Omgång 32: HV71 - Skellefteå AIK

Du menar att vår tilltänkte poängmakare inte håller måttet? :wink:

för i helvete hur många chanser ska de ha i årets bästa pp av hv

Grymt bra pp. Synd att vi inte fick in pucken.

Nu tror jag Saik gör mål

Nästan samtliga utifrån tyckte Ikonen var en rejäl chansning.
Var väl Aftonbladet eller hockeysverige som redan innan säsongen utfärdade stor flopp varning och var tämligen oförstående till hur HV71 tänkte där.

vimhar otroliga problem nu med tappade puckar i alla zoner

Sinnessjuka uppspel, tappar om och om igen när man är på väg ut över egen blå

Fortfarande nonchalant spel av Hv. Slarvigt och ogenomtänkt.
Hv klart sämst i 5 mot 5.

Vem leder laget?

Vi är verkligen inte bra. Inte alls.

saik styr matchen ganska enkelt

Förutom ett bra PP så är detta inget lag för topp 6. Slarvigt hafsigt lojt.

Är försiktigt positiv inför resterande del.
Idag finns iallafall inställningen där. Vi jobbar hårt.
Tyvärr finns inte skickligheten.

HV hade 10-3 i skott efter 15min. Efter 20min står det 11-10 i skott. Speglar matchen väldigt bra tycker jag.

Bra första tio sen blev det rakt utför. Dags att rycka upp sig i andra.
Bänka Ikonen och låt Zion spela.

Man envisas med att dump ner i hörnen och slita blod för att vara först på pucken vilket vi knappt är!
SAIK åker in med puck och skapar mer oro utan att skapa farligheter!

Otroligt dålig match än så länge!
Vi måste helt enkelt komma med mer fart genom mittzon som gör att SAIK inte klarar av att stoppa oss så vi kommer in med puck med kontroll! Förstår inte varför man ger en 50-50 duell istället för att komma in med kontroll och kan redan direkt skapa målchans.
Är det så att vi helt enkelt inte har den speeden eller är det fortsatt Dahlén hockeyn man tror på inom Hv71 trots att det inte funkade då och lär inte vara nyckeln till framgång enligt mitt synsätt på modern hockey!

Vilket tamt spel i anfallszon 5 mot 5, man lägger ner i hörnet och tappar puck. Har vi sett det förut? :frowning:
Skellefteå bättre som biter sig fast i anfallszon, vinner tillbaka puck och skapar betydligt mer…

De enda vi har som offensivt hot är spelomställningar och de funkar inte idag och då har vi inte mer verktyg i lådan och därav ser de ut som de gör. Vi håller allt hopp till spelvöndningarna

Observera att både Zion och Andrae spelade i J-20 laget kl 12.30. Seger med 5-2 mot Brynäs.

Tycker vi började helt ok. Riktigt bra PP som hade kunnat ge utdelning. Resten vill jag helst glömma…

Jocke A vann många tekningar i första perioden däremot Fröberg har inte vunnit nån av sina tekningar så här långt!