Omgång 3: HV71 - IK Oskarshamn

Brattström i målet idag. Spännande.

Med Brattström i målet är jag inte lika säker på seger längre

Ingen Kaski idag heller.

OIK försöker reda ut stormen sen går dom 100% på sina chanser. Hoppas inte HV71 hittar ett sätt att förlora på idag. 4-0 i första så kanske vi har chans på 3p.

5 gillningar

Tycker ju inte direkt ortio imponerat. Kan inte bli sämre med brattis

Brattström gjorde väl en kalasmatch mot IKO på försäsongen så inte speciellt förvånande att man slänger in han nu.

LETSE GO HV!!!

Hade hellre fortsatt med Ortio - Brattström var inte bättre när han var uppvärmd ! Men nu får han bevisa vad han går för …

Avgörande match detta, förlust säsongen handlar endast om kval/undvika kval, vinst man hakar på lagen ovanför och man har en chans att hamna på stabil ingenmansplats, vill se slutspelshockey redan nu då förlust vi börjar redan bli avhängda

Idag är en viktig dag så idag plockas den allra heligaste matchtröjan fram. En matchtröja med ett record på sex vinster och noll förluster. Senast tröjan smekte min kropp var 4 maj 2022…tillfället innan dess var 29 april 2017. Måtte segersvettet sitta i och bringa oss seger idag. Forza HÅVE!

10 gillningar

Litar på din tröja :heart:

1 gillning

Förklara? Ortio har inte varit särskilt bra? Tycker de ska bli spännande med Brattström.

Varför ändrar man inte lite i formationerna? Både Flooppa och Teden är ju sänken i sina respektiva kedjor…

Även om jag var lite nervös inför premiären med tanke på försäsongen så känns det här ännu värre nu. Det är nu fortsättningen på säsongen avgörs. Laget behöver en 3-poängare. Seger och inledningen har varit okey. Seger och det finns något att bygga på. Förlust och laget har börjat säsongen med att vaska tre hemmamatcher. Förlust och stor risk för metal kollaps — både för laget och forumet. Mentala hål behöver laget hålla sig borta ifrån.

1 gillning

Brattström var riktigt risig sista matcherna. Hade hellre låtit Ortio få en match till och skärpt till försvarsspelet.

Min turmatchtröja är bluebulls från 1996. Inte den snyggaste men idag åker den på!

2 gillningar

Feg laguttagning. Ger inga bra signaler. För första gången på länge verkar vi har juniorer som faktiskt håller. Perfekt läge att släppa in 1 eller 2 i detta fallerande lagbygge. Nej, Foppa och Teden har förbrukat mitt kapital för länge sedan. Dessutom tycker jag Lindbäck iaf försökte hela matchen sist. Fegt Monten!

Intressant notis. Axel Landen är uppsatt som sjunde back idag men spelar i skrivande stund med J20, mot Örebro, och gjorde precis mål. Kan bli en lång dag för han om någon av våra ordinarie backar utgår. Även intressant hur de löser det faktum att J20’s match började 14:00. Ska han spela en halv match i J20 och sen andra halvan i A-laget?

2 gillningar

Kanske ska sätta dom i samma kedja? 2 minus sägs ju ge plus!? :grinning:

1 gillning

Hoppas ögonen är lika mörka på våra spelare idag som himlen över vätterbygden…

Hoppas vinden ligger på

3 gillningar