Hv71 är just nu inne i en lite jobbig formsvacka.
Poäng tar vi lite då och då, men spelet har gått i lås, vi är alldeles för ineffektiva när lägen ges.
Backarna är för dåliga på att leverera bra pass till spelare som kommer med fart.
Tycker inte att vi har varit speciellt usla senaste tiden, men som sagt så är vi uddlösa som fasen. Vi vinner skotten idag men får inte in ett enda mål, den sista spetsen saknas, och har inget flyt eller får studsarna med oss heller (även om vi hade några undantag på det förra matchen).
Vi saknar tyvärr spelare som visar vägen. Davidsson och Petrasek är inte såna spelare längre. De har personligheterna men tyvärr inte spelet som krävs för att gå i fronten och tända laget. Krog och Rakshani är fantastisk grädde på moset, men har svårt när resten av laget inte går lika bra. Vi har egentligen mest Fasth, men han har ju precis kommit tillbaks från skada. Dock är jag övertygad att när vi får in några skitpuckar, så kommer det vända igen, för vi är grymt bra i medgång, speciellt då Krog-kedjan.
Håller med till fullo, lite mer självförtroende in i laget så kommer bollen sättas i rullning.
Vi har ju i alla fall resultaten med oss i andra matcher, serieledare trots att målskyttet gått i troll.
Glöm inte Mackan
Jag har inte sett matchen för jag är på weekend i Gtbg ska se den i morgon i efterhandsändning men jag har bara hört om ett glamoröst super självmål och en Wesslau som har börjat vackla och gör misstag med diverse uppspel men också en total ineffektivitet att inte göra mål.
Ochh där måste man ju ändå inse när jag bara bläddrade på de senaste resultaten att vi leder tack vaer att de andra topp lagen också har torskat.
På de senaste 3 matcherna plus den avbrutna matchen (4 st) så har vi knappt gjort ngt mål.
Målskillnad är skrämmande. 3-12!!
Då är ett utav målen i ren forschering med en sekund kvar plus ett straffmål. Ett av de insläppta endast är i förlängning.
Just nu dessutom så gör vi inga mål i PP. Medans motståndarna lyckas på oss.
Vi behöver nog ett break men tyvärr så har vi 2 tuffa drabbningar kvar.
Hemma mot LHC och sist i Kinnarp så spöade dom skiten ur oss. Borta mot Rögle ja just nu gör vi inga mål på bortais. Så det kan lika väl sluta med 2 till förluster.
Vi behöver medvind. Vet ju inte hur det sett ut i kväll men jag återkommer.
Det är för få som bidrar. Det funkar inte att en kedja ska producera(Nilson-kedjan). Backarna överarbetar alla situationer, istället för att slå enkelt puck ut ska de vara så konstruktiva som möjligt och slå en avgörande passning som för ofta går åt skogen. PP och BP har varit riktigt dåligt de senaste matcherna. Jag tycker inte att det är så många som gör en dålig match idag, men det heller ingen som imponerar något speciellt. För slätstruket.
Det är mycket som går emot Hv71 just nu, men det handlar ändå om så små detaljer som man borde kunna reda ut.
Att Växjö fick 1-0 strax innan periodpausen får man väl nästan se som avgörande, om inte 2-0 direkt i andra perioden.
Nej, bara att bryta ihop och gå vidare. Hv är så otroligt mycket bättre och det vet de också om, bara att de har svårt att visa det just nu. Svackor kommer alltid och just nu är de/vi i en.
Inte mycket rätt idag och hur fan man kan missa på det läget Kolan har förstår jag inte, nästan lika uselt som självmålet även om jag tycker synd om Trygg. De 2 sakerna säger det mesta om denna match och hv när de inte är med på banan, då undrar man va fan det är för lag.
Blev så förbannad idag att jag gick skrikandes ut ur Vida arena och jag är egentligen världens lugnaste kille…
Säger en del om vad det betyder för mig men i efterhand skäms man nästan, jag kan inte kontrollera det…men vafan det gör ont att se HV ibland…
Det som gör ont är att det är inte Växjö som slår Hv, det är Hv som slår sig själva med sån otroligt pissig attityd, dom underskattar lag efter lag efter lag…
Hv är i en formsvacka för att man tummar på grunderna.
Spela för varandra och gör skitjobbet så vänder det men så länge man väntar på att andra ska göra det finns risken att detta fortsätter.
Just nu är det ingen som vill bärga vägen med skitjobbet utan man vill lägga den avgörande/fina passen istället för att släppa och trampa in mot mål och va obekväm. Hockey ska göra ont och det ska göra ont att möta Hv vilket det inte gör idag.
Dax att rannsaka sig själv och leva upp till sin roll för alla är inte här för att spela glamour hockey.
Kriga kämpa Hv blå!
Bra skrivet och jag håller med dig till 100%
Bra skrivit Alla andra har väl lämnat forumet nu men vadå spelade in tredje därav denna sena kommentar fram till 3-0 var bra energi i spelet men inget flyt och jag är övertygad att det vänder igen Så är det ju
Mmm det ser onekligen tungt ut för Hv, och har gjort dom senaste matcherna, Men som några muschar säger så är det en svacka vi snart är ur, om inte nästa vecka så garanterat efter juluppehållet. Vill dock ge Mackan & Karlsson’s + i denna matchen, Dom jobbar bra hela tiden men pucken vägrar studsa vår väg, och vi vet ju alla att det är så i vissa matcher.
Förhoppningsvis taggar grabbarna om och gör en toppenmatch i E4 derbyt på tisdag, KÄMPA HV!
Tycker bara att det är så förbannat drygt attvi inte får ut åt av vårt spel mot Växjö. De har vunnit 6 av 8 drabbningar oss emellan och det är inte helt ok. Får hoppas att vi krossar dem ordentligt nästa gång vi möts i Kinnarps.
Precis, det är långt ifrån godkänt, 6 av 8 alltså!!
Precis som Luleå spelar de köttmur i mittzon, Första målet är ett måste i de matcherna, annars går det som det gjorde igår och i tisdags tyvärr.
Har sett matchen nu i efterhand och man måste ju faktiskt säga att visst borde HV ha suttit ett antal puckar men det kunde lika väl Växjö också gjort.
Just nu är laget i brygga och behöver komma ur denna onda spiral.
2 matcher kvar innan ett välbehövligt break.
Läget i truppen är ju inte att det är ngn som ska hängas ut extra mkt.
Det enda man märker mer nu som inte märkts så mkt innan det är att Wesslau börjar göra lite knepiga saker.
Han måste var tryggheten och stabiliteten där bak.
Sen har vi ju haft skakiga backar hela säsongen men i år är det lite mer kraft i agerandet.
Trots svackan så leder HV ännu serien och det måste ju ändå vara ett plus.
Japp, även Wesslau har ju visat sig vara mänsklig. Självklart kan inte ens han vara på topp en hel säsong… det viktigaste är att han hittar tillbaka till sin enorma toppnivå i god tid till slutspelet
F.ö hoppas jag man kör Gunnarsson i ET-slutspelet. Bra att Wesslau får lite vila, samtidigt som det är viktigt att Gunnarsson får mer matchande.
Hemkommen från Växjö.
Väldigt tråkigt att HV inte kunde prestera bättre mot våran rival, och visst känns det som Växjö tar det mer på blodigt allvar att möta HV71 än vad HV känner för att möta Växjö…vilket är konstig då det står mycket på spel, fullsatt, många HV-supportar på plats, derby, och allting upplagt för en-måste-vinna-match.
De såg segt, lite nervöst och allmänhetens åkning från HV sida, passningarna gick alltid i sidled och var knappast hårda ispuckar utan mer fladdrande löv som enkelt Växjö tackade och tog emot.
Ska man ge nåt positivt från HV sida så var väl WK’s hårda jobb och Jesper Fasth enstaka soloåkningar nåt att glädjas åt, får oxå ge cred åt HV-klacken på bortastå som innan matchen hördes mest…men annars var det inte mycket mer.
northbanks.se/2012/12/03/fil … t-i-vaxjo/
Film från tifot nere i Vida Arena