt ska spika igen och vilken backuppsättning ska briljera?

Skulle säga att det är en ödeshelg som väntar. Hatar att vara domedagsprofet men ser det inte som utopi med två förluster i helgen. Ni förstår ju själva hur det kommer låta här då och hur föreningen kommer hantera den uppkomna situationen. Luktar panikvärvningar à la Hult lång väg och då är vi på ännu djupare vatten….

Trodde inte det skulle göra så ont o se Borgman presenterad för Frölunda… i HV-dress. Men för första gången börjar jag känna mig riktigt missmodig. Vi är verkligen i Allsvenskan och har just den platsen i hierarkin. Man väntar på hjältar med HV-hjärtan men just nu känns det som total utopi att nån väljer vår fina men misskötta klubb… USCH!

Ont, det gör ont, det gör ont…

(OBS! Inget agg mot Borgman som person.)

Du är inne på vinnarkonceptet. Hade vi spelat så här med rätt pannben på banan så hade vi inte varit i HA nu. Problemet är att man får misslyckas hur många ggr som helst med farliga passningar så länge man är ett framtidsnamn och gör ngt enstaka bra nummer emellanåt. För några år sedan hade man fått göra en “reset” och börja om i juniorlaget. Ledarfråga och klubbpolitik som havererat de sista 10 åren…

Ja usch. Tingsryd borta. Vem hade trott detta för 2 år sedan? Åså Borgman till fhc. Vilken mardröm.

Varför detta tjat om Borgman. Inte alls konstigt han skulle gick till Frölunda. Tycker det är mer konstigt att han inte gick till Timrå som ändå spelar i samma liga som Frölunda, Timråiter lär vara besvikna. Möjligheten till guld och framgång ökar ju avsevärt för honom iom detta. Finns inte mycket som skulle motivera honom att spela i HV71 igen.

Jag såg Tingsryds senaste match mot AIK och siffrorna (5-2) speglade verkligen inte matchen. Det borde varit det dubbla. Tingsryd tokdominerade och AIK fick knappt inte låna pucken. Kommer Tingsryd upp i samma nivå ikväll kommer så blir dom mycket svåra att slå. Jag tror dessvärre på en ny förlust.

Vansinnigt tunn trupp idag. Dessutom står Gunnar. Larsson borta av oklar anledning. Tror tyvärr på förlust.

Kokkonen center ikväll.

Filip Larsson och Daniel Bertov saknas p.g.a. skada.

Nio spelare borta ikvällens match. Johan Hult är inte borta…

NOLL KOMPETENS.

Hult förstör vår klubb .

Hade varit spännande att se om man inte hade ångest för att vi ligger i allsvenskan, har nedåtgående trend där och att Borgman skrev på för Värsta Frölunda.

Positivt. Tommy och Co verkar också inse att spelet är skit och rör om i kedjorna.

Negativt. Det finns inget att röra om med. Tycker kedjorna ser riktigt svajiga ut. Jag menar Huhtala bredvid Kokkonen (center!) och Lindbäck känns bara tung. På ett dåligt sätt. Och Törngren bredvid Vesel och Foppa känns ju… Ja. Gillar Netterberg men på förhand ingen som passar bra ihop med Davidsson.

Någon sa att truppen var tunn?

Vi saknar alltså 9 spelare och Hult gör inte ett skit åt saken. Klart underkänt att inte ens ta in något shl-lån med tanke på att vi även saknar 3 spelare i JVM. Förstår mig inte på hur Hult kan få fortsätta. Wilander! Agera!

Alltså för helvete?? Vad är detta??