Omgång 28 (25/26): HV71 - Djurgårdens IF

HV71 vs Djurgårdens IF

Vi har ett lag med många ansikten. Fruktansvärt många ansikten. Olika ansikten hela tiden, från byte till byte, period till period, match till match. Sällan till det bättre, utan mer vit-i-ansiktet-horribla förändringar som ger upphov till ansiktsrodnad. Värmen och den röda färgen sprider sig över kinderna när vi skämmer ut oss inför öppen ridå. Mest pengar, minst poäng.

Detta är högst uppenbart för alla utom föreningsledningen. Deras slapptaskande är ett slag i supporteransiktet. I ett försök att rädda ansiktet anammar de en snudd på frireligiös tro på kontinuitet. Stalltipset är att detta kommer sluta med ägg i ansiktet och en biljett till Sveriges mest underhållande liga.

Medans föreningen biter ihop så gnisslar supportrar tänder. Detta kommer fortgå i tjugo omgångar till, give or take, innan kvalplatsens fula anlete är här för att stanna. Det enda som kan ändra på detta är ett under. Ett kontinuitetsunder. Mer troligt, ett kontinuitetsvidunder. Styggt, oformligt, månghövdat.

Så släpp pucken och bring out the gimp.

Alsing mot Skansen 2

FORZA HV71!!

7 gillningar

3 poäng ett måste idag. Kom igen nu HV!

7 gillningar

“Mest pengar, minst poäng”…

Ny KPI: PPK - POÄNG PER KRONA (eller Mkr)…

Skulle Örebro och silver vinna idag, och vi förlora, ja då har vi 11p upp till plats 11/12.

Luleå leder med 3 mål, så de lär vi inte behöva jämföra oss med framgent.

1 gillning

Har satsat allt jag äger (på svenska spel kontot) på vinst!!!

3 gillningar

Man fortsätter med att sprida ut den lilla spets vi har. Allt för att sänka skeppet ännu mer. Så otroligt tröttsamt..Varför ha två bra kedjor när vi kan ha fyra trötta kedjor? Vi såg ju förra matchen vad som hände när man spetsade lite. Skjut mig.

Ang i tredje igen :joy:

Detta samtidigt som man plockar bort egna juniorer, som gjorde det bra i torsdags, och låter en HA-spelare, som tidigare matchen han var inlånad var likblek, lira i första kedjan…

4 gillningar

I arenan för första gången denna säsong med en kruso-flaska i handen, någon har stulit all öl på fat sedan jag var här förra gången (om jag minns rätt från i våras). Trist.

Men nu kör vi. Match blir det oavsett om vi släpar in ett lag som består av kuggar som slirar runt på isen och aldrig jackar i. Kanske DIF också kan ta valium i andra perioden som Frölunda.

2 gillningar

När en allsvensk spelare hamnar i 1 linan då vet man laget är kasst

Har Djurgården kallat hem Hävelid?

Det är DJ i guldbaren. Detta vinner vi

Tycker Blomman lyckats med att sätta ihop jämna dåliga formationer. Nu kör vi!

3 gillningar

Konstigt, kan väl likväl köra med juniorer då? De gjorde ju inte bort sig senast

1 gillning

Hade velat se

woods-rousek-ang

Pasic-Kloos-HP

Nån form av spets åtminstone

1 gillning

Precis, låt Skarby få chansen istället. Investera lite i våra egna juniorer när tillfälle finns istället för att låna in en spelare, ge han chansen i första kedjan, för att sen skeppa tillbaka han. Nu gör han säkert mål men jävligt skumt beslut.

2 gillningar

Baren vid entrén har Norrlands på fat om jag inte är helt lost

1 gillning

Hockeyallsvensk laguppställning men det går säkert bra som vanligt

1 gillning

Otroligt dåligt att man inte kunna hitta nånting för att ersätta Luoto. Vem är det Stille har en dialog med? David Gustafsson? Dialoger leder inte till vinster.

Idag tror jag målvakterna avgör matchen.