Omgång 30 (25/26): Rögle BK - HV71

Rögle BK vs HV71

Ännu en matchdag med en matchtrupp som kräver digitalt matchprogram för att utröna vem som gör vad, med vem. Vi må vara sämst-ish i tabellen men överstyft bäst-ish i antal spelare i truppen. År ut och år in-ish. Med detta i åtanke så är det kanske inte oväntat att man ser en förändring i spelet. Att det är till det bättre ger dock ögonbrynsförhöjningar. Positiva sådana.

Men, den som inte lär av historien, är dömd att återupprepa densamma. Så det är med förra säsongens kval-doftande minne som man fortfarande sitter med andan i halsen. Att streaka medför oåterkalleligt en återgång till kräftgång. Efter sol kommer regn. Har vi fans ett förtroende för ledarstaben att inse detta, korrigera, mota Olle i grind? Nej är svaret på den frågan, men likväl står vi här med mössan i hand, med hoppet satt på spel.

Rögle borta. Med ett halvt lag hemma. Given vinst med andra ord. Det är underbart att vara HV-supporter. SLÄPP PUCKEN!

Silenzio inlån

FORZA HV71!!

9 gillningar

Detta kommer aldrig gå.
Men med några ölbärs innanför västen kan vad som helst hända. Och började dagen med några köttbullemackor. Så vem vet egentligen?

2 gillningar

Vi har detta. Lehtinen börjar med att släppa en över axeln, sedan en mellan benen. Efter 2 Spelade perioder är resultatet 2-0 Rögle. Skotten 24-11. I tredje blir Blomman förbannad och hoppar in som spelande tränare för att täta till defensiven. Vi får in en puck på måfå för att sedan släppa 2 frilägen som den ihåliga där bak lyckas rädda. Rögle ökar trycket och vi får BP. Under BP kontrar vi och missar nästan pucken men den glider in mellan benen på målvakten.

Med 13 sekunder kvar avgör Rövle med att testa ett högt skott som vår lille kortväxta keeper släpper över axeln eller genom plocken.

Blomman skadade sig i även sitt andra byte eftersom han skippade hela försäsongsträningen. Han ligger nu i omklädningsrummet och repeterar ordet “F*ck” i så många olika böjningar han kan.

6 gillningar

Vinner HV idag så ska jag kedja fast mig vid fågelbordet hemma med en flagga som det står “Jag vill ha Blomman kvar”på.

12 gillningar

Matchbilden var på Ang idag, har vi någon spaning kring de? De brukar väll inte använda ”frånvarande” spelare på den, right?

1 gillning

Kommer det bildbevis på det i så fall :see_no_evil_monkey:

4 gillningar

Oavsett resultat idag är det max 6p bakom strecket. Min ölbärs är halvfull trots att jag druckit mig hopplös inför 28 matcher.

Att vi spelar bättre med mkt nytt folk in är ett tecken på att det vi tränat in inte håller men improvisation kan inte räcka mot Rögle.

Vårt enda hopp är att de är blyförguftade av all ål

Rögle ligger trea, HV71 ligger näst sist… just saying. Allt annat än förnedring är en överraskning.

Om jag skulle vara tränare i HV71 skulle jag i den här matchen satsa på försvar. Ifall det är bra försvar kanske det gör att det andra laget inte får lika mycket mål och att det i sin tur förbättrar HV71’s statistik. Kanske gör den statistiken att vi inte trillar ur (jag försöker tänka lite långsiktigt).

Förhoppningen ligger i att vi blir underskattade som motstånd… men chansen för det minskar med vinst i bagaget med ungefär lika många borta.

…men lika lite som vi följer gamla spelideer, lika svårlästa måste vi vara. Ingen vet vem som spelar var, eller ens vem som spelar :slight_smile:

Med det sagt är förlusten tämligen given.

Hv71 med nyfunnen hybris satsar på 7 nya mål och skåningarna dumpar puck i öronhöjd…

1 gillning

Rögle kommer från en ganska halvdan match/förlust hemma mot Frölunda. Oddsen för att se går hårt ut för revansch är stor och vad ska då ett skadeskjutet HV71 (som eventuellt bjuder på ett stort handikapp med Lassi i mål) kunna stå emot med? Tror på total överkörning idag med 0-3 efter 12 minuter.

Trolig vinst eftersom spelarna inte lärt sig Blommans system ännu

1 gillning

Ang, Kloos och Lagerberg är med på bussen. Annborn sjuk.

8 gillningar

Sandström!!!

1 gillning

Står Lassi I HV-appen dock

Swehockey brukar stämma utifrån min upplevelse. Vi får väl se. Känns mest rimligt att testa Felix.

Måtte Sandström få en grym comeback!

6 gillningar

Westberg är kommentator idag också. Fram med Mazarinerna!

7 gillningar

Vilken fin bild Felix har fått :wink:

5 gillningar

Lägger inte HV ut laget inför varje match på Instagram längre?

Tror bara att de lägger ut det som en händelse och inte ett inlägg.

1 gillning