Omgång 27: HV71 - Luleå HF

HV71 vs Luleå hockey

Ena halvan bakom oss. Ägghalva. En trött sådan utan majonäs och räka. Smaklös fram till en sent tillagd sälta. Men oj vilken skillnad lite salt kan göra. Helt plötsligt vattnas det i gomseglet. Krullad tunga, fladder i näshåren. Aptiten inför matchdag är återställd men det är fortfarande en undernärd shl-kropp som framträder i spegeln.

Kan vi få en välsaltad andra halva?Andra andning. Andra chans. Andra tagning. Andra vadsomhelst som katapulterar oss uppåt till de höjder där lugnets och fridens liljander frodas. Det är allt vi efterfrågar, hoppas på och längtar efter. Vi är osäkra på vad vi just nu bevittnar. Är det en dödsryckning eller kan vi resa oss efter åratal av planlös vandring i dödsskuggans dalvik, för att etablera en närvaro i shl som andas något annat än ångest, ägg och metangas?

Sex raka vinster, men hvfans är lika svältfödda på poäng som zombier är hjärna. Inget kan stilla hungern. Pucken skall in i mål. Ofta och länge. Tänderna skall sättas först i tråklule och sedan resten av shl-flocken. Poängkäftarna skall glappa och mala för shl-kontrakt är det enda existerande motmedelet mot detta tillstånd.

Vässa löständerna och vinn. Det är en order.

silenzio stampa/god jul

FORZA HV71!!

32 gillningar

Äntligen Annandagshockey och chans till poäng och kliv i tabellen. Känner igen känslan från 2022/2023 när vi ofta hade ”chansen”, men oftast förlorade ”måste matcherna”. Vi hoppas på en välsaltad ägghalva redan i eftermiddag. Skall bli spännande att se vilka som är tillgängliga i truppen……

1 gillning

Sitter i bilen på väg hem från Jönköping till Umeå efter en… Grön jul. Vart sjutton har vintern tagit vägen i söder egentligen?
Nåväl, hoppas på mer grönt hos HV idag iallafall, sju raka hade ju varit kanon!

Blir att följa matchen på radio :slight_smile:

7 gillningar

Blir intressant att åka in till HG idag och förhoppningsvis se en ny seger. Våra allsvenska lirare är nog inte sämre än de de ersätter. Passar nog ypperligt i en fjärdekedja tror jag. Verkar noga utvalda så ser inte dem in som något negativt. Är ju inte några i våra topptvå kedjor vi saknar precis.

Jag tror att det hänger på Glifford idag igen. Är han grym så vinner vi annars tveksamt. Vi har fortfarande svårt att dominera matcherna utan hoppas på målvakten till stor del. Då Olof är en vägg utan nerver så tror jag att han fortsätter storspela och en ny vinst in på kontot.

Stooor chans vi ligger före LHC innan lördagens match och att vi firar nyår på en dålig plats i tabellen men åtminstone inte på en Play Out plats.

3 gillningar

Samma trupp som mot Frölunda fast nya inlåningar. Undra vad det är med Brännström?

Är det bekräftat att det är samma trupp+nya inlåningarna? :slightly_smiling_face:

Nu startar jag bilen för resan till annandagsmatchen. Hoppas att få se en bra match som slutar med segervirre med @TimpanHV71

14 gillningar

:heart:

1 gillning

JP var på träningen igår och intervjuade dom nya killarna men dom skrev inget om vad de var för kjedjor på träningen.

Tänk vad 6 segrar kan göra. Helt plötsligt har man suttit och väntat på matchdag igen, sett fram mot det nästan lika mycket som att fira jul med familjen…släpp pucken!

5 gillningar

Är det någon som sitter och ruvar på 1 biljett till idag och får förhinder så ställer jag mig först i kön :clap:

JINX-ALERT!!! :sweat_smile:

Tror på förlust idag.

Avdelning: För varje vinst kommer vi närmare en förlust och så vidare….

1 gillning

Är det julfika hemma hos Engsund innan match?

4 gillningar

Ingen Brännström rller Tikka idag heller, Brännström hade behövts. Luleå brukar passa HV dåligt, tror på uddamålsförlöust idag.

Det är ju annars upplagt för vinst idag och sen ett jättebakslag med 0-4 efter första perioden i nästa match.

Enligt JP

Vilka är det som saknas i hv?? Är Brännström fortfarande sjuk??

Surt att Brännström fortfarande saknas. Tedenby är ingen bra ersättare till honom. Dock jävligt skönt att de två första kedjorna är intakta.

Med tanke på dina tidigare bravader på sträckan hade jag nog förväntat mig att du skulle vara hemma tre timmar före du startade. :racing_car:

6 gillningar