Omgång 32: HV71 - Skellefteå AIK

Campoli bästa backen i ligan,Bengtsson är nog den mest underskattade spelaren i ligan,otroligt bra driv kul att han får göra mål! Hv måste dock sortera rätt i defensiven.

@ Crazy
David Petrasek åkte på en hjärnskakning senast och är återigen i träning och följer “hjärntrappan”.
Läs mer här:
www1.idrottonline.se/ImageVaultF … rappan.pdf

Någon som fortfarande är besviken på Chris Campoli :wink:

Alltså Sandberg o hans oförmåga att göra mål…

Självklart är det Sandberg som får läget och drar den i stolpen! :open_mouth:

Vad krävs för att han ska göra mål egentligen! Tycker fan synd om honom. Han gör ju så mycket annat bra så om det kunde lossna målmässigt så skulle han bli riktigt farlig.

Hur FAN kan det INTE bli mål??? :astonished: :astonished: :astonished: :astonished:

Ruggigt duktig målvakt och ett långsamt pucktempo

Fattas bara att HV tappar det här…

Riktig god seger :smiley:

HÄRLIGT 3e RAKA MOT SAIK :smiley: :smiley:

Bra! Kul att slå FANTASTISKA Skellefteå. Efter första perioden trodde jag inte att HV skulle ta det, men Wesslau och 4:e kedjan ville annat och visade vägen återigen!

Stört att det inte blev mål i 5-3, men som tur var gick det vägen ändå!

Hans Wallson skyller på domarna och har svårt att ta en på allvar liksom Gruv-Bert.
Dom båda sänker egna märket mer än vad dom tror. Två tomtar helt enkelt.

Plus till Chris Campoli, Gustaf Wesslau och Anton Bengtsson.

[size=150]Forza Hv71[/size]

Ja alla är dumma mot stackars gruv-ZAIK… :cry: :wink: :laughing:

jag älskar Campoli. Fan så bra han har blivit efter hjärnskakningen av nån konstig anledning. Riktigt rejäl och viker sig aldrig. En jävla härlig attityd. vilken skillnad det kan bli på spelare på så kort tid. I Början av serien såg han väldigt klen och nonchalant rent av klumpig ut. Jämför det med nu så börjar han likna en av Shl:s bästa backar som det var tänkt från början att han skulle vara. Spelar redan nu som om det vore slutspel enligt mig. Snyggt mål idag också det tar sig.

Hade problem med stora rinkar i början och det har han själv berättat. Skiljer sig nästan en hel tennisplan i yta gentemot en NHL-plan och
det syns ganska tydligt (för oss som inte följer NHL) i Junior VM. Klassback och är även bevisligen skicklig som fotbollsspelare :wink:
Går från klarhet till klarhet och blir enormt viktig i kommande slutspel.

[size=150]Forza #41 Chris Campoli [/size]

Aaa det var en gooo match! Campolis spel utan klubba var riktigt snyggt. Det enda minus var 5 mot 3 spelet.

Tedenby om matchen. Intervjun säger en del om var han själv står… Han sprudlar ju inte direkt vid frågorna om hans egen prestation…

jnytt.se/mattias-tedenby-vi- … battre-lag

Älskar att Campoli ser så jävla lack ut hela tiden. Verkar ha en riktig vinnarskalle!

Insatsen utan klubba är härlig att se!

Fem mot tre var ingen höjdare. Karalahti har för dålig fart i spelet. Sen tycker jag Törngren har förtjänat att leka lite i PP också.

Wesslau fem plus idag med!

Axeltacklingen mot huvudet på Pilut blir ingen Avstängning?
Nog för att han kunde hålla upp huvudet lite men tror att tacklingen hade träffat huvud oavsätt…

Vet inte om jag direkt tycker att axeltacklingen mot Pilut borde resultera i en avstängning, känns mer som en regelrätt tackling som tar lite olyckligt.

Däremot bord väl Widings slewfoot på Pilut resultera i ett antal matchers avstängning med tanke på hur DN har bedömt liknande situationer tidigare? Väldigt fult och tydlig slewfoot.

Efter att ha sett de två senaste matcherna så börjar man ju få tillbaka lite hopp. Efter att lite mer än halva ligan är spelad så kan man nog oxå hoppas på att vissa trender är här för att stanna. Som att #24 kommer vara överkört viktig. Som att vi MÅSTE ha shl’s bästa fjärdelina.

Gårdagen var ett bra resultat av många anledningar men den viktigaste var nog att fjärde fick lite utdelning. Det enda som jag hoppas händer där är att Sandberg hittar lite självförtroende i målskyttet. Så som den killen krigar asså. Imponerande. Grym på små ytor, skapar ytor åt de andra.

Som jag skrev i HV71-tråden så finns ju förhoppningsvis sparkapital i Tedensnabb och Teemu.

Till sist, låt gruvkillarna lipa, det är bra för jämställdheten om de tuffa karlarna lipar i media!