Omgång 3: HV71 - IK Oskarshamn

Alltså…var har man hittat dagens domare? De gjorde allt för att ta ut HV-spelare, men blundade i mesta möjliga mån för klara Oskarshamnsutvisningar. Som jag ser det var inte Lindbäck tacklingsbar när han for över sargen. Utvisningen på Brännström var horribel. Han får en crosschecking i ryggen så han ramlade och i fallet trippade en IOK-spelare. Borde så klart varit Oskarshamnsutvisning i stället. Men Tikka åkte 2 min för en liknande liten knuff.

Men va fan…6-2 mot SHL-s gulligullag känns ändå rätt bra.

4 gillningar

Oerhört viktigt med tre poäng och målskillnad. Finns mycket att fila på men spelet ser ok ut ändå. Hoppas detta kan ge lite lugn och råg i ryggen

Vad hoppas vi på för resultat i kväll?

Beror ju på vad man möter i VM, eller hur?

Spelar ingen roll det är en lång säsong

Många plus på spelare idag!
Minus är Foppa och Teden. Är ens Foppa med på isen? Så osynlig som han är just kan man undra

1 gillning

LHC förlust är alltid det man ser fram emot mest. Det brukar man ju får väldigt ofta med.

3 gillningar

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Nja, ett lag som Tjeckien har hierarki i laget som alla andra bra lag. Svårt att ta plats och prestera oavsett motstånd i ett stort mästerskap.

Fast är ju lite lättare briljera mot tex Slovenien än tex Canada…

Men snälla Jompii förutsättningarna var inte likadana när du och jag lärde oss engelska i fyran. Redan föddes strax innan järnridån föll . Men vi kan väl vara överens om att han bidrog en hel del, läst alla dina inlägg stort plus👍

Bra där.

Jaha nu säger Wennerholm HV71 har den bästa 1a kedjen, nu går det åt skogen! :joy:

2 gillningar

Näh det har jag väl inte påstått heller? Struntar i hur det låter när han pratar, hans spel talar för sig själv. Precis som du säger så var han, likt alla andra matcher denna säsongen, fantastisk på isen. Rent allmänt så är ju även tjecker ganska knackiga på engelska. Inget hån gentemot Radan, jag hade garanterat inte gjort det bättre i en intervju-situation i tv, varken på engelska eller svenska.

Tycker lite det är hans charm också. Tar för sig och är rejäl på isen, hans tandlösa leende och hans tillbakadragna approach utanför isen. Match made in heaven :slight_smile:

2 gillningar

Tio minuter. Ungefär så länge fick vi glädjas åt denna seger innan Wennerholm sänkte oss.

4 gillningar

Jompii vi är helt överrens👍

1 gillning

Årets bästa forwardvärvning i SHL: Borgis
Årets bästa backvärvning i SHL: Stålis
Hoppas vi klarar av att förvalta det.
Inte så illa pinkat av Nubben, trots allt.

4 gillningar

Gillar inte att man slutar spela lite redan i andra perioden, hade vi fortsatt lira hade vi gjort 8 mål och legat 7:a i tabellen. Vill se 60 minuter hockey oavsett resultat. Målskillnad kan bli viktig framöver!

fan också

1 gillning

Borgström fortsätter vara grymt bra i tekningarna, idag 92% 12 av 13 tekningsvinster.

8 gillningar