Omgång 28: HV71 - Luleå HF

Har Lindbom tappat omklädningsrummet? Finns ingen som gör ngt extra för att vinna. Nu kan de rinna iväg.

Nåja, solklart lagstraff i början, lika solklar var Perssons 2a, sen kan man man ha åsikter om Sundh skulle haft 2+2 eller om Lassinanti skulle haft ngn för flyttande av målbur. Det är inte domarens fel att det står 2-2 på tavlan.

Typiskt. HV hade ett bra grepp om matchen. Sen spelar man svagt i fem minuter och så är det helt plötsligt lika. Självförtroendet är som ett korthus. Minsta lilla vindpust så rasar allt ihop.

Hv har ruggigt svårt med mottagning av puck! Den studsar ifrån dem och därmed blir passningsspelet lidande.
Mycket blek match och Hv var ändå laget som hade det under kontroll med sina två mål men när det gäller HV71 så är inga resultat säkra förrän 60min är spelade! Luleå är riktigt dåliga men ändå står det 2-2!

Risk att Luleå tar över matchen då Hv brukar bli ängsliga efter ha tappat en ledning. Dax att visa alla karaktärer som ska finnas i laget!

Ullström, Ejdsell får börja vakna nu för det som de presterar just nu är dåligt. Visst Ulla hade något byte i andra men annars blek.
Ejdsell har jag inte ens sett röken av.

Aja domarinsatsen ær sæmre æn någonsin. Inte ens nær vi kørde utvæxling med domarteam från tyskland var det såhær dåligt.

Det jag har svårast vid ær 2+2 på Sundh. Det ær ta mig fan otroligt, han måttar ju inte ens ett slag mot motspelaren. Som tur væl står ju 4 domare och kollar på det.

Ringer på Thørnas mål? Før att kolla om Lassinatti flyttade buren igen, så man kan døma bort det?

Dock bommar vi ju øppet læge, efter øppet læge. En ullstrøm i målform och vi hade haft 5-0 istællet før 2-2.

90 talet ringde precis med! Vill ha tillbaka ryggsæckshockeyn från tråklule.

Jag ringer tillbaka och vill ha Uffe Rådjur tillbaka.

Om det här var en klassiskt svag andraperiod så får vi hoppas på en lika klassiskt stark tredjeperiod. Det vore fan om det inte blir 3p ikväll!

Fan för dessa utvisningar.

Tycker man ska gå ner på tre kedjor. 17-40-19 kommer ingenstans. Det gör inte 13-28-23 heller men det känns lite stabilare bakåt när dom är inne.

crosschecking någon?

Vad gör en iskall Ejdsell i första PP?

det fanns mkt mer klara utvisningar domarna kunde ta, men det visar väl lite av problemet med kvalitet vi har i SHL.

Värdelöst pp.

underligt PP :open_mouth:

Jaaaaaaaaaaaaaaaa

Sug på den domarteamet och tråklule.

Bæst på plan igen.

sista kompensationsutvisningen vi fick med oss den hær matchen.

Jaaaaaaa Tedenkörv

:smiley: :smiley:

Härligt!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAA

såååååååååååå jaaaaaaaaaaaaaaaaaa