Omgång 31: BIK Karlskoga - HV71

[size=150]BIK Karlskoga - HV71[/size]

HV reser till Värmland för att möta BIK Karlskoga på
onsdagskvällen i den första matchen för HV71 år 2022.
Hoppas på bra spel och tre poäng till HVblå.

Tommy inför match: hv71.se/article/1ex6aky8v-3 … r-comeback

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Jag är inte Ullströms största fan (mestadels för att han inte lyckats skina så bra som många hoppats på, i SHL med HV), men jag ser verkligen fram emot att få se hans tjurskalle i aktion. Imorgon är det jag som sitter klistrad framför sändningen!

Frågan är vad som är bäst gällande matchen imorgon och de närmast följande.

Vinner vi kommer sannolikheten för värvningar minska drastiskt. Förlorar vi ökar dom något. Vad föredrar ni? :wink:

Det ska verkligen bli intressant att följa honom, ja. Däremot kommer jag vara livrädd eftersom man vet vilken glaslirare han är. Håller han ens för det här?

+1

Första matchen för Ullström mot ett fysiskt Karlskoga. Förväntningarna är skyhöga på många håll. Jag får skrämselhicka. Luktar skada och 7-1 i röven! :confused:

HV brukar ju briljera efter uppehåll så det blir nog storvinst idag…
Eller inte. Spännnde att se spelet blir det i alla fall.

Ett tungt lag mot ett Hv71 som har en spelstil som absolut inte passar mot ett tungt lag där vi ska dumpa och vara först.
Hult har återigen uttalat sig att det är dessa gubbar som ska göra det men man måste hitta ett spel som blir bättre.

Åfan säger jag då! Det har jag med många andra sett för flera år sedan att vi har ett spel som inte passar oss samt passar för stor rink.
Vi behöver komma in med pucken under kontroll vilket direkt skapar oro hos motståndet och har på så sätt lättare att tappa räkningen.
Men så länge vi dumpar och jagar så har alla lag en chans att slå oss. För vi lägger otroligt mycket energi på att försöka vinna tillbaka pucken.

Men det ska bli kul att de Ullström som många anser ska vara den bästa i hela Allsvenskan. Visst att han är rostig men jag är mer rädd att han går sönder än gör den succé som många tror.

Vad är det med Törngren? Måste ju vara sjuk/skadad? För inte kan man väl få för sig att spela Kokkonen och peta Törngren?

Nä de vore i min värld väldigt konstigt. Men iofs har jag märkt att min värld o Hvs värld verkar skilja sig åt en del.
Så visst är de ett fullt möjligt scenario.

Tyvärr.

SLÄPP PUCKEN

Nu skrev ju Zico igår att Thörngren inte tränade igår, så det lär ju handla om skada/sjukdom.

nobelhallen… suck

Äntligen match igen! Men sjukt vad tyst och avslaget det känns med så lite publik. Nästan som en CHL-match.

Mot tre pinnar!

Torp <3

Är det dimma över isen eller behöver jag putsa glasögonen? Ser suddigt ut.

Herregud va virrigt…

fis

Skott i täck som sista gubbe och omedelbart en kontring.
Det känns bekant på nåt sätt.

Jaha…

Ser ju helt bedrövligt ut.