Omgång 28: HV71 - Färjestad BK

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa väldigt oväntat men jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Jaaaaaaaaaaaaaaa

:laughing: :slight_smile: :smiley:

mycke slarv på offensiv blå idag…

Nu såg jag bara situation en gång, tyckte inte det såg ut som ngn huvudtackling. Men jag kan ha fel, domaren stod dock bra placerad också men friade ju.

Du var snabbare än SHL.se :smiley:
Kan inte kolla så jag får hålla mig uppdaterad här :smiley:

Ja det blir spännande, ingen domare reagerade, ingen från Färjestad reagerade, kommentatorn reagerade inte. Givetvis för att det var en schysst tackling, tyvärr har Persson huvudet lite lågt i skottögonblicket och Ullström träffar väl skallen lite i sin inbromsande tackling. Blir det avstängning på det så blir jag inte förvånad, men förbannad.

Härligt skott från blå Almqvist med, detta har vi!

Ser inte bra ut

Ska göra vad jag kan :laughing:

Persson saknas väldigt i försvaret…

Timeout tack

Vi ska va väldigt glada att vi har 1-1 inför andra perioden. Fbk mycket bättre och hetare, allt måste bli bättre om det ska bli poäng ikväll.

Persson saknas enorm. Är otroligt tydligt faktiskt

Så som det ser ut hoppas jag vi möter SAIK istället. Fbk känns farliga nu när det verkar hittat spelet. Stänger väldigt mycket ytor åker skridskor och ligger i vägen hela tiden.
HV behöver åka mer skridskor än vad man gör och ligga närmare i sin checking. Alldes för långsama åkningar på dumpen.
Färjestad stänger mittzonen så vi inte kan spela oss i zon som vi gärna vill. Så dumpen måste vi vara först på om vi ska kunna skapa lite tryck och ta kommandot i matchen.

Vi måste få tag i deras hårda forechecking som gör så vi tappar otroligt mycket puck. De gör omställning på omställning mot oss. Bäst i HV är klacken och Borgman

Rynos fultrimmade epa-traktor startade inte i morse, när han skulle iväg till spelarbussen.
Det är därför han är lite putt idag.

I övrigt en helt jämn period enligt mig.
Hade gärna sett att Hv förde spelet lite tydligare. Borgman är kung.

Jag fattar inte vad som hänt här, vi har alltid haft lätt emot FBK, nu när Hv är bättre än på länge har man helt plötsligt svårt för FBK ?
Det är tråkigt att se men det är ju stor skillnad, Hv får knappt låna pucken

Ser ut precis som förra FBK matchen, hv kämpar knappt, tycker man att FBK är ett lätt lag nu eftersom man vunnit så mycket i rad emot dom tidigare och kan slappa sig till vinster ?

jag missade lite av första pga teknikstrul… grrrr, men det jag såg efter 1-1 var delvis en rätt bra bild. Jag tyckte ingalunda att epakillarna gjorde HV dåliga.

Du får ju bara komma in när det står 2-0! :laughing:

PP nu blire mål :smiley: