Omgång 31: Linköping HC - HV71

Vi håller 0an borta mot LHC. Svårt att göra det mycket bättre defensivt.
Linus Söderström måste vara vår första målis hädanefter! Han är lysande!

Ja teden av alla spelare… :slight_smile:

Persson, Sandberg, Bengtsson, Linus och Reese de 5 hoppas jag hamnar i JP-femman.

Detta mina damer och herrar är frukten av ett stabilt målvaktsspel… De är detta jag menar, vi gör överlag en riktig skitmatch men vi har ändå chansen att vinna och tar den… De är tyvärr inte ofta vi får dessa chanser med PW I målet. I min bok så är Söderström given etta. Detta måste väl ändå ha slagit tränarstaben? Vilket lugn killen spelar med…

För övrigt underbart att se christensens förarbete vid målet… Skönt ändå att dessa fick avgöra, dom behöver allt självförtroende dom kan få.

Sällan har 2 poäng smakat så bra.

Håller helt med angående Söderström, Studion har ju hyllat Söderström flera gånger under kvällen. Ingen kan väl blunda för att Söderström är en jätte talang som kan gå hur långt som helst!

Gött att Söderström är tillbaka i målet när effektiviteten framåt inte finns där. Vill påstå att om PW hade stått idag så hade vi inte fått chansen till nån förlängning. 2 gratispoäng tack vare rätt målvaktsval som vi inte hade haft annars som håller oss kvar på 4:de plats trots en rätt dålig match.

Sluta dalta målvaktsval nu tack, Linus är given etta.

Alltid skönt att slå LHC. I övrigt lämnar man arenan med massor att önska av HV71. De är verkligen som Arto sa efter matchen, ett lag som senaste tiden sätter sig själva i problem och låter motståndare laget få det att se så enkelt samtidigt som de även gör mål på HV71, men ändå håller dom (HV71) sig kvar genom hela matchen och kommer tillbaka.

Ruskigt att behöva säga det, men HV71 är lite nya Brynäs som Brynäs var för ett par år sen. Mycket försvar och inget anfall. Eller visst, de försöker och vill spela en fartfylld hockey, men det går inte. Så exakt var det i Brynäs för ett par år sen. De ville vara ett frejdigt och framåt åkande lag med hög fart, men det blev tvärtom. Värt att poängtera att HV71 är inget lag som vill spela en “tråkhockey” som en del andra lag, men det blir så nu tyvärr ändå, ofrivilligt.

Bäst på plan idag får väl ändå anses vara den före detta iskalla Sandberg. Från frysboxen till hetast på plan. Var riktigt synd han inte fick avgöra matchen i slutet när hans dragning lyckades. Men men, vinst som vinst, skönt att Teddy äntligen fick in puckjäveln i mål. Den har ju annars studsat honom utanför 9 av 10 ggr denna säsongen.

Men något slutspel blir det inte med det här spelet. På tok för många överbetalda spelare som inte levererar på den nivån ledningen och fans önskar. Jag tror tyvärr att ledningen lever på gamla meriter och att detta är max av vad som går att få ut, av dessa spelare i laget. De är nämligen inte bättre längre. Detta måste även ledningen inse och de måste börja se över laget istället för att funderar på förlängningar av kontrakt med gamla avdankade spelare som bara för att dom vart grymma förr, så ska dom per automatik vara lika bra nu. Erik Christensen t.ex är slut. Han bländar till då och då, men han är slut som A lags spelare. Arla är också en " Köpa grisen i säcken " spelare. En spelare som t o m gått över sitt bäst före datum och borde gå tillbaka till LHC, då han erkänner i videos att han alltid kommer ha hjärta för dom. Hur kul är det ens med en sån spelare i laget?

Ja det finns massor att tänka på. Frågan är bara hur många av frågorna som man får svar på.

Att Arla har känslor för LHC är inte konstigt, lika mycket som det inte är konstigt att han har känslor för HV. Samma med Persson som många här beundrar och även han har känslör för Frölunda, skall vi kicka han med? Arla har tyvärr inte kommit till sin rätta i hv och tyvärr har väldigt offensiva spelare väldigt sällan kommit till sin rätta i HV då deras spelstil inte riktigt har passat in. Vi har en lite mer hårdare tyglar på våra offensiva spelare än vad t ex linköping har haft. LHC har alltid gjort mycket mål men deras defensiv vart alltför ojämn. De jag menar att en offensiv spelare i hv har mer defensivt ansvar än i andra klubbar och det ser till poängproduktionen

Håller med. Framförallt med Bengtsson och Linus.

Är nu förste spaden avgjord?

Christensen ligger ändå 5a i hela Shl:s målliga med mindre matcher spelade.
Hv ligger 4a i tabellen.
Håller med om att Arlbrandt inte levererar tillräckligt.
Thörnberg vill jag tro kommer vakna snart(nyligen opererad)
Jag tycker dock att för att utmana om finalplats i vår behöver vi ytterligare spets bland forwards. Backsidan är mycket bra dock för få backmål.

Tedenby gjorde mål senast oxå, så han har ju faktiskt gjort mål i två raka matcher.

Hoppas det…

Att påstå att Christensen är slut som a-lagsspelare är väl ändå en grov jävla överdrift? Då ska Thörberg spela i division två.

Sorry det blev i Fjärde Men det får väl duga.
2p borta mot LHC är väl bra samt även att ta 2p trots rätt mediokert spel i 11/2 period :wink:

Vem? Hittar inte inlägget.

Där har du inlägget sir Ward…

Tack macce.

Knoxstark. Erik Christensen t.ex är slut. Han bländar till då och då, men han är slut som A lags spelare.
Du måste skämta eller blir standard svaret - är du full eller :unamused:
SKÄRPNING!

Jag har också stora krav på HV och tycker inte de imponerar alltid men inget slutspel är att ta i…lite för extrema åsikter emellanåt.

Christensen är lurig o förstår mig inte på han riktigt. Han kan blixtra till och sen vara helt osynlig. Jag är lite besviken på han, visst han gör Sina poäng men tycker han borde vara mer delaktig i speluppbyggnaden mm. Han var bättre att hitta genomåkningar och lägga upp passningar men det är nästan helt borta. Tappade han de me skadan? Nått som hämmar? Elr har han bara tappat tajming och självförtroende?