Omgång 28: HV71 - Malmö Redhawks

Oerhört svagt ingripande av Sandström. Sådär långsamt får fan inte förflyttningen ta. Stor suck.

Ja den sidledsförlyttbjngen kan inte Rahm vara nöjd med! Herregud vad långsam han var över.

Nu skulle det smaka hallon med ett mål från Teden.

Bra pp…

Sandström är medioker at best

Det ser skitnödigt ut ikväll. Malmö tar nog det här.

Jag är orolig varje gång Malmö skjuter, Felix ser läskigt osäker ut…

Ja, det ser tyvärr ut som förra matchen. Vidöppet i mittzon eftersom samtliga Hv-spelare mer eller mindre trängs i Sandströms målområde.
Framåt är det chansoassningar och enmans-anfall. Suck.

Hv är inte där ikväll känns det som. Sidledsförflyttningen från Sandström är minst sagt långsam.

Nu kanske man kan skylla lite på ringrostighet. Men Sandström är verkligen en gåta. Blandar och ger precis hela tiden. Minns slutspelet 16/17. Stundtals lika bra som Linus för att matchen efter falla igenom totalt.

Trodde han faktiskt skulle kunna utmana Gunnar. Som det är nu lutar jag mer åt att ta hem Åhman efter JVM.

Riktigt skitmål som alla SHL målvakter borde ta 9 av 10 ggr.

PP är ju bara pinsamt

Klart att Malmö vinner detta. Ser något annat som omöjligt nästintill om inte ett mindre under/mirakel sker.
Undrar när Johan Hult kommer vakna upp ur sitt idé, och undrar när ledningen får nog?

Angående Malmö målet, så ser man som tittare t o m det slowmotion, med andra ord, hela vägen från skott till mål. Är ganska säker på att min grabb som förövrigt tränar hockey, målvakt hade tagit den pucken. Frågade honom nyss och han sa, “Självklart”.

Tycker vi är precis lika dåliga som mot djurgården. Enda skillnaden är att vi inte har Gunnar i mål.
Hvs forward har förtvivlat svårt mot Malmös starka backar. Dom får hela tiden stopp i spelet genom att gå på kroppen.
Hv ser klena ut.

Med det sagt så hoppas jag naturligtvis vi vänder detta.

Mjaee… Malmö ser starkare ut rent fysiskt. Spelar rejälare över hela banan. Och HV har svårt att förvalta sina lägen. Uppryckning krävs. Inte kört alls, men krävs mer ansvarsglädje. Någon måste vilja och våga vara den som tar tag i detta.

Sen vill jag inte se fler svaga bakomryggenpasstillnånsomintefinns!

Å va i helvete gör Sundh i pp?

Men vi borde veta detta vi den här tidpunkten, vi har mött Malmö 2 gånger tidigare i år. Då måste man möta dom med samma mynt.
Annars är man chanslös. Malmö är ett lag som vinner sina matcher på att vara just rejäla, och noggranna i allt man gör. Annars hade dom aldrig varit ett topplag.
Sen får man inte göra alsenfelt bättre än han redan är.

Vi kommer ingenstans!! Skapar inte ett enda dugg!
Vågar redan nu säga att hv inte kommer göra nåt mål denna matchen.

Håller helt med alla såg exakt vad som skulle hända. Likförbannat är Sandström obegripligt sen in och Komarek hade hela målet öppet o hann till o med sikta in sig.

Målskyttet är verkligen ett jätteproblem…och nu skapar vi knappt några lägen heller…

Skotten som tas är ju småfisar i magplattan på Alsenfelt

Truppen är för tillfället väldigt tunn.