Omgång 30: Luleå HF - HV71

[size=200]Luleå HF - HV71[/size]


[size=150]Leder Ledin Luleås segertåg vidare?[/size]
Publicerad: 2014-12-12 14:44 shl.se/shl-arena/39030/pregame/

Luleå kommer till spel med åtta inspelade poäng av nio möjliga på de tre senaste matcherna. Lägg därtill att man slagit ut Lukko Rauma i CHL-slutspelet, vilket gör att Luleå har skrapat ihop fem raka segrar på sistone.

Senast blev det seger med 3-2 efter förlängning mot Leksand efter att Per Ledin avgjort i förlängningsspelet. Ledin som därmed avgjort Luleås tre senaste SHL-matcher. Avgörande mål mot Frölunda, Brynäs och nu Leksand.

  • Det är ingen hemlighet som ligger bakom, det gäller att jobba hårt och att hålla sig runt målet hela tiden, sa Per Ledin till C More efter avgörandet mot Leksand.

Nu ska Ledin och hans Luleå gå för fjärde raka segern när HV71 gästar Norrbotten och Coop Arena under självaste Luciadagen för den sista matchen innan juluppehållet.

  • Vi har grymt taggade för den här matchen och kommer gå stenhårt för tre poäng innan uppehållet som stundar. Vi har kommit ihop som grupp och har något riktigt bra på gång här, säger assisterande tränaren Anders Burström till klubbens hemsida inför matchen.


En formstark Chris Campoli får se upp för en lika formstark Per Ledin i matchen.

[size=125]“Dom ska få jobba”[/size]
Hos HV71 så var tongångarna inte lika muntra. Under torsdagen föll man mot Färjestad med 4-2 på bortais och tränaren Andreas Johansson var inte nöjd med lagets arbetsinsats i matchen.

  • Vi gör inte jobbet och en sak kan jag säga, vill inte grabbarna jobba ikväll så ska dom få jobba på träningen imorgon, så enkelt är det. Jag vet inte varför det blev så här men det ska jag ta reda på, sa en märkbart irriterad Johansson till C More efter matchen.

Vi kan nog med andra ord räkna med ett rejält revanschsuget HV71 till lördagskvällens drabbning mot Luleå Hockey.

En spelare att hålla extra koll på är HV71:s back Chris Campoli. Campoli är inte bara en viktig kugge defensivt för gästerna utan bidrar även offensivt. Mot Färjestad senast blev det ett mål från Campolis klubba och därmed har kanadensaren nu gjort nio poäng på de tio senaste matcherna.

[size=150]HEJA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

Det kommer krävas ett mycket taggat HV för 3 poäng i kväll och som det sett ut den senaste månaden kommer det bli mycket svårt.
Håller tummarna för att vi i alla fall ger järnet i tre perioder och inte viker ner oss. KÄMPA HV!

Om jag reflekterar lite över de två senaste säsongerna så kan jag bara komma på ett enda ord som passar: märkligt

Allt är märkligt. Spelarna beter sig märkligt, laget likaså. Allt fladdrar åt alla håll, ena dagen OS-guld i VM, nästa dag platt fall.
In och ut med folk i alla riktningar, inget är stabilt. Under ena perioden är spelare X grym som få, för att sedan falla in i någon slags ökenvandring. Finns det en enda spelare som presterat stabilt under de senaste, säg 50 omgångarna (förra + denna säsong)?
Kanske Holza. Alla andra oscillerar mellan urusel och världsklass. Just nu är det Campoli som är top dog, men det var inte jättelänge sedan han var den som många ville kasta ut.

Är detta för mkt navelskåderi? Är detta hyper-skeptiscism? Är detta normalt eller märkligt?

Emil J och Stenlund spelar med J20, dock ej Eidstedt. Borde betyda att han tar Pettans plats ikväll

Håller med Diabolics, det är märkligt och ostabilt, inte som förr. Det ser annorlunda ut i hockeyn nu och det är bara ett lag det handlar om tyvärr, resten är statister. Inte direkt roligt men man får försöka vänja sig. Blir svårt idag som sagt men vem vet kanske kan fixa någon poäng.

Tror du glömde oss fans som också pendlar mellan urusla och världsklass :wink:
Men du har en bra poäng!

Jo, fast jag syftade på det med sista meningen. Navelskåderiet. Överanalyserar vi? Jag ser mer matcher nuförtiden jämfört med för tio år sedan. Detta tack vare (eller trots) att alla matcher kan ses via canal+ (eller cmore). Kanske var det lika märkligt förr fast man såg mindre av det.

Jag har ju till exempelvis kollat extra på Tedenvis som inte får ut så mkt, men inte fan blir jag klokare för det… karln är ett mysterium.

Om alla resultat går emot oss ikväll så kommer vi hamna på femteplats över jul. Önskar mig därför en stabil vinst och förlust för LHC och Örebro.
Snälla Tomten? :unamused:

Bortamatch mot Luleå. Finns det någon tråkigare match att se på? Nån som vet någon match som skulle vara tråkigare? :laughing:

Luleå är så tråkiga men får vi ett tidigt mål så kan det bli en rolig match för då måste de gå framåt!

Luleå brukar spela köttmurförsvar med kontringshockey. HV har inget anfallsvapen för att ta sig igenom sådana köttmurar. Luleås trend är positiv och HVs trend är negativ. HV har vårt att vinna i norrland.

HV får fira jul som tabellfyra eftersom Luleå vinner med 3-0 eller 3-1 i en tråkig match med få chanser och mycket spelförstörande spel från Luleå, samtidigt som LHC spöar Modo.

:open_mouth:
Tedenby missar pucken vid minst 3 tillfällen i första bytet. Till synes små enkla försök att bara flytta pucken en bit. Är han full?

Hur kan de ha sånt tryck i hallen med så lite folk på ståplats? Tänk om vår ståplats också kunde vara placerad längre ner :frowning:

fan. 1-0

Då blir det tråk-[size=150]tråk-[/size][size=200]tråk[/size]-hockey i 56 minuter. Fy fan.

FÖR FAN BERGLUND!!! han får ta på sig detta helt! Han har chans att ta ut pucken ostört men lägger den på Luleåkillen, fy fan och sen gör Wesslan inte tipptopp där heller! Nu blir det tungt mot tråkluleå. Det fina BPspelet verkar vara bortblåst, vi har nu släppt 4 mål på två matcher jämfört med 5 på 25 typ innan…

Tänkte precis skriva att om Luleå får första målet så kan man byta kanal för då blir det garanterat stryk idag och då blir det såklart 1-0.

Karalahti i utvisningsbåset, Berglund framför mål och mål i röven - känns det igen? Rena jävla “Ground hog day”!

Gött!!! :smiley: :smiley: :smiley:

Laine i PP, fan va bra!

Skönt med snabb replik och skönt med ett PP-mål igen!

Fan va det ska vara svårt att spela mot bottenlag skulle jag skriva så blir det 1-1 SKÖNT :smiley:

1-2? Var är du? i framtiden?