Alltså…var har man hittat dagens domare? De gjorde allt för att ta ut HV-spelare, men blundade i mesta möjliga mån för klara Oskarshamnsutvisningar. Som jag ser det var inte Lindbäck tacklingsbar när han for över sargen. Utvisningen på Brännström var horribel. Han får en crosschecking i ryggen så han ramlade och i fallet trippade en IOK-spelare. Borde så klart varit Oskarshamnsutvisning i stället. Men Tikka åkte 2 min för en liknande liten knuff.
Men va fan…6-2 mot SHL-s gulligullag känns ändå rätt bra.
Men snälla Jompii förutsättningarna var inte likadana när du och jag lärde oss engelska i fyran. Redan föddes strax innan järnridån föll . Men vi kan väl vara överens om att han bidrog en hel del, läst alla dina inlägg stort plus👍
Näh det har jag väl inte påstått heller? Struntar i hur det låter när han pratar, hans spel talar för sig själv. Precis som du säger så var han, likt alla andra matcher denna säsongen, fantastisk på isen. Rent allmänt så är ju även tjecker ganska knackiga på engelska. Inget hån gentemot Radan, jag hade garanterat inte gjort det bättre i en intervju-situation i tv, varken på engelska eller svenska.
Tycker lite det är hans charm också. Tar för sig och är rejäl på isen, hans tandlösa leende och hans tillbakadragna approach utanför isen. Match made in heaven
Årets bästa forwardvärvning i SHL: Borgis
Årets bästa backvärvning i SHL: Stålis
Hoppas vi klarar av att förvalta det.
Inte så illa pinkat av Nubben, trots allt.
Gillar inte att man slutar spela lite redan i andra perioden, hade vi fortsatt lira hade vi gjort 8 mål och legat 7:a i tabellen. Vill se 60 minuter hockey oavsett resultat. Målskillnad kan bli viktig framöver!