Omgång 28: HV71 - Malmö Redhawks

Såg jag fel eller hade Malmö sex man på isen på slutet? Borde det inte varit fem? Med tanke på att de hade en utvisad.

Rubrik: Skandal i SHL - matchen avbryts efter stor arrangörsmiss
Tidning: Expressen.

:open_mouth:

Presskonferensen med Johan Lindbom och Malmös tränare Björn Hellkvist:
jnytt.se/hv71-vann-efter-dra … ment-87242

Vi ska vara väldigt nöjda som rodde hem tre pinnar, en match som likaväl kunde slutat med förlust.
Skottstatistiken 14-29, Ryan O´Byrnes klantiga utvisning i slutminuten och stolpskottet sista sekunderna säger en del.

Vad är du för lycklig själ som har såna kanaler på jobb !? :laughing:

Johan sa något om sex spelare i intervjun. Borde va fem, det var en utvisad i varje lag.
domarna hade dålig koll i så fall.

Vi vann och 3p efter ett uppehåll!
Kan ju inte bli en bättre kväll!

Sen rättvisa hit och skitspel dit! Vi vann och det är det som räknas!

Kollade statistiken Sund fick 2+2 och då stämmer det

Läs PM.

Cmore på laptopen :smiley:

Gött med 3 poäng, det kan väl omöjligt vara nyheter för någon att ibland vinner man matcher man kanske inte förtjänade att vinna, och ibland förlorar man fastän att man var det bättre laget. HV har spelat kanon 2 matcher i rad och vunnit rättvist och nu tog man en annan typ av seger, men lik väl är det vissa som måste hitta fel…

5 poäng upp nu, dags att plocka lite poäng av Rögle, efter att Brynäs har fått smaka.

Helt rätt. Vi tar poäng och har bara 7 poäng till fjärdeplats. Vi har stundtals sett grunden till något och flera spelare har börjat höja sig. Men en del har sämre tålamod och världsuppfattning än min två och ett halvt-åring. Sa jag sämre tålamod? Sämre tålamod oxå!

Tålamod? :wink: HV har inte spelat som ett guldlag sen säsongen 2010-2011. Alltså drygt 5 år. Är man så förbaskat ojämna som HV varit iår, då blir det svårt att ta sig förbi kvarten igen. MEN, jag hoppas så klart att dom tar sig dit.

Gör det? Har de kvittot ena tvåan då? För jag får inte ihop hur de kunde vara 6 man på banan med en man utvisad.

JP-femman

5+ Simon Önerud. Visar återigen upp fin form. Var delaktig i det mesta, spelade med bra fart och stod för en assist.

4+ Martin Thörnberg. Skapar många målchanser på egen hand och visar stor vilja och energi. Gjorde en assist.

3+ Niklas Hansson. Var stabil matchen igenom och tog även ett stort offensivt ansvar.

2+ Adam Almquist. Gör inga misstag och var tillsammans med Niklas Hansson ett ständigt offensivt hot i matchen.

1+ Erik Christensen. Gjorde det viktiga 1-0 målet och var pigg under hela matchen.

Johan Lindbom: -Matchen var ingen höjdare. Det är poängen som vi tar med oss. Vi hade tur som kom undan med tre poäng.
Björn Hellqvist: -Givetvis är jag inte nöjd med resultatet, men däremot med prestationen.