Omgång 29: Leksands IF - HV71

[size=150]Leksands IF - HV71[/size]

HV71 åker till dalarna för att möta Leksand på
torsdagskvällen. HV kommer från en sur förlust mot
just Leksand i måndags, så en seger mot LIF skulle sitta fint
med tanke på tabelläget.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Finns absolut inte ett skit som talar för att vi ska få med oss poäng överhuvudtaget.
Laget känns totalt likgiltigt och egentligen bara två spelare som visar attityd numera.
Martinsson och F.Sandberg är de två som ändå verkar vilja något på isen.
Resten ser hellre ut att vilja sitta hemma och dega. Men samtidigt marknadsför de inte sig själva för större uppdrag så man skjuter sig själva lite i foten.

Men tyvärr tror jag Rahm har tappat laget och frågan är vid förlust idag om han kan vara kvar?
Vet vad vi tycker men det hjälper ju inte när vi har en ledning som allt för ofta är handlingsförlamade!

Idag vinner HV71.
Olausson matchvinnare.
2-4.

Är det inte nån form av bortaturné? Skulle bli otroligt förvånad om HV först skickar upp Rahm till Leksand för att sen be honom köra förbi Örebro och raka vägen hem. Vår förening verkar vara rätt känsliga för den typen av beslut. Ingen ironi. Bara ett krasst konstaterande.

Så är det. Efter lördag är det inte match förrän på torsdag. Lämpligt läge för det där jobbiga samtalet mellan Hult och Rahm. För inte blir det väl 4-6 poäng på dessa två matcher? Det skulle eventuellt skjuta upp samtalet ett tag, är jag rädd.

Tror vi mycket väl kan få med en poäng ikväll. Bergström, Fröberg och framförallt Lillsvampen känns på g. Hade gärna haft Wedin med ikväll, men det dröjer tyvärr ett tag till.

Dags att börja skörda 3-poängare nu HV71. Man behöver 5 vinster i rad för att få nån stabilitet i det hela.

Nybeck, Andrae, Olausson och Wikström tillbaka. Om man nu ska hitta något litet litet positivt inför matchen ikväll - senaste matchen jvm-juniorena var med är oxå senast vi faktiskt tog en 3 poängare.

Hoppas på Olausson i första-/andra-kedjan idag. Mycket mer än så begär jag inte.

Nån som vet när wedin är tillbaka? Olausson i förstakedjan tack!

Ca. 3 veckor…

Idag vinner Leksand pga sin spets 5a. Sånt som var utdömt och inte finns längre enligt vissa här. Typ Magnus b.

Va? Följde inte han med på bussen till Leksand och skulle kanske spela mot Örebro?

Enligt vad man sagt är han med på resan. 3-4 veckor rehab från den 12 dec. 4 veckorsstrecket uppnås på lördag. Spelar han inte redan idag, lär han förhoppningsvis spela på lördag.

Tror inte det, men kan va helt ute och cykla. Enl. skadeläget på HVs hemsida skulle han va borta 3-4 veckor den 1/1 och i intervjun med Lillis stod det att Wedin m.fl. är fortsatt skadade. Kan som sagt dock ha missat något.

Då har jag misstolkat/missat något, sorry! Hoppas iaf att han är tillbaka snarast, behövs verkligen just nu.

Kanske kan börja med en 3-poängare, det var ju ett tag sedan…

När man kollar på laguppställningen inser man att vi inte är mycket bättre.

Holmström in med Önerud och Forsberg är dock en plus för det kan inte bli sämre där direkt. Ren juniorkedja som får bära oss ikväll.

[url]https://stats.swehockey.se/Game/LineUps/490745[/url]

Jag tror också på juniorerna och vill ge dem mer speltid och förtroende …

Har satt min vinst från förra matchen på Leksand ikväll igen. Oavsett resultat blir det win-win.