Omgång 32: HV71 - Skellefteå AIK

[size=200]HV71 - Skellefteå AIK[/size]


[size=150]HV71 vill utmana serieledarna i tabelltoppen[/size]
Publicerad: 2014-12-27 13:25 shl.se/shl-arena/39047/pregame/

Det var utsålt och en riktig folkfest i Kinnarps Arena under annandag jul då HV71 tog sig an Brynäs i en sprakande julmatch som slutade med hemmaseger 4-2. Stor segerorganisatör då var Erik Christensen som var inblandad i samtliga HV-mål. Bland annat stod han för en läcker assist till Calle Ridderwalls matchavgörande mål. Ridderwall som inte gjort mål på 13 matcher innan annandagen.

  • Det var jätteskönt att få sätta dit den idag. Ibland när man har en sådan här dipp så är man beroende av att få en bra passning av sina medspelare och det var väldigt bra spelat av både Ted och Erik vid målet idag, så jag får tacka de, sa Ridderwall efter matchen.

Nu väntar Skellefteå AIK för HV71 i ett riktigt toppmöte och båda dessa lag har bjudit på riktigt sevärda matcher när dem drabbat samman tidigare under säsongen. Båda gångerna har det slutat med HV-seger.

  • Det finns inget roligare än att slå en serieledare. Vi kommer jobba lika hårt som vi alltid gör och speciellt här hemma i vår rink. Här är det vi och ingen annan som ska föra spelet, säger Ridderwall till HV71:s hemsida.


Erik fortsätter levererar poäng och Calle börjar komma igång igen.

[size=125]Skellefteå straffades i Närke[/size]
Serieledande Skellefteå kommer till spel efter att ha förlorat under annandagen. Borta mot Örebro blev det 2-3 efter förlängning. Men Skellefteå får ändå vara nöjda då man under matchens gång kämpade sig ikapp från ett 0-2 underläge.

Men man fick nöja sig med en poäng då Örebro avgjorde redan efter tio sekunder i förlängningsspelets spel tre mot tre.

Nu går Skellefteå på revanschjakt. Dels för den förlusten men också för de två tidigare mot HV71. Skulle man lyckas ta revansch för det så kanske man också skaffar sig ett ointagligt försprång i tabelltoppen.

[size=150]HÅÅVEE BLÅÅ ÄR DOM BÄSTA!![/size]

kom igen nu

Vad är det med Ersberg egentligen? Bänken 2 matcher irad nu. Han håller ju en jämnare nivå än Wesslau gör så förstår inte varför han inte får spela…

fan

Det mest tragiska bytet i egen zon jag sett denna säsongen. Hade säkert 3-4 chanser att få pucken ur zon men duttar man som juniorer sådär så äre inte konstigt.

Kändes direkt att det skulle bli mål för SAIK när HV hade pucken under kontroll, men slarvar med passen som ska leda till att pucken ska ut ur zon med hönsgård och 0-1 som resultat.

Surt. Tycker HV hade initiativet fram tills dess. Nu har SAIK tagit över. HV har inte haft en målchans de senaste 7-8 min.

Är det bara jag som inte gillar Campoli? Riktigt svag i passningar när han kommer under press och skjuter nästan alltid på spelare istället för att få puck på mål. För dyr för dålig. Får spela massvis.

Antar han är svinbra. Men jag ser det inte.

Det är mycket som måste bli bättre om HV ska kunna vinna detta. Tycker HV inledde piggt och bra. Hade matchen fram till 0-1, som tillkommer efter ett sånt otroligt onödigt slarv i egen zon. Efter det så är det SAIK för hela slanten. HV kommer inte till några farliga lägen alls. Som sagt - mycket som måste bli mycket bättre om HV ska ha en chans idag.

Ett jävla skit mål dom släpper in… O nog måste Wesslan täppa den luckan… Hade han gjort de så hade dom aldrig kunnat valla in pucken på honom. Känns som att alla inte riktigt är där idag. Alla måste jobba lika hårt som saik annars vinner man inte mot dom.

slarvig match

Har varit mindre bra liksom övriga HV-spelare i första perioden. Tillhör annars topp-3 bland SHL:s backar enligt mig.

In med pucken!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAFan vad snyggt :smiley:

Vår 4:e kedja måste fan vara den bästa 4:e kedjan i SHL.

yyyyyyyyeeesss FJÄRDELINAN :smiley: :smiley:

Vad kul för 4 linan :smiley: :smiley: :smiley:

BP fan

Någon mer än jag som märkt att det är bra många slowfootings idag? Speciellt från skellefteåspelare som krokar skridskorna runt bakbenen.

Wesslau är ju grym! HV överbelastar med 3(!) spelare i BP och en SAIKare blir kemiskt ren men Wesslau räddar. Matchvinnarmålvaktstakter!!!

Snygga mål av Bengtsson f.ö. Berglunds pass riktigt fin! Jag kritiserar ofta Berglund, men det gjorde han bra. Törngren förarbetar fint på andra målet också!

mycket bättre andra period