Omgång 28: Malmö IF - HV71

Möjligen 17/18. Senare har det varit snålt.

Fy fan vilken dålig period från HV71.
Bjuder Malmö på nästan alla deras chanser.
Ingen jäkla struktur i spelet överhuvudtaget.

Men inte bättre heller. Bränner ju två kanonläge direkt. Har han redan hunnit bli en riktig HV-spelare och har tagit Tommys totalt värdelösa HV-hockey till sig? Inte osannolikt……

Har Måns och Herman blivit bekväma efter kontrakten? Vart osynliga sista matcherna.

Herregud, detta är ju så smärtsamt att se på.

Vi ska vara otroligt glada för 0-0…

Gjort samma observation. Men tror snarare att det handlar om att gruppen börjat tappa tron på det här. Faktiskt. Så jag tror att det handlar om en reaktion på att gruppen börjat tappa förtroende för ledningen och sig själva.

1 gillning

Måns smällde på redan i första bytet och haft skott på mål, så lite tyvker jag nog han har synts idag.

Men jag förstår inte hur så många kan vara så anonyma över så lång tid. Som om alla är begränsade/hämmade. Tänker istället för instinkt?

Inte bara jag som vill få väck Tommy? Spelar ingen roll om så vi sätter in ett helt NHL lag på isen så tar det en träning med Tommy i spetsen så kommer det se ut så här! Fasansfullt skrämmande att ledningen inte inser detta.

Dom ska ju jobba hårt och få ner spelet i malmös zon det har inte varit nära.

Tyvärr är väl detta en match där Malmö har allt att vinna och inget att förlora medan Hv mest verkar rädda att förlora.

1 gillning

Vi har verkligen inget eget spel överhuvudtaget.
Något måste ju hända.

Troligen vinner vi ikväll då det har en tendens att svänga och ge en oförtjänt seger i sådana här matcher.

Hur som helst oroväckande att vi inte spelar bättre med vår trupp, oavsett resultat ikväll. Märkligt att det inte uppmärksammas mer utan krävs att André nämner det i en intervju.

Ganska säker på att vi varit mycket mycket högre upp tabellen med rätt tränarkvartett.

Där har Nubben något att bita i till nästa säsong då han får tillsätta coacher själv.

Eller jag säger som Lindbom, börja vinn lite matcher så löser sig allt :laughing:

Det vänder i andra Petersson och Hjalmarsson ryter ifrån :rofl:

Ingen i laget orkar hålla emot Malmös tyngd, men jag är enig med dig.

Tror jag fimpar tv’n för ikväll. Blir bara frustrerad.

Har redan sagts men total avsaknad av eget spel. Riktigt illa. Finns inga mönster alls. Det lägger jag främst på tränarna

Ledningen är väl till stor del av samma virke. Är inte många i tränar- och ledarstab jag vill se kvar till nästa säsong.

Det är allt för dåligt det vi ser nu. För många saker som är helt åt h-vete. Det är något fundamentalt galet kring laget. Jag vet inte exakt vad det är jag har bara mina killgissningar. Tommy verkar iaf inte ha spelarnas förtroende längre.

I kvarten 4-0 mot FBK 2017, jag bor i Värmland och var på plats 3 av 4 matcher varav 2 i LA. Såg även första finalmatchen mot BIF i KA och då hade det ju inte hunnit bli så nervöst som det blev senare.

Intressant att se de stjärnor som är värvade för att ”göra det” levererar i IKO. I HV är det precis tvärtom. Skulle vilja veta varför och vad det beror på. Fel spelare värvade? Fel tränare? Fel spelsystem? Vari ligger det största problemet? För det lär ju vara en kombination.