Omgång 27: Frölunda HC - HV71

Bengtsson, Sandberg och Brithen förstår jag inte vad dom har att göra i Hv. Bidrar inte med nånting.

Lika mycket som 24, 40 och 21, nada och inget mer.

Det är bara att njuta av…öhh…Frölundas dominans att man kan vara så överlägset ett annat lag i SHL!

Inte en målchans på 20 min, Brithen Sandberg Bengtsson Arla…hade man gjort en sån insats som ni på jobbet så hade man nog fått söka nytt…

Nåja 5 på mål iallafall Fast iof inga klara.

Kan inte för mitt liv se varför man ens bryr sig om att åka till Göteborg ikväll. Ingen ska någonsin försöka inbilla mig att grabbarna vill vinna denna matchen. Blir så jävla provocerad av sånt här spel.

Heja HV!

När t.o.m Teden snackar om storstryk och samtidigt ser liten och rädd ut…
Ja, då vinner vi aldrig.

Upp för fan.

Petigt o stillastående, inte mycket som görs rejält och med fysiskt spel och hög fart. Uppehåll har aldrig varit HVs melodi.
Hoppas Lindbom och co kan väcka laget och vågar göra nåt om spelet fortsätter så här.

Frölunda förtar sig inte direkt. De åker runt och gör lite vad dom vill där ute på isen. Och visst, ligger man 1:a i tabellen och strålar utav självförtroende så är det enkelt att spela hockey.

HV71 är kvar på bussen och åkte mest runt som yra höns och funderade på vad dom gör där. Tycker Mattias Tedenby gör en bra analys av första perioden, men det är enkelt att snacka, det vet vi. Det ska göras också.
Sen tror jag i ärlighetens namn att vi måste värva nån mer gubbe om vi ska klara oss vidare kvartsfinalen denna säsongen. Det är lite för ojämnt och upp och ner för att man ska kunna sitta lugn i båten. Spelare som ska vara bra på pappret levererar endast då och då. Men sen tror jag ett fel vi gör är att vi har alldeles för stora visioner om våra egna spelare, och så blir det ju per automatik när man brinner för sitt lag. Man kanske vill vägra inse att en spelare inte är i samma form som han var för 2 år sen. Nämner inga namn bland spelarna, men bevisligen finns det spelare i vårt lag som inte går att känna igen. Och det beror inte på en dålig säsong, det beror på att dom blivit äldre och är inte lika duktiga som dom var för ett par år sen. Jobbigt att ta in, jag vet. Men det är ett ont faktum som kvarstår. Vi måste leva i nuet. Nu får vi hoppas att dom gör något annorlunda i 2:a perioden. Nästa mål kan bli avgörande.

Lite utanför rinkside: Kommentatorn Patrick Westberg måste ha somnat i sin solstol när han var på semester i Phuket, eller så har han överkonsumerat i brun utan sol i ansiktet :laughing:

Om man nu är nöjd med att gå till max play in förstår jag om man inte tycker man ska värva. Men vill man gå längre måste något hända. Vår forwardssida är ju bland det trubbigaste jag sett. Och vad gäller spelidén verkar den ju ta bort all form av glädje för lirare som Arlbrandt och Christensen.

Nej, HV måste ha in någonting för på sikt är det ohållbart. Kom inte dragandes med inledningen av säsongen. Det var då, och HV hade en fördel till skillnad från många lag eftersom de var samspelta. Nu är nu, och det gäller att utvecklas i rätt riktning, vilket HV inte gör.

Inte ens under guldåren nöjde sig HV med att bara köra på som om ingenting. Små förändringar gjordes under säsongerna. Ett par spelare ut, ett par in. Så måste ske även i år om HV vill vara med och utmana på allvar.

Tänkte precis samma sak…Teden kände nog att detta var kört…

Inte sällan vi är “bra” tidigt på säsongen för att sedan falla tillbaka rejält.
Vi blir sällan bättre ju längre in på säsongen vi kommer, till skillnad från många andra lag.

Tycker inte det finns någon ide denna säsong heller, allt på chans, släng ned pucken och så byter vi, tror fan vi aldrig skapar något då.
Många av de andra tilltänkta toplagen börjar få ihop det och kommer sakta men säkert, vi är snart passerade av ett antal lag.
Inte så konstigt då vi inte är ett toplag, vi hade bra utdelning av säsongen, nu är det mer normalt, då faller vi.

Tycker inte vi skapar vassa chanser på egen hand.

Frölunda topplag hv mittenlag. SHL är inte så jämn längre. Frölunda är riktigt jävla bra ihår. HV spelar sin bästa hockey på länge ändå är de sånhär stor skillnad det är skrämmande

Lojt o inga långa anfall överhuvudtaget o period 1!

Får se om Lindbom kan väcka laget!

Den största skillnaden är stt frölunda har många unga hungriga spelare samt en tränare med en modern spelide som fungerar.

Hög klubba på Sandberg?

hmmm undrar hur de skulle låtit om PW hade stått ve 1-0 målet antar det skulle skrikits o målvakts tabbe, den skall du ta, spela söderström istället

Hv spelar sin bästa hockey på länge?! Ser vi samma match…sista 2 minuterna möjligtvis.

Med tanke på alla tavlor han gjort under sina ett och ett halvt år i HV-tröjan hade nog många svurit högt. Men nu är det en tjugoårig Söderström som gör sin första SHL-säsong och blott nionde start. Så vi kanske ska ha samma tålamod med honom som många haft/eller t o m har med PW? Eller vad tycker du?