Omgång 28: HV71 - Färjestad BK

Fantastiskt!! Som det ser ut blir det en andraplats… men ullström VAD GÖR DU? Lite melinvibbar på det.

Jag fick en flashback direkt han tappade pucken.

jag kissade på mig…

Haha. Tittar på intervjun med Söderström. Linus din jäkla gofis. Sträck på ryggen. Lunkan spelade bara sex matcher mer. Det här rekordet är ditt, och grymt värdigt!

Haha, ja sådana flashbacks slipper man mer än gärna!

Klart, nu, inte nyss som kommentatorn sa.

[size=200]2a i serien,
gratulerar HV!!! Starkt![/size]

4-2 till fisklunda :smiley:

precis vad jag tänkte, det var innan han var ensam på tronen i frölunda tror jag.

Vi blir alltså 2a i serien, en ynka poäng från serieseger. Ruskigt imponerad av detta lag, seriens bästa defensiv, seriens bästa målvakt, seriens bästa 5 mot 5 och seriens bästa fans, detta kan bli bra alla blå vänner!

Vilken jäkla grundserie! Wow.
Många var vi glada när Söderström värvades men några var tveksamma. Söderström slår alltså Henrik Lundqvist rekord. Han håller dessutom 6 nollor denna säsong. Blivande världsmålvakt!
Jag tänker på Abbots självmål och plattmatchen mot Örebro 1 jäkla poäng från seriesegern.
Släpper in under 100 mål på 52 matcher det är helt ofattbart bra. Respekt!
Nu går vi för guld!

seriens sämsta PP :wink:

Neggo!!! :laughing: sen var den inte sämst!

Grymt bra!
Vi kommer två trots ett icke fungerande PP, imponerande!

Nu taggar vi upp för kvartsfinal och tar vi det spöket så kommer det bli svårt att knäcka oss om vi spelar som
Vi gjort det sista!

Gratis HV71 till en grym säsong efter några tunga år!

Grymt ändå att knipa 2:a platsen, småländskt i toppen.
Nu får vi Färjestad/Djurgården i kvarten, kan alltså bli färjesta igen… :sunglasses:

Häftig match, slutspelsstämning!
Grymt bra att stänga ner i sista perioden, men det sista pucktappet var inte vad jag förväntade mig, hellre en lätt pass in mot önerud som var omarbetad framför tom målbur eller en vända in mot hörnet några sekunder…
Men vi har Linus!! Vilken kille! Det är som att han alltid vinner, även när han inte gör sina bästa matcher gör vi ändå ett mål mer.
Blir också varm i hjärtat av att se Sundh kämpa och slita och vilja vinna nåt så kopiöst.

Alltid kul att titta tillbaka på vad experter trodde inför säsongen, har inte någon länk nu, men har för mig HV blev tippade 7-10, nån som har nån länk eller uppgifter?

ja det är lite TV-puckskänsla!! :smiley:

Nej, kan inte få Djurgården. Vinner Djurgården så får HV vinnaren i den andra åttondelen.

okey

Jag har inte riktigt förstått.
Åttondelerna är fbk- Djurgården och Malmö-Luleå.

Vinner Djurgården mot fbk möter vi vinnaren i Malmö-Luleå?
Vinner fbk möter vi dem, right?

Eller, det är väl helt enkelt så att när vinnarna ur åttendelarna har tagits fram får HV det bäst rankade av dessa två, kortfattat sagt?

Bra att Vi har bra statistik på dom vunnit 3 av 4 i år :smiley: