Omgång 29: HV71 - Örebro HK

[size=200]HV71 - Örebro HK[/size]


[size=150]Viktiga poäng på spel i Jönköping[/size]
Publicerad: 2013-12-04 14:25 shl.se/shl-arena/38639/pregame/

Gustaf Wesslau verkar ha fått upp flåset ordentligt i kassen hos HV71. I storsegern mot Växjö motade han 38 av 39 skott och senast under tisdagen stod han ivägen för det mesta när Brynäs bombarderade honom med 52 skott. Han tvingades släppa två puckar förbi sig och satt i båset när Brynäs satte slutresultatet 3-1 i öppen kasse.

Den rutinerade Wesslau har jobbat hårt för att hitta tillbaka till spelet han hade under fjolåret. Han stannade då på en räddningsprocent på 92,77. Den här säsongen noteras han för 90,71 procent och har således en bit upp till fjolårsnoteringen. Fortsätter han i den här stilen kommer han snart ikapp och förbi.

[size=125]Örebro tog första trean med Kent Johansson[/size]
Efter att ha gjort 1-0 i andra perioden gick Örebro loss i tredje och fram till 4-0. Motståndarna Växjö snyggade till siffrorna till slutresultatet 4-1 och Kent Johansson kunde därmed räkna in den första segern sedan han kom till klubben.

Ett annat nytt ansikte i klubben, den finländska forwarden Marko Anttila, fick en flygande start i sin första match. Seger och dessutom mål från Anttilas klubba och han var glad efter matchen.

– Vi jobbade verkligen bra som lag idag. Alla fem utespelare på isen jobbade tillsammans. Det var förstås kul att göra mål och stämningen i arenan var riktigt bra. Jag hade hört innan att det skulle vara bra men det var till och med bättre än jag hade föreställt mig.

Lagen möttes för åtta dagar sedan i Jönköping. Då vann HV71 efter förlängning sedan Elias Fälth avgjort. Det ger en extra hetta till en redan på förhand het match.

Ska bli spännande att se ifall HV kan träffa målet denna match! Gick ju inte så värst bra sist.

Tredje matchen mot Örebro. . Och idag vill jag se hv styra o ställa o inte bli utspelade… tack…

Vill oxå se ett spel där vi AGERAR och inte reagerar, in med Krog oxå, han har varit bänkad tillräckligt nu.

  • Jag vill se vad jag såg under början av andra perioden mot Brunsås. Helst under merparten av matchen.
  • Jag vill se lite bättre domare.
  • Jag vill se 3 enkla poäng.
  • Jag vill se Ted fortsätta sin fina trend.
  • Jag vill se Rajala näta igen och inte bara göra felpass.
  • Jag vill se Uffe titta in i kameran efter matchen.
  • Jag vill att wesslan får en nolla för det är han värd.

Jag vill se ett sjukt bra och stabilt försvarspel. Har vi det då kan jag lova 3 sköna poäng med flera snygga mål. Och en hållen nolla.

Jag vill se ett HV som kämpar med hjärta, hjärna och spelar ut Örebro som vi alla vet att vårt HV är fullt kapabla till.
Jag ska stå mitt i klacken ikväll och skrika högst av alla, för att hjälpa spelarna till tre nya, välbehövliga poäng.

Grymt!

Jag skall stå mitt i vardagsrummet å skrika högst av alla. Det hjälper ingen.

MÅLVAKTER32Gustaf Wesslau (GK)37Jonas Gunnarsson (GK

)1:A FEMMAN11Anssi Salmela (LD)41Chris Campoli (RD)72Patrik Carlsson (LW)71William Karlsson (CE)17Toni Rajala (RW)

2:A FEMMAN6Oscar Fantenberg (LD)22David Petrasek (RD)91Andreas Jämtin (LW)24Erik Christensen (CE)90Ted Brithén (RW)

3:E FEMMAN27Jesper Williamsson (LD)33Elias Fälth (RD)29Brett Sterling (LW)26Riley Holzapfel (CE)4Marcus Nilson (RW)

4:E FEMMAN73Stefan Johansson (LD)28Anton Bengtsson (LW)21Johan Johnsson (CE)23Sebastian Strandberg (RW)

ingen krog idag heller… kom igen nu hv… allt annat ön tre poäng ikväll är icke godkänt.

Dags att steppa upp och visa att vi är bättre än Örebro.
Dags att visa att vi kan spela bra hockey i 60 minuter för hemmapubliken.
Allt under 3p ser jag som en förlust.

I vanlig ordning kan det gå hur som helst men är man inte optimist när vi möter jumbon hemma kan man lika väl ge upp.
Förutsätter att man vill ha revansch för prestationen i förra mötet lagen emellan.
Dags för Campoli att få näta.

Dags att sluta med att behandla Liket som en påse skit!

In. Med. Liket. Punkt. Slut.

Vilken smakstart… :stuck_out_tongue:

Wohoo! Vilken start! William Karlsson!

2-0 Teddy!!! :slight_smile:

Make it RAIN

Härliga tider. :slight_smile:

Ska det vara så jävla svårt för detta lag att kunna föra en match??

Visst, bra med två snabba mål men sen har det mest varit Örebro. HV lyckas inte alls skapa något tryck i anfallzon. Tycker att matchen liknar förra matchen mot Örebro :open_mouth:

Alltså jag stör mig något fruktansvärt på den där jävla oj oj oj, oj oj oj oj-sången…kör den om man gör 7-0 eller något, vid 2-0 känns det bara så jävla…jag vet inte, självgott eller något, att köra den.

3-1? Det ska ringas tydligen.