Omgång 32: HV71 - Timrå IK

Teden på läktaren, missade det.
Nästan värt en bärs va?

4 gillningar

9 gillningar

edit: sen på bollen med uppställningen.
Noterat att Tedenby inte är med :thinking:

1 gillning

Sjuk, han och Träff.

1 gillning

Glifford, vunnit alla matcher utom en han stått. Alnefeldt, stått 3 nu va? 1 vinst p 2 förluster.

Jag vet vem jag hade gått med.

Tikka borta men vi sitter ändå på SHLs dyraste fjärdecenter.

5 gillningar

Spännande att Hugo verkar vara Blommans förstaval. Förutom en genomgående medioker räddningsprocent och högt snitt sett till insläppta mål så har Alnefelt inte direkt varit en vinnare i HV-målet. HV har vunnit 18 av 51 matcher med Hugo. Drygt 35 procent…

Får PW/Söderström-vibbar av Alnefelt/Glifford-situationen.

2 gillningar

Är väl lite hårt att skriva 2 förluster när han utgick mot Malmö med ledning 4-1?

10 gillningar

Sepp extra i förmån för Hellquisth. Ingen Tedenby. Ikväll blir det vinst. Det känner jag ända ut i förhuden

1 gillning

Tedenby trillade äntligen ur truppen

:star_struck:

1 gillning

Diggar kedjorna idag!

1 gillning

Som jag skrivit tidigare så tror jag vi förlorat även ifall alnefelt fortsatt i målet den matchen. Malmö var klart bättre.

Känner du så kan du väl omöjligen beskylla målvakten iaf.

1 gillning

Teden är alltså inte petad?

Märkligt val. Hv var ett vinnande lag när Glifford stod.

Hugo har varit bra i två matcher.
Förra hade han några riktigt svettiga räddningar enbart pga snabbhet.
Tror vi behöver honom i form framöver.
Gliffen kommer få sina matcher och så har vi förhoppningsvis två målvakter som tävlar om vem som ska stå nästa match.

Timrå har en imponerande forwardsuppsättning

Det gäller att fega lite om man hamnar under press mot de bättre kedjorna, spela enkelt ut ur zon då …

Blir tufft, men deras försvar är inte lika bra som deras forwards.

Wedin gör minst 2 kassar idag…

2 gillningar

Tror inte på att Teden är sjuk. Han är utanför laget atm

2 gillningar

Det märkligaste är väl egentligen att vi har tre oetablerade SHL-målvakter. Två av dessa har visat upp dåliga siffror över tid. Den tredje som visat upp bra siffror får inte stå.

Tycker det är jättemärkligt att Hugo av många anses vara etta.

Men det är väl lönekuvertet som styr lite här. Har man slängt upp ett treårskontrakt med en lön på 190 papp i månaden så är man väl lite halvdesperat med att det ska ge utdelning.

5 gillningar