Ja hur ska man tippa en ej färdigspelad match.
Ja hur ska formationerna se ut när både Liket och Jämtin inte får matchas i match 1.
Det blir väl Strandberg och Kristiansen som får ta deras platser väl?
Blir lite extra hockey det är kul och skönt att vi kommer ikapp med antalet matcher räknat då.
Jag tror att match 1 går till straffar där HV vinner och sedan vinner Luleå match 2 efter ordinarie tid. Vi kan trösta oss med att om det värsta skulle hända dvs HV förlorar båda matcherna, så tappar vi endast en placering i tabellen. Ska bli skönt att dessa matcher avgjorda så det blir lite ordning i leden igen…
Undrar om Uffe fortsätter att satsa på Luoma framför Trygg som han gjorde mot SAIK. Luoma spelade bra så det är väl ingen större idé att ändra på något nu.
Ett sätt att gå all-in i första matchen. Matcha laget hårt för att stänga den matchen. Sen köra sosse-hockey och kanske till och med ge tredje kedjan (Davidsson) och fjärde kedjan mer istid i första perioden i nästa match för att vila nyckelspelarna lite.
Jag vet inte hur du räknar där Alex men vi kan förlora båda matcherna och ändå leder vi elitserien. Om det nu är det viktiga.
Jag tror på b tuff match men det är samma som mot SAIK’S, vi måste vilja visa alla att vi är bäst i elitserien, alla matcher är värda 3 poäng men matcherna mot topplagen är värda mycket mer ut psykologisk sunpunkt.
Spännande kväll att vänta… Man skulle kunna kalla matchen för en 12poängsmatch…
En annan intressant notering är att Oscar Fantenberg måste få nåt slags rekord i längst utvisad (47 dagar sen han blev utvisad och vad jag kan minnas har han inte blivit insläppt på isen i Coop Arena än:))
Dahlen sa att det var samma lag som skulle spela som senast mot SAIK, alltså:
Första matchen blir intressant hur man matchar, Jämtin, Fälth, Lindström och Bengtsson får inte vara med… Backsidan känns ju inte så svår att gissa men hur ställer dom upp forwards?
Petrasek-Louma
Fantenberg-Trygg
Karlsson-Fernholm
Ledin-Davidsson- (vem var extraforward i matchen?)
Rakhshani-Krog-Kristiansen
Nilson-W.Karlsson-Carlsson
“Första nedsläpp mot HV71 kommer att försenas ikväll pga flygproblem för våra gäster. Vi får återkomma med exakt tid - men 19:20 gäller tillsvidare som ny nedsläppstid.”
18.00 sa någon att planet landar vilket om det är sant betyder att matchen kommer bli ännu mer uppskjuten. Tror också det är en bit från flygplatsen till arenan.
Lär bli sent i vilket fall Tror inte vi ska räkna med att sista matchen är klar innan 11 faktiskt. Och då kan det bli ännu värre med ev. förlängning och straffar som du säger.
Media har ju fått hybris över att Luleå gjorde 8 mål spelidén är fortfarande helt fel, Linköping blev inte upphajpade bara för att de våldtog B-laget med 8-2