Omgång 28: HV71 - Linköping HC

[size=200]HV71 - Linköping HC [/size]


[size=150]HV71 gästas av Linköping i hett derby[/size]
Publicerad: 2014-12-05 14:35 shl.se/shl-arena/39021/pregame/

HV71 spelade på torsdagen ett annat derby i mötet mot Växjö Lakers på bortais. Matchen slutade med vinst 3-2 till Växjö efter att de vänt matchen i den tredje perioden. Målskyttar för HV71 var Filip Sandberg och Patrik Carlsson.

– Första och andra perioden är riktigt bra från vår sida men i den tredje går vi ner oss några snäpp och det är riktigt tråkigt att vi förlorar. Vi ska ta med oss den första och andra perioden till nästa match, sa HV71:s Filip Sandberg till HVTV efter matchen.


Två spelare som blev skadade mot Lakers, Jämtin borta länge med
en skadad tumme och Kapten Ted med hjärnskakning.

Linköping mötte på torsdagen Brynäs IF på bortais. Trots massivt spelövertag och 52-20 i skott på mål till Linköpings fördel gick matchen hela vägen till straffläggning. Väl där blev Jacob Micflikier hjälte med sina två straffmål.

– Vi spelade rikitgt bra men vi gav dem en extrapoäng. Vi borde med tanke på skottstatistiken gjort fler mål. Vi måste fortsätta skjuta och få enklare mål och inte passa runt pucken så mycket ,sa Kent McDonell till LHCTV efter matchen.

HV71 har fyra raka segrar och är riktigt formstarkt. I och med den fina formen parkerar laget på tredje plats i SHL-tabellen med 47 inspelade poäng.

I laget husserar även tre spelare som sticker ut lite extra i statistiken så här långt in i SHL-säsongen.

[size=125]Vunnit varsinn match[/size]
Erik Christensen ligger trea i den totala poängligan med 24 poäng. Calle Ridderwall leder målligan i SHL med sina 12 fullträffar och Gustaf Wesslau har bäst räddningsprocent bland SHL:s burväktare med 92,90 på 18 matcher.

Även Linköping har även dem tre spelare i laget som hittills på säsongen stuckit ut lite extra. Först och främst i Jeff Taffe och Jacob Micflikier som ligger etta och två i SHL:s poängliga med 28 respektive 24 poäng. Dessutom har David Rautio i kassen varit riktigt bra och är med sina 92,27 i räddningsprocent på tredje plats i den statistiken.

Räkna med en het och intressant drabbning när två av SHL:s topplag drabbar samman i Kinnarps Arena på lördagen. Lagen har tidigare mött varandra två gånger under pågående säsong och det har blivit en seger var för lagen.

Den första matchen vann HV71 med 6-4 på hemmais med 6-4 efter en stark vändning och det senaste mötet slutade 2-0 till Linköping hemma i Saab Arena.

Frågan är om trenden med hemmasegrar står sig mellan lagen efter lördagens match?

[size=150]HÅÅVEE BLÅÅÅ ÄR DOM BÄSTA!![/size]

HV är inne i ett dåligt stim just nu. Man har inget flyt, man är inte effektiva och man klarar därför inte av att stänga matcher när man leder.

Jag hoppas ju naturligtvis att det vänder snart men hjärnan tror inte att det är i kväll.

Jag skall återigen slänga ett getöga på Tedeneedforspeed. Jag har sett att han figurerat i media i sånna där kalkon-listor å grejjor. Inte kul, inte helt rättvist, men det ligger en skiftnyckel bland hans kugghjul. Jag har sagt det förr, killen är lite etta-nolla-etta-nolla, och jag har aldrig sett honom prestera på etta-nivå över en längre tid. Det är lite så med spelare som är i behov av att den individuella tekniska skickligheten fungerar för att prestera. De spelar troligtvis väldigt nära idiot-geni-gränsen. Fiala är ju där och balanserar också. Är Fiala med ikväll? Finns det några indikationer?

Jag ogillar linköping starkt. Ett lag helt utan kultur, finess, förankring, framgång eller framtidstro. Av alla lag i SHL är nog linköping det lag som mest liknar ett plast-franchise där man år ut å år in hittar legoknektar som kommer in å sprutar in poäng så att man inte kan glädjas i att de åker ur SHL. Surt att de är duktiga på just den biten.

Annars hoppas jag på att domarna gör en bra match för omväxling skull.

Fiala är med.

Det där måste nog vara den bästa beskrivningen av Linköping jag någonsin läst! :laughing:

Stenlund lirar i tredje med Holza och Melle. Jävligt skoj!

KöpKöping, SilverKöping, GnällKöping, DimKöping, TräskKöping, PlastKöping

Kalla dom vad du vill. :smiley:

Kvällens match ser ut att bli ännu viktigare. Vi måste vinna för att haka på saik nu annars ser det svårt ut. Två raka bortamatcher innan uppehållet med så känslan är sådär just nu. En riktigt bra match kan nog ändra på det. Kämpa!

Mvg. Bra skrivet och tror dom flesta håller med - och kanske tvärtom på länken nedan :wink:
forum.whitelions.se/hockeybulle … 4b2bb074d4

Tycker det kvittar fullständigt vad man tycker om vissa lag. Vinna matcher och mästerskap är det viktiga och vi måste komma ikapp nån jävla gång. Vinn nu!!

Diabolics fakta :wink: kom fram direkt till plastfansen… :smiley:

Fan den ska du ta Wesslau. Fan

Pinsamt försvar som vanligt och en målvakt som alltid ska ligga på knä och släppa puckar över sig fy fan vad trött man är :imp: :neutral_face:

Knappast rättvist med 0-1. Vilka jävla lägen vi har men dålig effektivitet och oflyt.

Sjukt bra pp. Men det är ju fan att pucken inte går in… :imp:

Inga egna produkter? Wow kolla fakta först idioter.

Karlsson fibblar i egen zon som vanligt… Dax att någon sätter en kasse på fialas fina mackor snart.

Känslan efter första är ju att HV torskar idag. Ligger på och dominerar men är helt ineffektiva medan LHC får en halvchans och smack 0-1… Som sagt känns som torsk.

synd att det där sista lilla inte klickar idag… eller på ett ganska långt tag nu… case in point: #24’s korvgrillarövning med lhc-keepern.

Jag tror på ketchupeffekten nu. De sitter i tv å suger lhcs bakdel, det brukar va ett bra tecken för hv.