Omgång 29: Brynäs IF - HV71

Inte ett enda uppspel har fungerat hittills.

Har vi ingen Junior att ställa i mål när Linus inte spelar ?

Alltså, att släppa ett sånt mål i första perioden i första matchen efter ett uppehåll på bortaplan kommer troligtvis att sabba gameplan och hela kvällen totalt.
Kanske inte låter så farligt, men jag är övertygad om att Hv kommer få problem nu.
Speciellt eftersom det inte finns trygghet eller en stabil spelidé som de orkar genomföra match efter match…

Slarvigt och surt.

Där var domaren snäll och dömde off side.

Jag tycker det saknas spelglädje och det har det gjort en längre tid. Även när man vunnit vissa matcher så tycker jag att grabbarna inte har sett så glada ut. Hoppas jag har fel.

Hv har inte lyckats passa pucken mer än 2 pass innan pucken
Slarvas bort!

Det är så dåligt av Hv och alla andra lag börjar snäppa upp nu men Hv blir fan bara sämre o sämre ju längre serien går!

Varför i h… sätter man pw i mål!?

Det är du långt ifrån ensam om att undra Hans bäst före datum gick ut för över ett år seda :exclamation:
Han var ju ingen höjdare förra säsongen heller.

Långt mellan lagdelarna ikväll. Det tar ljusår innan backarna finns på plats på offensiv blå när man lyckas få kontroll på pucken där. Svårt att få igång en bra press då…

Passningsspelet existerar ju inte, det enda positiva så här långt är att det bara står 1-0…

Oj? :open_mouth:

Domarna kan ta ut icke-HV-spelare?

Nä. Usel förstaperiod (hittills).
Mål i baken direkt och sen dump and chase, som Hv inte klarar av.

Pp nu dock. Vågar vi hoppas på ett mirakel?

Gött PW!

Ingenting från första perioden tyder på att HV gör mål ikväll. Inga rena chanser skapas utan bara stök och bör i köttmuren framför mål.

Tur att PW håller HV kvar i matchen med två frilägesräddningar.

Nu blir det JVM istället.

Oj nu har PW gjort 2 fina räddningar Bra så :open_mouth:

Ja ikväll är det rautios tur att bli hjälte

Nä det står 18.30 av nån anledning på vissa ställen men de startar typ alltid 18.42.

Första 8 var dåliga, sista 12 inte så jävla dåliga ändå. Men hv just nu 9a…

Återigen är det så att Hv saknar något även denna säsong.
Det håller inte att ha killar som aldrig utvecklas som Sandberg, Thörngren och Bengtsson.
År efter år så hoppas man att det ska lossna men tror tyvärr inte det kommer göra det så länge de spelar i Hv!

Hv är inte den klubben där man har chans att spela upp sig i hierarkin utan platserna är som fastgjutna!

där de hör hemma, nä skämt o sido hv har inte en trupp för mer än max än 6 plats och det är det man satsar på iår. topplagen har man inte mycket o hämta av ZAIK,fhc,lhc,bif,vhl är några klasser bättre.