Undrar var Hååvee71 tog vägen. Inte kul att bidra på forumet när det går bra?
Starkt gjort och rolig match utan en massa utvisningar, måste nog ge mest beröm till samtliga backarna idag.
Man gick runt på 6 backar på 18-20 min speltid, alla spelade rejält och ruggigt bra, inga slarviga och nonchalanta saker utan rejält och bra passningar.
Ytterell går inte före någon utav dessa backar och vill nog säga att Persson inte heller gör det.
WORD!
Enig till 100 %
Så jävla imponerad! Felix grym!
rolig o spännande match att kolla på två lag som verkligen ville vinna
Kan tycka att Figge har fått orimligt mkt skit under säsongen, asså kolla vilket jobb han lägger ner varje match
29 poäng på 12 matcher Ett snitt på 2,4 p/match sedan tränarbytet. HV är en Big Blue Machine nu. Ska egentligen inte kunna gå i en så jämn serie. Det är så osannolikt att det är svårt att tro. Men jäklar vad mycket roligare den här säsongen känns nu.
till hans försvar så är han borttagen av mods
JP-femman
5+ Felix Sandström
4+ Nils Andersson
3+ Didrik Strömberg
2+ Anton Bengtsson
1+ Martin Fehérváry
Matchfakta: Rögle BK–HV71 1–3 (0–0, 1–1, 0–2)
Målen: 1–0 (21.18) Trevor Mingoia, 1–1 (23.24) Nils Andersson (Markus Ljungh, Robin Figren), spel fem mot fyra, 1–2 (51.34) Isac Brännström (Mikko Lehtonen), 1–3 (59.27) Anton Bengtsson (Andreas Thuresson).
Domare: Pehr Claesson och Marcus Linde.
Publik Lindab Arena: 4 903/5051
Presskonferensen: roglebk.se/artikel/uci0ajqt … rogle-hv71
Hockey “EXPERTEN” Sanny Lindström undrar om han fortfarande vill kalla sig “EXPERT” ?
expressen.se/sport/hockey/b … e-talamod/
de vet ej fascit men tycker lindström är än av de bättre vi har sen han trodde fel i detta fall visar ju han är människa
Trodde aldrig jag skulle säga detta efter att ha bevittnat inledningen av säsongen, men jag ÄLSKAR backbesättningen.
För det första. Alltid lika skönt att slå överskattade Abbotts.
För det andra. Jag fattar att HV utåt sett inte vill peka finger åt “entledigade” tränare. Men det är nästan lite sött när spelare och ledare förklarar HV:s totalförvandling med att man alltid spelat bra, och nu studsar puckarna med istället för mot.
Fakta är att Hult och Davidsson satte en potentiell topp 4-trupp på isen.
Lindbom misslyckades totalt. Igen.
Lundh, Rahm och Holmström har lyckats förvalta den.
Hatten av. Den senaste månaden är nog den mäktigaste förvandling jag sett i HV-sammanhang.
Abbots har gjort de grymt bra i Rögle d är inte alls överskattade och de gjorde grymt bra match och kunde likaväl ha vunnit om de haft de där lilla flytet /visst hv förde spelet till den största delen). Vet inte riktigt varför vi har en viss dålig inställning till aboots
[quote=“mrnorrland”
Abbots har gjort de grymt bra i Rögle d är inte alls överskattade och de gjorde grymt bra match och kunde likaväl ha vunnit om de haft de där lilla flytet /visst hv förde spelet till den största delen). Vet inte riktigt varför vi har en viss dålig inställning till aboots[/quote]
Antagligen avundsjuka, för om man ser till vad Abbotts gjort för Rögle är det bara att bocka och buga. De har gått från ett stryklag till ett potentiellt slutspelslag på mindre än ett år under brödernas ledning.
Såg matchen i repris igår. Hv gör en kanonmatch tycker jag.
Vill lyfta på hatten för isac Brännström som gör en grym match tycker jag.
Tänk om killen var några kg tyngre o lite starkare i kroppen. Enligt mig är de de som fattas hos honom för att bli RIKTIGT bra.
Han är finurlig och har skillsen som krävs tycker jag.