Omgång 32: Skellefteå AIK - HV71

Jag hade också gärna sett Dichow spela den här matchen för att få pröva vingarna igen i en match när få ändå räknar med poäng. En chans att bli hjälte för en ung spelare !

Som det känns just nu kan Ortio stå de två första perioderna och strax innan han öppnar spjällen byter vi in Dichow istället och chockar motståndarna :slight_smile:

1 gillning

De är klart. Men räkna också med alla mål som inte gick in då också. Lätt att skylla på målvakten för det är han som släpper in pucken men försvarsspelet är de stora felet och jag tror vi alla sett det denna säsongen.

1 gillning

Som sagt Ortio är inte bra, han är inte alls på den nivå som han var förra säsongen. Enligt mig borde vi testa Dichow mer men vi alla tycker olika.

Man kör med ett vinande lag. Inge fel med det.

3 gillningar

Sant. Men jag har inget emot att Ortio står. Han är 1:a keeper och är han frisk och fräsch så ska han spela. Dichow är ju anställd för att avlasta Ortio. Samtidigt måste Dichow få chansen och speltid för vem vet, inte omöjligt att första spaden byter plats framöver.

2 gillningar

Vinn. Bara vinn.

12 gillningar

Håller inte med, Ortio skulle tagit två av dom tre målen.
In med Dicken för fanken!

2 gillningar

Kämpa hv! Mot 3 poäng!

1 gillning

Ölbärs inhandlad. Släpp pucken, domarjävel.

8 gillningar

Man kan ju hoppas dom är lite slita från CHL matchen men det lär väl inte hända.

3 gillningar

Nu kör vi.
Gillar inte kyla och mörker.
Däremot ölbärs och segrar för hv.
Behöver en seger i mörkret.
:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

Man kan väl säga att tränarna vet bäst.

2 gillningar

Ja, vi har nog inte så mycket val än att lita på tränarnas bedömning,

1 gillning

Tror det blir ett byte inför Luleåmatchen.

1 gillning

#55 saknas i både laguppställning och skadelista enligt HVs lineup-bild. Förhoppningsvis bara en redigerings miss?

Som ölbärs blir det en 75 cl belgisk Hivernale Winterbier som uppladdning.

2 gillningar

Fin hyllning. Tänk om vi hade en sådan kompetent ledare i våran klubb.

2 gillningar

Gött! Själv går jag på en whisky och ska strax hälla upp en liten Glenlivet 18, inköpt förra året. När den whiskyn föddes spelade ZAIK i allsvenskan, det känns tryggt!

1 gillning

Vill se fullt jävla ös ikväll! Ge inte Zaik en millimeter på plan

1 gillning

Obehagliga scener som utspelar sig. :cold_face: