Omgång 28: HV71 - Leksands IF

[size=150]HV71 - Leksands IF[/size]

Leksand kommer på besök på måndagskvällen och
vi får hoppas att spelet ser bättre ut än det gjorde
mot Malmö på lördagen.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Dubbelmöte mot Leksand väntar. Känns inte så bra faktiskt tror inte det blir några poäng.

Ja, poäng känns långt borta i dagsläget. Finns inget som tyder på att en vändning är på gång. Är personligen lite bitter, tecknade CMore för första gången den här säsongen och har bara sett besvikelser, och en vinst mot Luleå. Men kommer inte kolla imorgon för första gången, med tanke på stor risk för dåligt spel och förlust.

Snacaka om spets Leksand har.
85 poäng har deras förstakedja gjort…

En grym förstakedja, en halvbra andra. Sen två lines som bara ska spela 0-0, som Wikegård uttryckte det.

Fast du bryr dig ju uppenbarligen också eftersom du är här och skriver?

offtoptic men upp till bevis LUX
Re: Omgång 25: HV71 - IK Oskarshamn
Inläggav Lux » 29 december 2020, 13:01

Snöret skrev:
Lux skrev:
Snöret skrev:
Förlust. HV71 är förlorade. Sluta slösa er dyrbara tid på ett lag där ledningen pissar på allt och alla. De förtjänar att hamna i allsvenskan. HV71 kommer inte spela i SHL nästa säsong. Det har ni mitt ord på.

Hur resterande matcher blir är totalt ointressant då vi kommer förlora 80% av dom.
Jävla skräplag!

Du ska få ditt livs bästa chans till att tjäna pengar. Jag tar gärna ett bet mot dig. Du får bestämma valfri summa som vi sätter in på ett konto - stannar HV kvar i SHL så tar jag pengarna. Åker HV ut så får du alla pengar.

Om du börjar bli lite osäker på din förmåga så kan jag sockra erbjudandet med att HV inte kommer spela kval.

Om du är seriös så absolut. Frågan är om du har råd. Har dock blivit tillsagd att ej ta upp betting offentligt så vi kan fortsätta konversationen via PM. Men menar du allvar och är 100% seriös så är utmaningen accepterad.
Jag skickar PM.

Kul! Jag är seriös. Har inte fått nåt PM än men skicka gärna när du får tid.

OFTOPTIC SOM FAN, men vill se vad det slutar


jag håller på snöret!!
Lux??


Sänd mig 500k båda så tar jag hand om pengarna. Och när vadet är avslutat så få vinnaren sin andel!
:smiley:


Och nån av er får gå men svansen mellan benen…
Men låt det hela ha sin gång

Leksand sköt 69 skott mot Brynäs va?

En notis om oddssättning så ligger en Leksandvinst på 2.55 i odds.

Håller inte med om att HV71 är favorit i matchen, eller ens i nån match. Vi har lånat in 3 från Allsvenskan. Kanske läge att låna in 17 till?

Har satt pengar på Leksand ikväll och jag är notoriskt usel på spel. Nu kändes det som ett ypperligt tillfälle dock, då Leksand fick fina 2.40.
Easy money eller?

Ikväll vinner vi (alltså HV71) med några mål. Alla kommer bli förvånade över hur spelet helt plötsligt från en dag till en annan kan bli så bra.

Vi vet redan nu hur det kommer se ut på isen.
Det vi får ställa till vårt hopp är att Leksand drar på sig massa utvisningar och att vi kan vara effektiva där.
Spelmässigt är vi långtifrån varandra så tror att vi ska vinna matcher 5vs5 har jag gett upp för längesen.

Jag tycker ändå det ligger något positivt i att försvarsspelet börjar bli lite bättre, nu kan man se en tanke bakom, att ligga på rätt sida om motståndaren i försvarszon …

innan kändes det som rena vilda västern där valfri uppsättning forum-medlemmar antagligen skulle ha kunnat trumfa dåvarande lagledning vad gäller taktiken i försvarszon … alla rusade ut mot puckföraren, alla blickar på puckföraren och glömde spelare mitt framför egen målvakt etc.

Det var som en forummedlem nämnde vissa som var väldigt orättvisa mot världens alla höns och kallade det en hönsgård …

Jag hoppas att vi ser början på Lillis-effekten och att det nu blir upp till de individuella spelarnas skicklighet. Frågan är bara hur vi ligger till där.

Jag tror att de lag som lyckas bra nu är såna som är duktiga på att se skickligheten hos spelare oavsett vad poängprotokollet sagt.
Att se att Patrik Carlsson och (ja, faktiskt även) Önerud är riktigt bra spelare medan spelare som Holmström, Stoa, Linus Sandin mest varit imponerande i poängprotokollet någon säsong vilket lurat HV:s scouter att tro att de gjort verkliga kap, när det varit precis tvärtom. Kanske har man övervärderat poäng och undervärderat defensivt solida spelare.

Dagens hockey är också så jämn att man inte får förledas att tro att Önerud är kass för att han inte hamnar i poängprotokollet på flera omgångar utan man måste kunna se kapaciteten bakom. Sen har alla spelare ups and downs och ibland är motståndarna så skickliga att de tar ut ens egna bästa spelare. Jag tror att en som är väldigt bra på att se skickligheten hos spelare är Abbot i Rögle. Hade vi haft honom i HV är jag säker på att det sett mycket bättre ut. Kanske kunnat behålla rätt spelare och släppt andra. Sen är det naturligtvis svårare idag när det är så jämnt mellan lagen och huggsexa om de bästa spelarna - det måste man ju erkänna.

Det är så illa att jag nu drömmer om HV på nätterna, HV förlorar kvällens drabbning med 4-6, efter att legat under med 0-5 efter 2 perioder. Ngn som vågar satsa en hundring?

Har ruggigt svårt att se Hv göra 4mål. Anfallspelet är nästintill obefintligt där vi antingen kommer ensamma mot 4-5 killar eller att ständigt hamnar ute i hörnen.

Hv har 4 linor som ska spela 0-0 så … :stuck_out_tongue:

Mackan Svensson i kassen ikväll. Finns det hopp om vinst?

SHL:s trögaste och tröttaste centersida, dags att vakna nu.
Tror som vanligt på vinst ikväll. Leksand är ett riktigt hopaplock, men värst bra är de ju inte egentligen, men jösses vad trubbiga vi är. Vi behöver ha Wedin o Törngren tillbaka snarast.

Han som kallar sig Snöret, kan ingen bara banna honom?

Är det bekräftat nånstans att han står? skulle gärna se han i kassen men känns väldigt sent nu när JVM är över. Blir han ens kvar?

Tror att Robert76 fixade det igår.

Sett att det är många på olika sociala media som ifrågasätter varför inte Svensson fått stå. Jag undrar samtidigt om någon har sett honom på träning eller hur man så tvärsäkert kan uttala sig om hans form (inte riktat mot dig karl 120).

Gunnar har gjort några tveksamma ingripande, men även en hel del bra. Vad säger att Svensson, som inte stått en match på x antal månader, gör det bättre? Eller är det bara förändringen i sig man som fans/skribent vill åt?

Jag vet alltså inte, utan frågar. :slight_smile: