Omgång 30: Skellefteå AIK - HV71

Skellefteå AIK vs HV71


imageimage

“En prestation i nivå med att man kan få ett resultat” - Tommy angående avslutningen på 2022.

Det är inte gott nog kan jag tycka. Jag håller med om bedömningen. Det kämpades mer. Det var säkert så att jobbet som lades ner gjorde Växjö sämre. Men det som saknades och som saknats länge nu, är att bygga vidare på en bra defensiv med ett eget offensivt spel. Om detta nämns inget. Har det någonsin gjort det, kan någon minnas?

ZAIK är inne i ett stim. Kan vi realistiskt störa dem nu? Jag skulle inte sätta några större mängder tulpaner på detta men man kan ju hoppas att vattenskallen är stor nog nu och att de rent statistiskt ligger i pole position för en plattmatch. En sjätte raka förlust är det Hockeysverige predikterar. Enligt @Zico så har vår HC återigen tagit på sig sin superman-pyjamas och förvandlats till “tombola-tommy”. Jag är inte så säker på vad han vill åstadkomma, men om det ur detta utkristalliseras ännu en (vi får anta att han är nöjd med första-linan för nu) lina som visar på lite stäm, OCH att han väljer att spela den ingen, ja då kanske det är något att bygga på framåt vårkanten.

Detta brukar vara tiden på året för framförsikt och hopp. 2023 är i antågande, hockeymässigt. Jag väljer just idag det halvtomma glaset och kan endast frambringa ett William Wallace-esqt: “F’ this year too…”

Tommys tankar

FORZA HV71!!

1 gillning

Det är som upplagt för att SAIK:s svit ska brytas imorgon. Hemma. Mot ett “bottengäng”.
Det, om något, talar för oss när inget annat gör det!

5 gillningar

Japp, VINN BARA VINN!

1 gillning

Vinner vi den ska jag inte skriva nåt negativt om Tommy…förrän efter nästa match…

3 gillningar

Sluta fantisera nu. Det blir torsk och det vet alla som har hyfsad bra koll på HV71. För att HV71 ens ska kunna störa SAIK måste så många saker helt plötsligt falla på plats och det händer ju inte. Jag är säkert största … i bygden men nu har faktiskt jag också tappat tron på mirakel. Kommer inte se matchen och lika bra är väl de. :unamused:

Jag har känslan att den “regeln” finns hos HV71, men det kanske även finns andra som bjuder på trendbrott i onödan. Men jag tror att det blir förlust och (tyvärr) snart slut på förtroende för Samuelsson. Det här känns som en no-brainer och 0 p.

Hedersam förlust känns det som idag.

2 gillningar

Tror chanserna varit större om vi åkt upp med en skadeskjuten trupp och tvingats spela en handfull juniorer. Vi vet ju av erfarenhet att lag vid sådana tillfällen kan stå för heroiska insatser. Men nu åker vi upp med “spelarna som ska göra det”, enligt Nubben och vi har ju sett hur det brukar gå. Skellefteå måste mer eller mindre lägga sig, alternativt vara totalt ointresserade av kvällens match (känns inte så va, med tanke på rekordet de kan slå?) för att HV ens ska ha chans på poäng.

På förhand den mest givna torsken den här säsongen.

Nu säger ju Nubben att Tommy är helt rätt man för jobbet. Men jag undrar hur jäkla mycket en förening klarar av. Den här säsongen har vi haft tre stora förlustsviter. Först en på sex matcher, sen en på fem matcher. Efter kvällens match kan vi slå säsongens bottenrekord och ramla in på sju raka torskar.

Det vore fan unikt att en tränare trots det får sitta kvar.

1 gillning

Punktmarkera Pudas och Söderström!
Kämpa Hv!

1 gillning

Punktmarkera Södersröm ska väl inte va nått problem, han håller sig ju i alla fall vid målburen :slight_smile:
Skämt åsido, som jag sagt tidigare är det deras nyckelspelare Pudas, Lindström/Möller som måste bort. Lyckas vi med det har vi en god chans.

Nu ska jag plåga mig med att se highlights från någon match vi vunnit, typ röglematchen, för att gå upp i bra mode och sen förmodligen må skit senare ikväll. Skål

1 gillning

Det är efter skamgränsen “lunch” så nu kan du ta fram ölbärsen.

1 gillning

Efter klockan 11 får man enligt staten dricka alkohol. Lunch är på tok för sent.

1 gillning

Kollade Växjömatchen från Oktober. Allt kändes så himla enkelt. Detta va väl vår första trea, och LaLeggias första match…

2 gillningar

Vinst idag är helt orimligt.

Får hoppas även SAIK tror det.

Vad är det för jävla inställning?

Pucken är platt, en match varar lika länge för båda lagen och båda målburarna är lika stora.

Jag väljer att tro på optimismen, vi vinner detta.

2 gillningar

Har också känslan att detta är förlorat redan på förhand av förklarliga skäl. Vidrig känsla verkligen… Då kan man bara bli positivt överraskad i alla fall

Är de ens lönt att följa skiten idag… mest solklara förlusten på förhand, på hela säsongen.

Det är just därför det blir vinst idag. Idag vänder det. Idag knyter de näven och spelar en jäkla tråkhockey som hade fått självaste Lasse Falk att gråta glädjetårar och man känner 1-3-1 vibbarna lång väg. Tråka ut SAIK ikväll och gör livet surt för dem.