Omgång 27: Färjestad BK - HV71

Mycket bra match av HV trots att domarna gjorde allt för att hjälpa träsko-intelligentian.

Det påpekas att HV spelar sämre under delar av matcherna, men med det extremt bra försvarsspel man nu uppvisar samt spelare som offrar sig och back-checkar som gudar, gör att jag kan leva med det. För det är inte vanligt att något lag dominerar 60 min i match efter match.

Mycket nöjd just nu, tålamodet som nästan inget fan orkar med, börjar nu ge utdelning.

speciellt #8 + #41 är ju otroligt säkra och har rutin och kyla som sprutar ur öronen.

En riktigt bra bortamatch, bra jobbat och skönt för grabbarna att få denna vinst nu när det blir uppehåll.

Riktig kanonmatch från HVs sida idag. Om inte den bästa, så en av dom bästa bortamatcherna denna säsongen. Precis som vissa skriver så var ju domarinsatsen helt horribel, särskilt i andra perioden. Tur för både HV och SHL att det inte fick avgörande betydelse för matchen, samt att HV kunde hålla huvudena kalla.

Önerud var precis som igår het som ett tomtebloss. Flyttas han från andrakedjan nu så vet jag inte hur tränarna tänker.

En riktigt bra insats av hela laget och Ersberg rätar ut ytterligare frågetecken. Det kändes väldigt harmoniskt ikväll, precis som förra matchen. Hoppas att man kan behålla denna trygghet och stabilitet tills efter juluppehållet.

Härligt HV!

Håller med. Vill även lyfta fram Almquist och Hansson - rejält uppoffrande spel vid 3-1 och riktigt stabila matchen igenom.
Nu gör Erik Ersberg återigen en mycket bra match och måste vara angenämt för firma Lindbom/Brithén i fortsättningen.

Nu hoppas jag att Martin Röymarks spearing mot Erik Christensen anmäls och blir rejält avstängd.
Enbart fegisar(läs träsko) använder klubban som tillhygge - framförallt spearing. Sån skit ska bort från Svensk Hockey som kan generera svåra skador.
Bedöm själva.
gyazo.com/e465bdcc4e50f6648b1a96e1bbc72644

Ljuvliga poäng och riktigt bra bortaspel!
Många man vill lyfta fram idag men väljer ändå att lyfta fram en speciell och det är Sanny Lindström som expert kommentator!
Så otroligt proffsig och inte enögd som många andra experter och ändå har Sanny spelat många år i FBK!

Håller helt med om Sanny Lindström! Hade jävligt svårt för honom som spelare, men som kommentator är han en av dom helt klart bästa. Objektiva analyser och ser saker ur ett spelarperspektiv utan att var PK som t ex Petter Rönnqvist är. Sanny helt klart en av de bästa kommentatorerna i hockeyn för tillfället.

Helt rätt, jag har citerat båda kommentatorerna i C-more ikväll. Men problemet kvarstår, FBK och Peter A håller ihop. Lite avgörande om spearingen blir kollad?

Tycker det mesta är sagt, kul att vi har två bra målvakter!
Men fan vad dåliga domarna var, pinsamt att de missar så mycket och att de inte tar spearingen på eric! Om de missar den får vi fan maila!

Tycker vi har 3 riktigt bra kedjor nu och sundh och Önerud har verkligen lyft sig då de fått chansen.

Fast vänta lite. Om inte Ersberg inte hållit SHL-nivå, varför har han då varit bästa spelare två matcher i rad…
*Edit: fast å andra sidan. KnoxStark brukar ju inte skriva här när det går bra för HV. Motgångssupporter much?

Bra match, seger trots motstånd och domare.

Vill ösa beröm utöver våra fans som hördes mest på TVn.

JP-femman

5+ Simon Önerud. Nu har det lossnat för HV-forwarden. Blev tvåmålsskytt för andra matchen i rad.
4+ Chris Campoli. Kombinerar säker defensiv med att hänga med upp i anfallen. Fyllde på bra när han gjorde 0-3.
3+ Erik Ersberg. För andra matchen i rad fick Ersberg chansen mellan stolparna och åter igen var han riktigt vass. Räddade 38 av 39 skott.
2+ Martin Thörnberg. Var mer synlig och mer delaktig än i många tidigare matcher och noterades för två passningspoäng.
1+ Chris Abbott. Mycket nyttig både offensivt och defensivt. En klok spelare som är guld värd i den här typen av matcher.

Johan Lindbom: -Över 60 minuter tycker jag att vi gör vår bästa hockeymatch i serien. Bara lite för mycket utvisningar i andra perioden som stör.

Tommy “dystergöken” Samuelsson: -Vi hade inte det riktiga bettet och det blev en matchbild som passade HV väldigt bra.