Omgång 27: Djurgårdens IF - HV71

Tycker HV ser trötta ut. Man hänger inte alls med när DIF snurrar i HVs zon. Och att det blir grinigt och en massa utvisningar gynnar inte HV heller. Berglund borta, Strömberg utvisad till minut 11 i andra perioden innebär att Ytterell och Andersson ska spela försvarsspel i en större omfattning än vad dom brukar… Usch, ingen bra känsla alls…

Sen vänder ju Lilja upp bajslådan som om han ville ha stock av Strömberg. Han visste att tackling skulle komma och sätter sig i utsatt läge helt på egen hand. Högst två minuter.

Sen är ju Berglunds matchstraff ett skämt. Tycker det är bra att han markerar mot den fruktansvärt fula bentacklingen.

Tycker det ser ganska bra ut faktiskt. Figren har varit bra med bra passningar. Snyggt mål av Önerud.

Oj! Då skiljer sig min uppfattning om vad bra är kraftfullt mot din! :smiley:

Kort om backar nu. Ge Fransson chansen!!

Hahaha ja du har nog rätt, han vart nog lite sugen på Strömberg.

Angående Berglunds matchstraff tycker jag nog de är helt rätt. Nog för att han vill markera, men han gör de i en fruktansvärt farlig situation inte långt ifrån att Dif spelaren slår ansiktet i målburen. Tror säkert de är detta dom tittat på.
Dom ansåg nog helt enkelt att de var vårdslöst pga så nära målburen.

Hahaha ja, har en ganska bra känsla nu och tror vi tar det här. Bra att vi spelar tufft.

Bra ut? Rättvist resultat hade nog varit 3-1, Gunnar mot apgården i första, tycker jag.

Hoppas du har rätt! :wink:

Alltid spel i egen zon när förstakedjan spelar. Brännström måste vara en av hvs vekaste spelare någonsin.

Tycker Berglund gör helt rätt som markerar hårt och tydligt.
Leker med tanken vad Lance “the butcher” Ward hade gjort.
Efter rejält med stryk, hade Brodin, för första gången nånsin i Svensk hockeyhistoria slängts upp på läktaren…som ett paket.

Strömbergs tackling i ryggen med 2+10 är horribell och där ska vi vara glada att det inte blev något matchstraff.

Nu åker Önerud ut också. Sen tror jag domarna har svårt att stå emot hemmadomslut i ett fullt Globen. Det här klarar vi aldrig av. :cry:

PP HV! Nu vore det jävligt mumma med 0-2!

Wtf :laughing:

Världens chans att utöka och vi får inte ens iväg ett skott på mål. Suck.

Dåligt :frowning:

Ja, ska vi vinna den här matchen krävs nog ett smärre mirakel. DIF kryper närmare och närmare ett mål.

Äh vi har bra corsi :wink:

Nä Hv.
Gör nåt nu. Detta håller inte alls!
Nån måste ta tag i detta.

Det håller hittills, så sticker vi dit 0-2 när de minst anar det.