Omgång 32: HV71 - Luleå HF

[size=200]HV71 - Luleå HF[/size]


[size=150]HV71 jagar lagen ovanför[/size]

Publicerad: 2016-01-08 15:15

HV71 befinner sig just nu på niondeplats i SHL, men siktet är naturligtvis inställt högre. Under lördagen väntar Luleå på hemmais. Ett Luleå som är inne i en riktig formtopp för tillfället. Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/39863/pregame/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

3:e raka förlusten om man ska vara realistisk och se till statistiken. Räknar inte med annat heller. Allt annat än förlust får betraktas som en ren bonus.

2-4 till Luleå och HV71 förlorar ännu en match på hemmaplan och blir utbuade av publiken.

Hård dom? Inte alls. Bättre och kalkylera överdrivet så slipper man bli så förbannat less efter slutsignalen. Men om man säger så här: Ingen skulle bli gladare än jag själv om allt ovanstående är fel. Hoppas verkligen att jag får fel.

Förlust idag och man tappar troligtvis en realistisk chans att komma top 8 då man redan är 6p bakom 8. HV spelar hittils bara bra 2-3 matcher sen kommer en förlust streak o så håller det på hela säsongen känns de som. HV saknar stabilitet och vad det beror på vet jag inte, topp spelarna underpresterar kraftig, t ex Christensen, Abbot, Thörnberg och Brithen (han har spelat halvskadad hela säsongen o samma gäller Christensen?). Thörnberg har helt fel roll o därför underpresterar han då Lindbom överskattar han spelförståelse o uplägg av spel.

Otroligt viktig match vid vinst kan man haka på toppen vid förlust så tappar man tyvärr chansen troligtvis.

Hjärtat säger vinst men hjärnan sägen 1-6 Förlust då Luleå är i en otroligt bra form

Svår match, LIF är i vinnarspåret. Det som kan hända är att de överskattar sig och trenden bryts. Abbot m fl måste visa att de kom till HV som matchvinnare. Han vinner tekningar men sen??? Får inte mycket uträttat jämfört med sitt spel i LIF. Christensen och Törnberg har mycket att bevisa som ex Tedenby, Sandberg och Önnerud gjort.
Dags att de runt tretti steppar upp nu och bär fram laget.

Är detta månne första gången som vi kan matcha fyra kedjor och fyra backpar, denna säsongen?

Det här tar vi med 2-1!

Vi spelar jättebra i 16 minuter…och sen suck…

Stabilt Emil, hur tänkte du där?

Nr 10 och 24, lagets två stora stjärnor. Helt jävla under isen. Och 0-1 kom som ett brev på posten.

Thörnberg har underpresterat både offensivt och framförallt defensivt hela säsongen bortsett ifrån några få matcher tyvärr.
Vi är inte bättre än såhär. Tabellen ljuger aldrig! Tycker det ser helt okej ut idag. Men väldigt många matcher ger vi tyvärr bort minst 1 mål. Klart det blir tufft då när de individuella misstag så ofta sätter oss i en jobbig sits.

Börjar bli pinsamt och se våra 2 fruktade förstaformationer.

Christensen skadad och slut. Thörnberg har ingen bra center att spela med.

Ja, det är bedrövligt. Jag kollade lite extra på Thörnberg nu i första.
Han är sig inte lik sedan han lämna för khl.

Denna spelare som tidigare spelat stenhårt, väljer att vika undan. Vågar inte ta några som helst initiativ. Tacklas sällan numera.
Känns ibland som att han spelar back. Totalt osynlig framåt.
Undrar ibland om han är skadad

Sedan kollade jag HV:s forecheck. 10 första var urbra.
Luleå fick inte mycket tid till något som helst spel.

10 sista var som vanligt. Endast tredje-kedjan som vågar ligga på, ofta genom 16, resten väntade mer eller mindre in Luleå i egen zon.
HV måste upp där.

9 backar att tillgå, ändå får Almqvist chansen i första PP-uppställningen?
Vafan Lindbom. Släpp den jävla idén nu.

Annars bra tycker jag. :slight_smile:

Emil Johansson är en katastrof- får ta på sig målet. Brithen sumpar målchanser och går som vanligt inte in i närkamper. I övrigt ser det okej ut- väldigt uddlöst men dom kämpar ju iaf. Blir torsk i dag

Ja, det är bedrövligt. Jag kollade lite extra på Thörnberg nu i första.
Han är sig inte lik sedan han lämna för khl.

Denna spelare som tidigare spelat stenhårt, väljer att vika undan. Vågar inte ta några som helst initiativ. Tacklas sällan numera.
Känns ibland som att han spelar back. Totalt osynlig framåt.
Undrar ibland om han är skadad

Sedan kollade jag HV:s forecheck. 10 första var urbra.
Luleå fick inte mycket tid till något som helst spel.

10 sista var som vanligt. Endast tredje-kedjan som vågar ligga på, ofta genom 16, resten väntade mer eller mindre in Luleå i egen zon.
HV måste upp där.

9 backar att tillgå, ändå får Almqvist chansen i första PP-uppställningen?
Vafan Lindbom. Släpp den jävla idén nu.

Annars bra tycker jag. :slight_smile:[/

Lyssnade på Nyströms podcast för någon vecka sedan när han och Ek listad dom 30 nästa spelarna i SHL.
När dom kom till Thörnberg så sa dom att han haft problem med en knäskada denna säsongen, vet ej hur mycket de ligger i de. Men nog ser han hämmad ut. Får hoppas de vänder för han.

Kevin Stenlund gjorde flera bra byten. Tung, hård och totalt orädd. Lite snabbare på rören så lär det bli mycket bra.

Håller helt med, Finns mycket hockey i den grabben.

1-1, Berglund!

Edit:
Thörnberg assist, på tal om trollen.

Vilken rökare!!!

Vart är spelidén?
Finns det ngn gameplan? Annat än att bara slå iväg pucken på chans?

Edit: bara för det blev det mål. Bra bra bra!!

Gött
De behövde både hv o Berglund .
Mmmmumss