Omgång 30: HV71 - Leksands IF

[size=200]HV71 - Leksands IF[/size]


[size=150]HV71 fortsätter sikta uppåt i tabellen[/size]
Publicerad: 2013-12-06 15:47 shl.se/shl-arena/38645/pregame/

HV71 kommer närmast från en seger i torsdags då man besegrade Örebro med 4-3 i en jämn match. Matchvinnare blev Brett Sterling som stod för det avgörande målet i den tredje perioden. Men även backen Chris Campoli spelade en stor roll för HV71 med dels sitt första mål i HV-tröjan men också för sina två målgivande passningar.

Nu ska HV71 ta sig an Leksand. Ett lag man mött två gånger tidigare denna säsong men som man ännu inte tagit en enda poäng emot. Tidigare har det blivit förluster med 3-4 respektive 2-4.

Kanske kan ett trendbrott mot Leksand komma under lördagen?

[size=125]Två matcher på två dagar för Leksand[/size]
Leksand har ett tufft spelschema denna decemberhelg. Under fredagen tar man nämligen emot MODO i Tegera Arena för att sedan efter matchen sova, packa sakerna och ta bussen till Kinnarps Arena för bortamatchen mot HV71.

Så den största frågan som borde finnas hos Leksand är om man kan ladda om batterierna ordentligt och fylla på alla depåer inför matchen mot HV71 som alltså startar ungefär 18 timmar efter det att matchen mot MODO avslutats.

Men det kanske inte spelar någon roll för Leksand då man har en stekhet Mikael Johansson i laget. Johansson stod för en ypperlig insats när Leksand mötte Luleå i onsdags och var då inblandad i alla tre mål i segern med 3-2 efter förlängning. Kanske kan han göra det igen - dubbelt upp.

Hv måste så LIF, vill inte de ska får för mkt övertag på HV. Jag tror två matcher på två dager blir för mkt för LIF.

Idag vill jag se Lindström spela. Tycker inte att fjärdekedjan rosat marknaden på sistone så honom en chans. Visst grabbarna i fjärde river och sliter men det har inte genererat så mycket. Testa gärna Lindström istället för Nilson också, några byten och se hur det verkar. Det förtjänar han verkligen!

Första matchen på plats denna säsong för min del. Svik mig inte nu HV. Mitt resesällskap håller på Leksand :smiling_imp:

Det finns en spelare att se upp med speciellt och det är Ryno som är +5 och ofta är inblandad när Leksand gör sina kontringsmål.

När han är inne så kommer det ännu mer än vanligt att vara en dödssynd att drälla med pucken i egen zon och jag hoppas att man slipper se det utan snarare att Dahlén som av sina försvarare betraktas som en så bra matchcoach då försöker matcha in lämplig konstellation med lite extra tanke på defensiv och säkerhet …

Förutom det enkla rådet så bör man hålla sig borta från utvisningsbåset och bara ta nödvändiga utvisningar för det är också en av Lekands största styrkor …

Jag kan förstå dig som ville ha med Liket i fjärde … han har lite mer rutin och ‘juniorerna’ i fjärde kan ibland bli lite övermodiga offensivt och glömma defensiven …

Förutom detta vill jag se HV komma samlat i anfallen, tag gärna burskydd och byt klart om det är nödvändigt , sätter HV ordentlig fart på skridskorna så borde det gå att ta 3 poäng då Leksand hade match igår vilket kan bli kännbart …

Idag hoppas jag på en hög jämn insats i 60 min. Vi måste jobba bort dom oändligt djupa dalarna vi har i matcherna. Stundtals glimrande spel men som sagt alldeles för många dalar. Ge mig 60 bra minuter nu HV71.

Det är vissa delar i försvarsspelet som vi ändrar lite på tills i kväll. Sedan får vi se om det ger resultat.” - Petrasek
Undrar vad de kan va för ändringar ? nya bänkningar/spelidé ?

Va har du läst detta?

hockeysverige.se/article/149 … -mig-sjalv

Måste vinna ikväll! Tycker det är lustigt att Hv kämpat för att få behålla Sandberg sen får han inte spela på hela säsongen typ och blir utagen till JVM igen ?

Han fick spela i början men höll inte måttet. Bättre han får spela ordentligt i allsvenskan med förtroende än att sitta på bänken. Gör han ett bra jvm så tycker jag han ska få en ny chans

Intressant match. HV har tagit flera poäng på sistone, men spelet har långt ifrån övertygat. LIF trodde många, inkl. jag själv, skulle få stora problem i sin comeback i högsta liga. Istället har de överraskat med förvånansvärt bra och framförallt stabilt spel.

LIF hade match igår. Hoppas att de känner det i benen idag.

Allt mer än 0p för HV får vi vara glada för idag.

LiF hade match igår men spelar 100ggr piggare än Hv ändå…va är detta

Hygglig period.
Det känns som om HV vittrar lite blod. De är ettriga och tacklas lite.
Leksand har orerhört flyt med studsarna.
Kan tippa åt vilket håll som helst.

Nu hyllas hersley. Med rätta

Vi möter ett lag som hela tiden vet vad de ska göra både framåt och bakåt.
Hv’s anfall blir mer röriga tex hamna vid runden blir sedan av med pucken och få kontring mot sig.

Nä nu måste de komma mer centralt och få iväg skott för mål alt retur.

Brukar strandberg spela boxplay? Hans tvekande där var ju inte bra.

Äh, det här vänder hv. Tippar 6-3 till hv efter 60 spelminuter.

Fy fan vad blåst han är Dahlen.Tomas Johansson frågar varför dom inte har någon fart,Dahlen vi är nöjd.Hur FAAAN kan man vara nöjd när man ligger under och Leksand är bättre som spelade match igår??? Nä ny tränare tills nästa år är ett måste även att jag har gillat Dahlen men nu ser man att han kommer aldrig att lyckas med något inom hockeyn.

Leksand kommer att gå bra i slutspelet. 1-3 nu.

Dåligt med uppdateringar här, sover ni?
En ok 1a tycker, inga flyt med studsena, finns bra intentioner.

Hur deckan släppa 6an i skottläge är däremot ett stort frågetecken?!

Jämtin fortsätter att samla utvisningsminuter…