Omgång 3: HV71 - Rögle BK

[size=150]HV71 - Rögle BK[/size]

Hemmamatch mot Rögle står på programmet för
HV71. Efter två raka torskar så skulle en seger mot
skåningarna sitta fint.

hv71.se/article/oo64akfi6-3 … och-andrae

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Helt klart måste det nya arenanamnet krönas med en seger! Och för att det inte ska bli gamnackar i laget. Heja!!

Nu krävs det seger. 3 p är ett måste för att få lite lugn i skutan efter mardrömms starten

Det är bara två matcher, men vi har släppt in, vad är det ? närmare 10 mål snart va ?

Vi kan verkligen inte värva ett lag som är bra på alla positioner, måste verkligen alltid ha en svag sida.
Nu har vi troligen den bästa FW uppställningen vi haft på många år, men samtidigt anser jag att vi troligen har en av de svagaste backuppsättningarna på flera år samtidigt. Vi hade en plats öppen och jag hoppades stenhårt på en riktigt riktigt bra back en riktig ersättare till Lehtonen som Martinsson aldrig blev, istället blev det en OK fd back från Linköping, vi har så sjukt många OK backar.
Vart är spetsen ? Kinvall är faktiskt den enda av våra backar som jag klassar som SPETS, Andrea kan mycket väl bli den andra om han fortsätter att utvecklas under säsongen…Men sen kommer Emil J och Martinsson, Båda är tilltänkta toppbackar men Emil J är knappt värd att få en plats på isen enligt mig, har var ruggigt stabil i DIF men sen han kom hem till HV har formkurvan pekat spikrakt ner. Martinsson fick en fin lön för att komma till Hv, sågs som Lehtonens ersättare men är en OK allroundback som mest, en OK back kan man få betydligt billigare. Sen kommer värvningarna av Bertov och Arell, två HELT obegripliga värvningar för mig, Arell skulle också spela PP sas det, hade en bra bössa…helt ärligt. Vi har Kinvall riktigt bra offensiv back, Andrea kan bli sjukt bra offensivt också, sen har vi inget mer på offensiva sida. Defensivt så är Didrik bra, sen har vi enbart backar som är OK som bäst…Nu är Kinvall skadad och allt trillar ihop som ett korthus, ja det har bara gått två matcher så jag hoppas det vänder men jag tror med den backsidan vi har nu kommer vi vara ett lag som kommer släppa in en jävla massa mål och MÅSTE göra en sjukt massa mål för att vinna. Sjukt tunn backsida

Forward uppställningen är helt galen, skulle ranka precis alla på stark 3a-5, Sjuk bredd och spets, spelarna som får spela i 4e kedjan nu, helt galet… :slight_smile:
På backsidan däremot, Kinvall 5a, Didrik 4, sen resten på 2 av 5

För tidigt på säsongen och spelet är för hafsigt och går för fort för att forwards ska glänsa som på försäsongen. Nu vinner lagen som sliter och kämpar mest (och tar minst utvisningar). Hoppas jag får äta upp detta men jag tror det blir ytterligare en förlust som förlängs med torsk mot Luleå. Minns inte när HV71 hade en grym seriestart där dom radade upp majoriteten vinster. Frölunda matchen kan jag acceptera, dom hade bestämt sig för att vinna och va det bättre laget men Örebro matchen? Den matchen gav HV bort.

Vi inledde 17/18 med två segrar. Blev totalt fyra segrar på de fem första. Och ja, den säsongen gick ju skit.

Klart man behöver en seger idag. Men har fortsatt en mycket bättre känsla än vad jag hade för ett år den. Då, efter en försäsong och två matcher hade man ju mer eller mindre gett upp.

Nu gäller det för tränartrion att få ihop laget, ge speltid till rätt spelare och maxa kedjorna (förstår fortfarande inte varför man plötsligt ändrade allt inför genrepet). Det här laget ska gå för topp 4. Allt annat är ett fiasko.

Det är ju inte alltid jag håller med dig, men här har vi faktiskt en samsyn. De ändringar man gjorde, blev ju faktiskt inte till det bättre.

Till dagens match blir det nog en del förändringar. Ser att unge Wikström spelar med J20 i Örebro i detta nu. Vad betyder det? Är Wennlund eller Holmström tillbaka? Eller är det så att Filip Sandberg eller Simon Önerud går in som center i tredje formationen? Troligen blir det så, och då går väl Forsberg in som startande vinge och Oscar Olausson blir trettonde forward eftersom han inte är med J20 i Örebro. Forsberg som för övrigt, trots lite speltid, hyllar tränarna (i dagens JP) som han tycker tar väldigt väl hand om honom och utvecklar honom som spelare. Han är medveten om att det är en stor omställning för honom från allsvenskan till SHL.

På HVs instagram ses Johannes Kinnvall på väg mot dagens matchvärmning. Redan spelklar?

Så väldigt tidigt “måstematch” väntar ikväll :frowning:

Vore kul va med från start i toppracet när vi har en högklassig 1:a femma som vi väntat på år efter år.

Kokkonen center se där ja

Äntligen lite skönare omgivning för ÖneGUD. Nu gasar vi!

Positivt: man maxar och sätter de sex bästa spelarna i våra topp 2-kedjor. Kokkonen, Törngren och Sandberg känns dessutom spontant som en spännande formation.

Negativt: Man rör inte backsidan. Emil och Bertov har hittills varit högst mediokra. Ett svagt backpar både på pappret och i verkligheten.

Även om Önerud flyttas upp är jag långt från övertygad om att det blir succé med Fröberg som center. Den senare har inte hittat kemi med en enda spelare sen han kom hit. Men använder tränarna Fröberg på rätt sätt kan det bli bra. Sluta leka Gretzky, släpp puck, låt de andra sköta finliret och ställ dig och brunka framför mål. Ja, då kanske det kan bli bra.

När Holmström äe tillbaka skulle jag föredra att se honom mellan Berget och Önegud.

Tycker man bör sätta ihop Kokkonen o Forsberg, de funkade bra i allsvenskan

Hoppas vi vaknat nu och inser att man inte kan leka hem segrar som man gjorde på försäsongen.
Gäller oxå att vi har diciplin om vi ska vinna.
Oskar Olausson uppkallad från j20, ska bli spännande att se.

Denna match tror jag är viktigare än många verkar tro. 3 matcher utan poäng gör att man börjar fundera. Funderande hockeyspelare är inga bra hockeyspelare.

Vi måste börja spela skittråkig hockey i egen zon om det så behövs. Är inte alltid man måste komma ur zon med puckkontroll utan lyft ut och börja om. Bättre det än slarva genom ge bort puck och sen börja haka och annan skit! Däremot viktigare att komma in i offensiva zonen med puckkontroll.

Rögles lag skojar man inte bort efter bröderna Abbott fått bygga i lugn och ro under ett par år. Deras första kedja är ruggig så här måste vi var påkopplade.

Viktigt att få första målet ikväll. Kämpa nu!

Tycker Rögle ser hetare ut direkt.

Fan

Jaha, Sandberg har inte lärt sig att hålla sig på banan…

Säger inte tränarna till honom eller vafan

Utvisningarna fortsätter hagla och missgynna oss. Har vi för helvete inte lärt oss något från förra matchen?

Kämpa nu för helvete, vi behöver vinna annars kommer det här forumet självimplodera.