Omgång 32: HV71 - Skellefteå AIK

[size=150]HV71 - Skellefteå AIK[/size]

Hemmamatch igen och Skellefteå står för motståndet
på lördagseftermiddagen. Dags att vinna en hemmamatch
igen för det har HV haft svårt för på sistone.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

HV är riktigt jävla dåliga just nu. Vänd eller sparka den där Lillis som inte fått till ett PP på flera säsonger.

Sömnpiller efter sömnpiller. Skulle jag inte se matchen men en kompis hade jag nog skippat den idag.

Riktig ångest match. Vinst hakar vi på topp 6 men förlust drar topp 6 iväg.

Vinst ett måste men rädd för total genomklappning. Vi haft vår smekmånad nu är vi tillbaka i verkligheten

Ja sålänge vi har tränare som gillar att splittra enheter som faktiskt fungerar så kan allt hända…

Dagens lag mot Saik:

Tror tyvärr på förlust med klara siffror idag. HV är i en riktigt dålig trend och ingen på isen visar nån sorts vilja att ta tag i spelet.

Håglöst, själlöst, viljelöst, menlöst och helt utan passion senast. Tror det kommer se exakt likadant ut idag. Men jag hoppas självklart att jag har fel!

Känns som att verkligheten börjar komma ikapp nu.
C/FW besättningen är inte mer en helt okej.
Hult måste förstärka om detta ska bli en lång vår.

När hjärnan säger seger blir det förlust. Idag säger hjärnan förlust så då lär det väl trots allt bli tre poäng.

Oavsett vad. Jag förstår verkligen inte varför Lillis, likt Lindbom fortsätter med att splittra kedjor som faktiskt har någon form av kemi. I det läget HV befinner sig i borde man ju verkligen gå tillbaka till det som funkat.

Ex. Sandberg-Sandberg-Sandin och Camara-Holmström-Bergström.

Jaja. Det blir väl vinst idag. Men trenden pekar oavsett nedåt. Den senaste tiden känner man verkligen igen Hults HV och den så kallade “HV-hockey” han vurmar för. Det vill säga fantasilöst brunkarspel som saknar all form av kreativitet. Lite som hockeyspelaren Johan Hult…

Jag tror på vinst idag. Visst, HV är inne i en liten svacka, men det är idag det vänder. Tror man kommer att spela med stor passion, en jäkla vilja och ett stort hjärta. Kommer att bli ett helt annat uppträdande än i torsdags. Jag kan givetvis ha fel, men jag hoppas inte det.

Hv har ju faktiskt haft en förmåga att studsa tillbaka efter riktiga skit matcher denna säsong.
Hoppas att så blir fallet även ikväll.
Sen hoppas jag att man börjar jobba på en större jämnhet i spelet framöver.

Ja det är en viktig 6-poängsmatch som bara måste vinnas om vi ska vara med i racet om topp6 och en direktplats till slutspelet.
Hemmaspelet har svajat mycket men hoppas de kan visa bättre energi idag.

Hur långt är tålamodet med Ikonen?
31 matcher spelade… Säger som Sanny Lindström nämnde i veckan när har HV71 sin 1C på plats? Börjar bli dags nu.
När värvar Hult mr X dvs en playmaker med känsliga handleder som styr upp vårt pp och spetsar vår något trubbiga offensiv?
Så nära att vara ett topplag men endå så långt borta.

Om hult värvar en playmaker nu kmmer han bara visa han har fel och det kommer aldrig ske.

I förväg är denna match årets solklaraste förlust men jag hoppas jag har fel

Detta kan vara matchen med stor M! Förlust så är risken att vi hamnar där vi alla trott vi hamnar.
Vi har bredd upp över öronen men det är inte de spelarna som avgör de jämna matcherna!
Sen tror jag inte att Hult trollar fram någon ur skjortan! Det har han ju aldrig lyckats med tidigare, så varför detta år?

SAIK har just såna spelare som hela tiden har hungern att få in puckar och det kommer bli tufft idag!

Blir förlust. Ikonen i första…

Fast varför det egentligen?
Hult har ju själv sagt åtskilliga gånger att truppen är ett ständigt pågående projekt som kan uppdateras/ändras till 15e februari. Man bör väl rimligt nu kommit fram till att vårt pp problem inte alls löst. Det inte blivit som man tänkt sig.

var samma de senaste 2 åren men då gjorde han inget varför skulle han ändra sig nu?

fan PP

öppet mål o ikonen chabblar me pucken

Bra pp för en gångs skull…